{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Romantična zgodba

BMW 530d GT

Avtor prispevka: Miha Dovč
Gotovo vam je poznana zgodba o tem, kako se dve osebi spoznata, si sprva nista všeč, z vsakim nadaljnjim preživetim skupnim trenutkom pa si postajata vedno bolj naklonjena, ne moreta en brez drugega in na koncu skupaj dočakata visoko starost.
Romantična zgodba
Foto: Matej Mihinjač
31. 3. 2010 ob 11:19
Komentarjev: 0
test BMW 530d GT
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Precej klišejska zgodba (skoraj) vsake hollywoodske romantične filmske stvaritve. Če si to lahko predstavljate, boste lažje razumeli občutke do povsem novega BMWja 5 gran turismo. Dejansko se čustva niso tako zelo spremenila, a če bi trdil, da je bila to ljubezen na prvi pogled, bi lagal. Novodobni produkti tovarne iz nemškega Münchna se le redkim takoj prikupijo. Moderne linije, ki so v večini navzkriž s klasičnim oblikovalskim prepričanjem, vam hitro dajo mešane občutke in temo za dolge debate s prijatelji ob vrčku hladnega. Ali pa vam bo takoj všeč. Ker se avtomobile kupuje za dalj časa, ne obupajte prehitro. GT, ki je križanec med klasično limuzino, gran tourerjem in X6, bo zahteval čas, da se boste nanj privadili. Na kratko bi ga lahko opisali kot kombilimuzinsko petico.

Največ duhov bo buril prisekan zadek z ogromnimi svetili v led tehniki. Zaradi izredno majhnega zadnjega stekla in položnih vrat bo preglednost nazaj zelo slaba, v pomoč nista niti stranski ogledali, ki bi bili posledično lahko razkošnejših dimenzij, je pa tu kamera za vzvratno vožnjo. Večja enotnost o lepoti je bila pri nosu vozila. Le-ta s sedanjo petico nima veliko skupnega, precej več pa z novim modelom, ki je že pripeljal. Zaradi izdatnih mer vozila (v dolžino meri pet metrov, medkolesna razdalja pa je izmerjena na dobre tri metre), se 19-palčna obutev sploh ne zdi bahaško velika.

Zaradi svoje velikosti pa spustijo veliko več cestnih anomalij do kabine. Tej zakonitosti fizike ne more kljubovati niti nastavljivo podvozje, ki pomaga spreminjati karakter vozila. Zaradi dvotonske mase GT ne more biti športnik, a ker je BMW že tradicionalno namenjen bolj dinamičnim vožnjam, mu ta nastavitev omogoča manjše nagibanje karoserije. Hkrati s podvozjem lahko tudi volanskemu mehanizmu, odzivnosti stopalke in hitrosti menjanja prestav spremenimo režim delovanja. Vse je odvisno od tega, kako se voznik in tudi potniki počutijo. Čeprav je GT namenjen petim osebam, se bodo najbolje počutili štirje v postavitvi 2 + 2. Zaradi že omenjene medosne razdalje dolžine mestnega avtomobila bo prostora za vse štiri sedeče več kot dovolj. Za noge ga je kot v admiralski sedmici, za glavo pa kot v X5. Ker je vsak sedež individualno nastavljiv tako po dolžini prostora za noge kot tudi po naklonu, lahko pozicijo sedežev prilagajamo glede na potrebe potnikov in potrebe po prtljažnem prostoru. V vsakem primeru bo prtljažnih litrov vsaj 440, s pomikanjem zadnjih sedežev in podiranjem naslonjal pa se ta vrednost poveča na 1700 litrov.

Če je limuzinska zasnova praviloma omejevala uporabnost prtljažnega prostora z velikostjo odprtine, so pri tej petici to rešili s podobnim sistemom kot ga ima škoda superb. Glede na prostornost garaže in potrebe po petih vratih se GT lahko prelevi v štirivratno klasično limuzino oziroma v petvratno kombilimuzino. Še večjega udobja bosta deležna spredaj sedeča. Največ zaslug za to imata sicer draga doplačljiva sprednja sedeža, vendar sta vredna vsakega, ne zapravljenega, temveč investiranega centa. Voznik se bo izvrstno počutil in zaradi minimalistične zasnove kabine hitro navadil upravljati z vozilom. Čeprav je iDrive v najnovejši izvedbi pridobil na številu gumbov za upravljanje, je skrenil s prvotno začrtane ideje BMWja, hkrati pa postal lažje razumljiv in lahkotnejši za upravljanje.

Ker je filozofija te tovarne stremenje k čim manjši porabi energije, ki jo vozilo potrebuje za svoje delovanje, je prenova doletela tudi volanski mehanizem. Nov električni servoojačevalnik je verjetno resda manj potraten kot klasična hidravlična črpalka, vendar je hkrati izgubil tudi tisti pristen občutek, ki ga je voznik imel na volanskem obroču. Ta umeten občutek se odraža še v tem, da se volan ne vrača v osnovno pozicijo, ko ga spustimo iz rok, temveč ostaja kar usmerjen v zavoj, tako da razni 'drifterji' lahko kar takoj pozabijo na veselje, ki pa ga takšna petica že z obliko ne nakazuje.

Če ima voznik bolj kisel nasmešek zaradi 'sukanja' volana, ne bo razočaran nad pogonskim sklopom. Že osnovni agregat s 180 kilovati ima zadostno zalogo moči, predvsem pa navora za premikanje dveh ton. Hkrati z več kot zadovoljivimi zmogljivostmi navduši tudi z varčnostjo, saj je porabo devetih litrov moč doseči brez odrekanja moči, ki je vselej na voljo. Še več pohvale pa si zasluži povsem nov osemstopenjski avtomatik, ki je bil do sedaj na voljo le za vrh ponudbe serije sedem. Menjalnik se hitro odziva na ukaze stopalke za plin ali ročice menjalnika pri izbiri ročnega izbiranja prestav. Prestavlja brezčutno, le merilnik vrtljajev izda, kdaj se je njegova 'pamet' odločila izbrati naslednjo prestavo.

Hitro vnetljiv ogenj se tudi hitro pogasi, zato ljubezen na prvi pogled težko obstane. Takšna ljubezenska drama, ki tokrat prihaja iz bavarske prestolnice, pa lahko traja, le v razmerje se morate spustiti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 530d GT
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.993
moč v kW (KM) pri vrt./min 180 (245) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 540 pri 1750 – 3000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4998 x 1901 x 1559
medosna razdalja v mm 3070
prtljažnik v litrih 440 - 1700
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2035 (555)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/5,6/6,5
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 59.050
cena testnega vozila v EUR 59.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 78.012

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |