{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prestižen kompromis

BMW X5 xDrive30d M sport

Avtor prispevka: Anže Jereb
Tretja generacija prestižnega BMW-ja X5 dokazuje, da so inženirji uspeli izničiti že skoraj vse hibe tovrstne visoke zasnove ter ponuditi paket, ki je prepričljiv praktično na vseh področjih. In dejansko je BMW X5 tudi med sebi enakimi eden najboljših, kar seveda dokazuje s svojo ceno.
Prestižen kompromis
Foto: Anže Jereb
7. 3. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zanimiva oblika lepo skrije zajetne mere in avtomobil deluje elegantno
voznikov delovni prostor je eden boljših nasploh
slovenski meniji izboljšajo uporabniško izkušnjo
kakovost izdelave je na najvišjem nivoju
prostornosti in udobju sedežev ni mogoče nameniti niti najmanjše zamere
pogonski stroj je prepričljiv v vseh pogojih
štirikolesni pogon deluje bliskovito hitro
vozne lastnosti so glede na velikost neverjetno prepričljive
na slabi podlagi se avtomobil občasno preveč pretresa
prtljažni prostor ni posebej velik, vrata pa ne posebej priročna
preglednost je hiba tovrstnih vozil, zlasti pogled mimo A-stebrička
cena vozila in dodatne opreme je zasoljena
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (20 glasov)
video test BMW X5 xDrive30d M sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Oblikovno tretja generacija morda ne dela takšnega razkoraka, kot je bil med prvo in drugo, kar pomeni, da boste morali pogledati dvakrat, da boste dojeli, da gre za povsem nov avtomobil. Morda je bila prva generacija s svojo škatlasto zasnovo že kmalu zastarela in je bilo potrebno pošteno zavihati rokave ter obliko popraviti, izvedeno delo pa je bilo tako odlično, da mu še danes ne manjka veliko. Kdo ve, je pa kar nekaj osnovnih potez svoje mesto našlo tudi v tem povsem novem X5. A naj vas podobnost ne zavede, pred vami je povsem nova generacija, ki prinaša izboljšave na dejansko vseh področjih, predvsem na vozniškem.

V času našega testa se je z novim X5 po vzhodnem delu Amerike naokoli prevažal Matej, zato morda nekaj oblikovnih vzporednic. Čeprav tudi evropski X5 pravzaprav izhaja iz one strani luže, se mi zdi njihov malce lepši. Tisti, ki ga srečate lahko na njihovih cestah, da ne bo pomote. Spodnje zaščite ima namreč v črni barvi in tudi sprednja maska se nekoliko razlikuje, to je najbrž tisto, kar me prepriča. S pravim paketom je X5 seveda lahko prepričljiv tudi pri nas. Takšen paket M sport doda nekaj širine na blatnikih in bolj agresivno masko z režami, zato vse skupaj deluje precej impozantno, a bodite pripravljeni, da vas bo to stalo več kot osem tisočakov.

Za razliko od elegantno-agresivne zunanjosti, notranjost ostaja le elegantna. In moderna. Dejansko je kar težko povedati, kako prepričljivo je notranje okolje, ker hib preprosto ni. Kakovost izdelave je odlična, preglednost in uporabnost armaturne plošče tudi, vsa stikala so zelo intuitivno postavljena in tudi meniji so uporabni ter jih voznik hitro osvoji, sedaj še posebej, ker so v slovenskem jeziku. Pomikanje po sistemu i-Drive je bistveno bolj enostavno kot pred leti, slovenske menije pa najdete tako v sistemskih nastavitvah, kot tudi v navigaciji.

S prostornostjo in uporabnostjo je pa tako: ker je avtomobil velik, je seveda v njem veliko prostora. Za potnike sploh, tukaj nihče ne bo nergal, ampak bodo kvečjemu godrnjali od udobja sedežev, zlasti sprednjih, pomislek imam le pri prtljažniku. Samodejno odpiranje je že ena od stvari, ki jih ne maram, ker proces odpiranja ali zapiranja traja predolgo, obenem pa prtljažna vrata iz dveh delov niso nujno uporabna. Za odpiranje sicer potrebujejo manj prostora za vozilom in na spodnjo poličko se lahko tudi usedete, če vas ravno preleti občutek utrujnosti, so pa manj praktična, ker je potrebno pri nalaganju večjih stvari pač odpreti oboja. Že polnejše vrečke iz trgovine bodo to zahtevale. Tudi res zajetnih mer ni prtljažni prostor, predvsem je dokaj plitek.

Najboljši in hkrati najslabši je BMW X5 na področju vožnje. Naj začnem s pozitivne strani in poskušam trditev tudi razložiti. Napredek v vožnji je očiten, avtomobil deluje presenetljivo agilno in dinamično, sploh, če upoštevamo zajetne mere, visoko težišče in ne tako shirano podobo. Iz vidika premagovanja zavojev je takšen kolos resnično prepričljiv. Da se v mestih počuti kot slon v trgovini s porcelanom, naj tudi ne bo hiba. Je pač velik in posledično ne najboljši za mestne opravke, čeprav se največkrat znajde ravno v takšni vlogi. Zakaj je torej slab? Visoko težišče in več nevzmetene mase pomeni, da se avtomobil v zavojih bistveno bolj nagiba. Oziroma bi se nagibal, če mu ne bi namenili trših blažilnikov, s pomočjo katerih je v zavojih bolj suveren in čvrst, a ravno slednji poskrbijo, da je lahko tudi neudoben in ga cestne anomalije hitro vržejo s tira. Takšen SUV oziroma SAV, kot mu pravijo pri BMW (Sports Activity Vehicle) posledično ne bo nikoli tako udoben kot kakšna limuzinska petica, ki tudi večje tresljaje preusmeri proč od hrbtov potnikov. Ker terenskih vrlin takšnega X5 ne potrebuje nihče in je dejansko avtomobila res škoda za praskanje po vejah, bi sam vzel raje petico. S karavanskim zadkom, če potrebujete veliko prostora ...

Je pa vsekakor presenetljivo, da zmore biti tudi X5 vseeno tako prepričljiv. Veliko kupcev se odloča za nastavljivo blaženje in slednjega priporočam. V načinu comfort precej lepo pobira neravnine (vzemite trditev v rezervo), a se malce bolj nagiba, v načinu sport pa je trd kot presta in tudi krmilni mehanizem je občutno težji. Tudi informacij preko volana voznik dobi veliko.

Krasno deluje še menjalnik z osmimi prestavami in še najpomembnejše, štirikolesni pogon navduši z odzivnostjo, saj aktivna sklopka tako hitro prenaša moč med kolesi, da je praktično nezaznavno. Jasno, na terenu je potrebno še kaj več, za ceste pa je tole eden boljših sistemov, ker mu elektronika tako dobro pomaga, da X5 težko pobegne iz nadzora. V glavnem, če imate radi SUV-je, je tale eden boljših za na cesto, čeprav je zame premalo udoben, se pa precej dobro pelje. Trilitrski šestvaljni dizel je seveda vrhunski in prepričljiv v vseh pogojih. Ustreza normativom Euro 6, porabi pa vsaj devet litrov. Morda se vam zdi veliko, a dejansko ni, ker je X5 pač zajeten avtomobil, sicer pa naj vas poraba pri ceni vozila oziroma kakšnega kosa opreme tudi ne skrbi.

Sicer pa se pri BMW-ju radi pohvalijo z varnostjo in dejansko se lahko. Gumbek na sredinskem delu armatune plošče omogoča, da na hitro vključimo ali izključimo večino varnostnih elementov, od opozorilnika pred trkom, opozorilnika za pešce, opozorilnika pred nenamerno menjavo voznega pasu in ostalih. Tokrat dejansko ni bilo med opremo vseh naštetih elementov, jih pa priporočam. Sicer pa se lahko nastavljajo še barve ambienta, med sedmimi lahko izbirate in potem se notranjost lepo sveti.

BMW X5 je torej odličen kompromis udobne limuzine, zmogljivega terenca in zmogljivega športnika. Kompromis, da ne boste razumeli napak. V uredništvu se nam predvsem na trenutke ni zdel dovolj udoben, besedo športnost pa bomo tudi raje uporabili pri kakšnem pol metra nižjem in 500 kilogramov lažjem avtomobilu. Je pa vseeno presetljivo, kako sposoben zna biti. Dejansko eden najbolj prepričljivih, če povzamem uvodne besede. A od njega drugega niti ne pričakujem, saj z nekaj dodatki takšen stane okoli 90.000 EUR, kar je ogromno. Vendar pa, če hočete enega najbolj prepričljivih športnih terencev, je cena pač takšna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X5 xDrive30d M sport
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 190 (258) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 560 od 1.500 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4886 x 1938 x 1762
medosna razdalja v mm 2933
prtljažnik v litrih 650
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2150 (630)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/5,7/6,2
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 63.400
cena testnega vozila v EUR 68.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 90.366

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 5 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  |