Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Plus prostor, minus veselje

Toyota prius+ luna

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Toyote prius ne bom posebej predstavljal, ker jo verjetno vsi poznate. V 15-ih letih, odkar je na trgu, je to najuspešnejši hibrid na svetu in krivec za to, da so si pri vseh znamkah začeli gristi nohte in z veliko zamudo razvijati svoje modele, ki pa še zdaleč niso tako uspešni.
Plus prostor, minus veselje
Foto: Anže Jereb
26. 3. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

edini tovrsten hibrid na trgu
kar veliko prostora v načeloma varčnem avtomobilu
poraba je ob gostem prometu v mestu dokaj majhna
dobro potegne z mesta
vožnja je lahko zelo ležerna in umirjena
v kabino lahko spravite tudi 7 potnikov
poraba še zdaleč ni tako majhna, kot obljublja tovarna
glede na to da gre za potovalno vozilo, je poraba prevelika na avtocesti
motor je hitro zelo glasen, predvsem na avtocesti
piskanje med vzvratno vožnjo je izjemno nadležno
občutkov med vožnjo je veliko premalo, vse skupaj deluje odtujeno
materiali v kabini delujejo zelo ceneno, čeprav so v skladu z 'eko-filozofijo'
električni doseg je premajhen
če se požvižgate na emisije, je dizelski verso še vedno veliko boljša alternativa
2,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
1.9 (13 glasov)
video test toyota prius plus luna
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In celo Toyota sama je pripravila konkurenta znotraj svoje hiše. V bistvu nadgradnjo, se lepše sliši. Nekateri kupci so se namreč pritoževali, da je prius premajhen, da ima premajhen prtljažnik in podobno. Pa je nastal takšen prius+. Niso kaj preveč komplicirali pri imenu. Pri Toyoti pravijo, da ima vse odlične lastnosti navadnega priusa, le da lahko ta pelje 7 potnikov in da je prtljažnik v osnovi precej večji.

Seveda je višja tudi cena, v primerjavi z običajnim priusom stane 4.000 evrov več, in povečale so se prav vse mere; vključno z medosno razdaljo, širino in za dobrih 13 centimetrov večjo dolžino. Na posnetkih je osnovna in najcenejša izvedba modela z opremo luna, ki stane okoli 30 tisoč evrov. Glede na hibridni pogon, samodejni menjalnik in spodobno opremo se ne zdi tako drago. Seveda: 30 jurjev ni malo denarja, ampak tu je potrebno računati malo drugače.

Če bi živeli v idealnem svetu in bi ta prius v povprečju res porabil 4,1 litra, tako kot pravi tovarna, in če bi se vas vozilo 7, bi na enega potnika v povprečju porabil samo dobrega pol litra bencina na 100 kilometrov! Si že predstavljam študente, ki si delijo stroške za vožnjo do faksa, samo še priusa jim mora najprej kupiti kakšen požrtvovalen ati. Žal praksa ni takšna, tako kot pri nobenem drugem avtomobilu ne. Proizvajalci so res našli dober način za meritev porabe, ki nima kaj dosti zveze z realnostjo.

Pri priusu plus so številke sledeče: na avtocesti je kuril nekaj čez 6, na odprti cesti okoli 5, v mestu pa nekje med 5 in 6. Če sem bil priden, tudi manj kot 5. Za bencinski motor, ki je precej bolj čist od dizelskega, je to še vedno dober rezultat, električni motor pa pomaga, da je prius+ zelo lepo prožen in da hitro potegne z mesta. Še najbolj moti, da je bencinski motor tako glasen, ko hitro pospešujete, ali pa vozite v kakšen dolg klanec na avtocesti. Na trenutke je res nadležno, kar lastniki priusov že vedo, je pa res, da je na primer pri novejšem aurisu menjalnik malo drugače izračunan in z enakim pogonom vse skupaj deluje bolj prijetno. Za vse skupaj je kriv brezstopenjski menjalnik z neskončnim številom prestavnih razmerij, ki naj bi na ta način najbolje izkoriščal navor obeh motorjev. V praksi vse skupaj nekako zvodeni, ima pa super funkcijo B (Brake), ko greste po klancu dol ali ko se ustavljate, da dodatno polni baterije in malo bolj učinkovito zavira.

Prius že v osnovi ni avtomobil, ki bi vozniku ponujal veliko dinamičnih občutkov med vožnjo, različica plus pa je na tem področju še slabša. Vse skupaj deluje precej odtujeno, na volanu in zavorah je premalo občutka, tudi sama vožnja ni tako udobna kot bi pričakovali od tovrstnega vozila. Nad notranjostjo bodo nekateri vihali nosove, ker je zelo plastična, sama plastika je trda, po drugi strani pa reciklirana, kar bo druge navdušilo. Kupci priusa so pač specifični in si morajo takšen avtomobil želeti. Potem jih bo tudi mir v kabini med počasnim pomikanjem v koloni veselil. Takrat so seveda prihranki pri gorivu največji, ne pa med pogosto vožnjo na avtocestah, kjer prius+ tudi z največjo hitrostjo 165 km/h ni ravno kralj.

Skoraj bi pozabil na najpomembnejše, zadnja 2 sedeža! Pač, nista udobna. Za mularijo bo že, za dedka z zdelanim hrbtom in koleni pa ne. In prtljažnik je tukaj za kar 340 litrov večji, če uporabljate 5 sedežev, če je v uporabi vseh 7, pa še vedno 232 litrov, kar bo dovolj za kakšen izlet, težko pa za otroški voziček, na primer. Najbolj tečna stvar pri tem avtomobilu pa je piskanje, ko vozite vzvratno. Verjetno imate takrat vsi vozniki radi mir, da se lahko osredotočite na vožnjo, ki je za marsikoga lahko zahteven manever. Če se otroci derejo, jih utišate, če je radio na glas, ga utišate, no, tukaj pa vas bo na to, da se vozite nazaj, ves čas lepo opominjalo zelo nadležno piskanje, da še vedeli ne boste, če opraskate avto.

Pri takšnih hibridih vedno pogrešam še eno zadevo; da se ne da prevoziti več samo z elektriko. Kakšen kilometer ali dva in že se vklopi bencinski motor. Ampak Toyota ima že pripravljeno tehnologijo plug-in, ki omogoča daljšo električno vožnjo, baterijo pa lahko polnite tudi doma. Če ne potrebujete sedmih sedežev, je bistveno, ne, absolutno (!) boljša alternativa auris ST hybrid, večina voznikov pa bo bistveno bolje shajala kar lepo z versom z dizelskim motorjem, ki tudi precej bolje izgleda. Prius+ je sicer posebnež, ki nima sebi enakega, ampak sem prepričan, da vas bosta zgoraj našteta modela iz iste hiše precej bolj navdušila.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota prius+ luna
vrsta motorja bencinski in električni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 142 od 2.800 do 4.400
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4615 x 1775 x 1600
medosna razdalja v mm 2780
prtljažnik v litrih 200/505/1750
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1640 (475)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 11,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,3/4,4/4,4
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 29.900
cena testnega vozila v EUR 29.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.380

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
grom pravi:
motor in menjalnik tudi nista ravno tako glasna še posebej ko tako radi primerjate hibride z dizelskimi motorji, pa tudi če hočete z bencinskim. pa saj če vas tako vse moti je najboljša rešitev kolo ta pa tudi ne piska v vzvratno. saj ne pravim da je potrebno to piskanje ni pa spet tako neznosno kot je teatralno prikazano. še vedno pa trdim da je cenovna razlika in uporabnost v prid plug-inu in če se že iz kakršnega koli vzroka odloči kdorkoli za priusa je edina po mojem mnenju in izkušnji dobra odločitev plug-in. v večini teh avtov še ni veliko in se da dobiti kakšen popust, pa še nepovratna sredstva so na raspolago s strani države sicer letos ne več4000 eur ampak samo3000eur. toyota je še ne dolgo tega dala 2000eur popusta za eko vozila. tako da razlika na koncu ni več tako velika ali pa če hočete drugače povedano prodajna cena je nižja. pa razlika v porabi goriva je tudi očitna. še država naj upošteva evropske standrde in zagotovi v polnilne postaje pa bo to šala mala. ker toliko kot je sedaj polnilnih postaj in kako so dostopne pa smo to- se se hecate.
(pred 3 leti )
Ni slike
grom pravi:
ups; kdaj sledi test plug-in(a), ki ni toliko dražji od osnovne izvedbe Priusa. za tega bi lahko samo rekel, odličen avto ampakvse tokar vi stesterate v realnem življenju vozniki verjetno tudi vsi ne počno-vozijo v takem stilu. bi rekel da se do svoje lastnine v veliki večini obnašamo bolj premišljeno in manj samo uporabniško. je cilj da nam lastnina služi čim dlje kot nova in to kvalitetno. mojih izkušenj nimam s priusom imam pa jih s plag-inom in so za vsakodnevno rabo več kot odlične, tudi porba je neprimerno nižja kot jih navjajo različni testi. tako da mi ni jasno kako v interesu uporabnika-lastnika je uporaben tak test ki je ravno tako nerelavanten kot tovarniški testi v laboratorijih.
(pred 3 leti )
Ni slike
grom pravi:
kaj pa plug-in izvedba? je domet večji, hitrost večja .
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 dnevi  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  |