Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V službi družine

Dacia logan MCV 1.6 16V laureate

Avtor prispevka: Miha Dovč
Romunska Dacia ni sinonim za prestižen avtomobil. To niti ne želi biti, saj prihaja iz dežele z nizkim prihodkom na prebivalca, s poceni delovno silo.
V službi družine
Foto: Matej Mihinjač
12. 4. 2010 ob 11:00
Komentarjev: 0

Za boljši zaslužek se je zato potrebno podati na drugi konec Evrope. Za njihove evropske migracije so zato najbolj primerni kombiji in logani MCV. Če bi bili Romuni količkaj patrioti, bi za svoja transevropska popotovanja izbrali domač produkt in posredno pomagali domačemu gospodarstvu. Le-temu pa je krepko pomagal francoski Renault, ko je pred 11 leti kupil to znamko in vanjo vložil precej denarja. Logično posledica tega je, da so v vsa Daciina vozila vgrajene preverjene 'tehnikalije' Renaulta. Največji privrženci te romunske znamke pa bodo prišli do zaključka, da je tehnika Renaulta 'testni poligon' za znamko Dacia.

Ker Dacia s tehnologijo 'caplja' za Renaultom, je v njihove avtomobile vgrajena preverjena, vendar ne najmodernejša tehnika. O turbobencinskih agregatih in robotiziranih menjalnikih z dvema sklopkama tu še nekaj časa ne bo govora. 16-ventilska tehnika je bržkone največ, kar trenutno ponuja bencinski agregat. In prav ta se je sukal v dotičnen loganu MCV.

Čeprav vlada sveto prepričanje, da v družinsko vozilo, kamor spada karavanski logan, spada turbodizelski agregat, se 'bencinar' tu odlično izkaže. V hladnejših dneh hitro doseže delovno temperaturo, zato topel zrak hitreje zapolni prostor. Z ugodnejšo ceno pri nakupu in cenejšim vzdrževanjem je prijaznejši za velikokrat močno okrnjen družinski proračun, le ob avtocestnih vožnjah se bo zaradi (pre)kratke pete (zadnje) prestave vrtel s štirimi tisočaki, kar bo botrovalo k bolj pogostemu ustavljanju na bencinskih postajališčih. 77 kilovatov moči je za sto prevoženih kilometrov v povprečju zahtevalo 9 litrov neosvinčenega.

Ker Romunija (očitno) nima dobrih cest, je temu loganu primerno nastavljeno tudi vzmetenje. Blažilniki imajo za 2 centimetra daljši hod za še bolj dovzetno pobiranje cestnih anomalij, zato je vožnja presenetljivo udobna in prizanesljiva do potnikov tudi na slabših podlagah. A vzmetenje ni premehko, saj je zaradi nosilnosti več kot 550 kilogramov pripravljeno na pomik karoserije k tlom. Če novodobnim Renaultom očitamo pomanjkanje pristnosti pri volanskem servu, je pri daciji le-ta očitno še stare šole, saj daje boljši občutek na volanu.

V navezi z dolgo medosno razdaljo je logan dobro vodljiv tudi pri bolj dinamični vožnji in daje zanesljiv občutek, kljub odsotnosti elektronskih pomagal. Pri vsakodnevni vožnji ga zatorej ne potrebujete, v imenu družine pa le doplačajte zanj. Zaradi kratkih previsov in prednjega pogona ima MCV nekaj težav le s trakcijo, kar boste opazili na drsečih podlagah.

Z opremljenostjo logan MCV ni pretirano radodaren, kljub temu da smo preizkušali najbolj opremljeno (in posledično najdražjo) izvedenko. Ročna klima, ABS, dve zračni blazini, potovalni računalnik in ključ z daljincem. Izgled armaturke vas bo spomnil na prve generacije méganov, ki so se po naših cestah vozili že, ko je Renault 'snubil' Dacio. Dodatna oprema, ki jo ima le redki njegov konkurent, pa se skriva v prtljažniku. Tam sta nameščena še dva dodatna sedeža, ki sta, kljub svoji zasilnosti, presenetljivo udobna, vendar malce težje dostopna. Ko nista v uporabi, prtljažniku zasedeta kar nekaj prostora, v plus jima pa štejemo, da se ju da odstraniti.

Največji razlog, zakaj logana MCV kupiti, je v njegovi ceni. Z vso opremo vas bo stal dobrih 13 tisočakov, kar je bistveno ceneje od primerljivih vozil. Ko so finance omejene in na obzorju hitro povečanje družine, vam pa tako ali tako ne ostane nič drugega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia logan MCV 1,6 16V laureate
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 5750
največji navor v Nm pri vrt./min 148 pri 3750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4473 x 1740 x 1636
medosna razdalja v mm 2905
prtljažnik v litrih 700 – 2350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1225 (555)
največja hitrost v km/h 12,1
pospešek 0-100 km/h v s 174
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,8/6,3/7,5
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR 8.400
cena testnega vozila v EUR 12.120
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.420

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |