Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Obleka še ne naredi človeka

Chevrolet cruze 2,0 VCDi LT

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vas zanima, kaj se je pravzaprav zgodilo z Daewoojem, nekdaj drugim največjim proizvajalcem avtomobilov iz Koreje? Pravzaprav nič, skriva se zgolj pod drugo blagovno znamko. Zakaj in kako je do tega prišlo, je predolga zgodba, jaz vam bom postregel samo s srečnim koncem. Cruze je prvi chevrolet, narejen po evropskih smernicah, oznanja pa vsesplošni preporod znamke na evropskem tržišču. Zelo drzno in hkrati revolucionarno.
Obleka še ne naredi človeka
Foto: Matej Mihinjač
27. 1. 2010 ob 11:51
Komentarjev: 0
test chevrolet cruze 2.0 VCDi LT
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Novim modnim smernicam očitno, z manjšo zamudo, sledijo tudi Korejci. Evropska konkurenca svojim vozilom že lep čas nadeva ti. korporacijske obraze, zato so se za ta korak odločili tudi pri GM-u, večinskemu lastniku bivšega Daewooja. Oblikovalski prijemi, uporabljeni pri snovanju naslednika dokaj medlega lacettija, so del nove, gledano s stališča Chevroleta, revolucionarne oblikovalske usmeritve in bodo vidni na vseh prihajajočih modelih. Da bi kar najbolje ustregel 'razvajenim' evropskim brbončicam, je novi cruze opravil astronomskih 1,2 milijona testnih kilometrov. Evropske kupce, poleg cene in vzdrževanja, najbolj zanima prav oblika in cruze z agresivnim pogledom, ločeno prednjo masko z dirkaško mrežico ter kupejevskim stasom vsekakor prepriča že na prvi pogled. Kako ne bi, konec koncev so ga, med drugimi, oblikovale iste roke kot fiata 500.

Če na volanu ne bi bilo značilnega zlatega metuljčka, nikoli ne bi niti pomislili, da sedite v bivšem daewooju. Obdelava materialov sicer še ni na nivoju že uveljavljene konkurence, oblikovno pa se cruze ne boji nikogar, prej obratno. Kljub svetlobnemu napredku izkušeno oko takoj opazi kakšno pomanjkljivost. Leva roka se v nekaj bolj ostrih ovinkih moteče zaletava v vrata, plastika je na pogled in otip cenena, da o čričkih in 'pokanju' niti ne govorim. Je pa zato blago na armaturni plošči lepa in prijetna popestritev. Na zadnji klopi se ne sedi preveč udobno, sploh na daljših izletih, ker je sedalna površina prekratka, glava pa se že pri povprečno visokih lahko dotika nizkega stropa. Po drugi strani se spredaj sedi udobno, stranska opora je dobra, položaj za volanom pa naravnost odličen. Razočara prtljažnik z lahkimi vrati, ki so lahko zelo nerodna, če se prehitro odprejo, vodila pa se pogrezajo globoko v prostor pod seboj.

Dizelski agregat ima 320 Nm navora pri 2000 vrtljajih v minuti, 110 kilovatov pa je dovolj, da stotico dosežete v 8,7 sekunde. Verjetno vas je kar nekaj, z mano vred, ki smo pričakovali, da bo globalno podjetje, kot je GM, uporaben motor poiskalo na svojih dolgih policah. Pa ni tako. Razvoj dizelskega agregata je bil zaupan italijanskemu specialistu VM Motori, ki med drugim razvija motorje za vojaška vozila, svoj čas pa je opremljal tudi takšne velikane kot sta Toyota in Ford. Italijani za svoj motor uradno navajajo porabo 5,6 litra nafte na 100 kilometrov, v resnici je liter do dva večja, kar še lahko označimo kot dokaj učinkovito. S petstopenjskim menjalnikom nismo imeli takšne sreče, ker je bil nenatančen in zelo počasen. Dobro bi mu dela šesta prestava, da bi bile prve krajše, saj je motor pod 2000 vrtljaji opazno neodziven. Krmiljenje in podvozje sta po drugi strani do neke mere precej dinamično nastavljena. Volan je zelo neposreden, vendar žal ne ponuja dobrega občutka, isto podvozje pa uporablja tudi nova astra, zato že mora biti kvalitetno. Morda malce pretrdo nastavljeno, raje kot zaprte ovinke pa ima ravne ceste. Cruze je pač namenjen točno temu, 'kruzanju' namreč.

Stari pregovor pravi, da obleka naredi človeka. Če to prenesemo v avtomobilski svet, lahko cruza primerjamo s tipično stereotipno manekenko ali blondinko, razlika tako ali tako ni velika, če sem malce hudomušen. Tako da, je lep, vse ostalo pa še ni povsem na nivoju. V dobro gre cruzu šteti nizko ceno in veliko opreme. Med serijsko spadajo recimo ESP, ABS, TSC in kar šest varnostnih blazin, na preizkusu EuroNCAP pa se je izkazal kot eno najbolj varnih vozil sploh. Če upoštevate, da je testni avtomobil praktično najdražji v ponudbi, je to odličen dosežek, saj osnovnega cruza dobite že za 12.550 evrov. Zelo pozitivno se zdi oblikovanje, ki je lahko trn v peti tudi dražji konkurenci. Po drugi strani je obdelava na nekaj mestih površna, plastika cenena in znak na nosu za marsikoga napačen. Konec koncev gre za 'low budget' avtomobil, ki ne zmore čisto vsega, si pa zasluži opazno mesto med sebi enakimi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki chevrolet cruze 2,0 VCDi LT
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1991
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 kW (150 KM) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 Nm pri 2000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4597 x 1788 x 1477
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 450
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1427 (497)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 8,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/4,8/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 12.550
cena testnega vozila v EUR 18.850
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.850

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 5. 2019
Maj 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809  domača premiera - renault twingo
101112
1314  mednarodna premiera - toyota supra
domača premiera - Volkswagen električna mobilnost
15  domača premiera - kia proceed
1617  domača premiera mercedes-benz CLA
1819
2021  domača premiera - škoda scala
222324  domača premiera - Hyundai serija N
2526
2728  mednarodna premiera - mitsubishi ASX
domača premiera - lexus UX
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: snikrs
Obvestila
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 dnevi  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 dnevi  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 dnevi  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 dnevi  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 tedni  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 tedni  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 tedni  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 tedni  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 tedni  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 1 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 1 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 2 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 2 meseci  |