Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Plastični mlinček

Renault clio TCe 90 dynamique energy

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pri Renaultu ni več dvoma, koliko moči je pod motornim pokrovom, kljub temu da jo označujejo z za nas 'prepovedanimi konji'. TCe 90 je oznaka, pri čemer številka pomeni, da ima 90 'konjev', TCe kot Turbo Controlled efficiency pa, da je to bencinski motor, ki mu pri učinkovitosti pomaga turbopolnilnik.
Plastični mlinček
Foto: Miha Kokalj
30. 1. 2015 ob 7:30
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

clio z dodatki iz bogatejših paketov opreme oblikovno lepo zaživi
notranjost je razgibana in na videz prijetno mladostna
lahek nos ob lažjem motorju pomeni še boljšo vodljivost
podvozje clia že v osnovi omogoča dinamično vožnjo
kabina in prtljažnik sta prostorna glede na razred, v katerem se clio vozi
kljub majhni delovni prostornini je motor dovolj zmogljiv
zaradi treh valjev in veliko navora pri višjih vrtljajih daje nekaj športnega občutka
ob manj kot litru delovne prostornine bi pričakovali precej manjšo porabo
pri vrtljajih tik nad prostim tekom je motor preveč neodločen
v notranjosti je pretanka plastika, ki na slabih podlagah pogosto škripa
preglednost nazaj je zaradi širokega C-stebrička slaba
utor za zapiranje prtljažnih vrat je skoraj neuporaben
kljub popustom je cena za clia z malim motorjem previsoka
3,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (27 glasov)
video test renault clio TCe 90 dynamique energy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak najprej boste opazili obliko. Priznani nizozemski oblikovalec Laurens van den Acker, ki je prej šilil risalne svinčnike pri Audiju, Fordu in Mazdi, je zdaj zadolžen kar za celotno znamko Renault, clio je poleg capturja le prvi od novo oblikovanih serijskih modelov. Najbolj opazen je ogromen znak spredaj, luči so marsikomu prevelike, so pa zadaj toliko bolj privlačne, zanimivi so mini tretje okence na boku in skriti kljuki zadnjih bočnih vrat, z opremo trendy pa je poskrbljeno še za precej bolj vpadljiv videz. Ravno videz je kriv za slabo preglednost nazaj, ker je C-stebriček tako masiven, da boste bolj malo videli vstran in nazaj, ker je šipa tako nizka. Spredaj pa morate paziti na odbijač, ker je zelo blizu tal in ga mimogrede opraskate na kakšnem robniku.

Vtis pri spodobno velikem prtljažniku malo pokvari utor za zapiranje, ker je iz gladke plastike in pod tako čudnim kotom, da preveč drsi, tako da si bo marsikdo moral kar umazati roke, da zapre vrata. Zelo plastična in s tem škripajoča je žal tudi notranjost. Na videz sicer privlačna in uporabna, ampak svetlečo pretanko plastiko bi lahko nadomestili z vsaj malo debelejšo pa bi bil vtis bistveno boljši.

Motor je čisto nov Renaultov izdelek, v celoti iz aluminija in v bistvu njihov prvi trivaljnik. Valj manj (v osnovi zamenjuje štirivaljni TCe 100) naj bi zaradi manjšega trenja zmanjšal porabo za 4 odstotke, manjša prostornina za 5 odstotkov, nekaj prihranka pa gre še na račun bolj učinkovite turbine. Bere se fino, jaz sem vedno za majhne in učinkovite motorje, če se to res pozna tudi v praksi. Ampak se pri tem ne kaj dosti. Naj sem bil še tako priden, poraba ni bila manjša od petih litrov, v praksi pa večinoma med 7 in 8, na avtocesti pri čisto normalnih hitrostih celo ves čas 8 litrov. To pa ni malo za trivaljni mlinček. Da je glasen, niti ne moti toliko, rad se tudi zavrti, le z mesta je zelo neodločen in ga morate malo bolj pritisniti, kar pa spet pomeni, da bo porabil več.

Kdor se veliko lenobno vozi po mestu, mu motor nikakor ne bo všeč, ker zahteva preveč dela. Če se z mesta težko premakne, potem vseeno bolj odločno sune, ampak šele pri nekje 2500 vrtljajih, ko dejansko doseže največji navor 136 Nm, kljub temu da Renault pravi, da je 90 odstotkov na voljo že pri 1650 vrtljajih. V višjih se potem obnaša zelo dinamično, navdušenim voznikom ponuja kar nekaj veselja in ga bodo radi priganjali do številke 5000 (največ 5500), ko doseže največjo moč, seveda pa pri takšni vožnji lahko računate na porabo 9 litrov, kar je zelo veliko za manj kot litrski motor. Ker je motor lahek, je seveda tudi nos takšnega clia dodatno razbremenjen, kar pomeni še malo boljšo vodljivost in na trenutke na kakšni ovinkasti cesti, kjer zaradi pomanjkanja navora ni preveč vzponov, še nekaj dodatnega veselja za volanom. Clio ima že v osnovi odlično nastavljeno podvozje in se z malo širšimi pnevmatikami odlično drži ceste. Vse skupaj spremlja zanimiv rezek zvok trivaljnika, ima pa še sistem stop&start, ki izklaplja motor, ko stojite, ampak mi nimamo takšnih velemest, da bi se to zelo poznalo pri porabi.

In potem je tukaj še cena. Z bogato opremo dynamique energy in posebnim dodatkom trendy rdeča, ki naredi tega clia res zelo privlačnega na pogled, stane kar 15 tisoč evrov. Poseben 'krizni' popust ga sicer poceni na 13.210 evrov, ampak je še vedno preveč. Moje mnenje? Če ste nezahteven voznik, morda še bolj pogosto voznica, izberite osnovni 1,2 16V, ki je 1.200 evrov cenejši, verjetno v praksi celo manj porabi, čeprav je seveda tudi šibkejši, predvsem pa je dobro preizkušen v vseh teh letih.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio TCe 90 dynamique energy
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 898
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 5.250
največji navor v Nm pri vrt./min 135 pri 2.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4062 x 1731 x 1448
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1009 (579)
največja hitrost v km/h 182
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/4,5/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.990
cena testnega vozila v EUR 13.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.110

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
gizmo28 pravi:
kralj razreda,ni kaj čudovit mali avtek
(pred 2 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |