Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kizuna

Mazda6 sport CD185 GTA

Avtor prispevka: Rene Forjanič
Občutek, ki prevzame voznika, ko se popolnoma zlijejo zmogljivost, udobje, zaupnost, slog in zaželenost – to pomeni japonska beseda kizuna. In ko se med voznikom in vozilom vzpostavi občutek popolne pripadnosti. Visoke zahteve za avto, ampak takšna mazda6 vse to izpolnjuje z levo roko. Ali z levim kolesom.
Kizuna
Foto: Matej Mihinjač
13. 1. 2010 ob 11:54
Komentarjev: 0
test mazda6 sport CD185 GTA
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Po 127 prototipih in nešteto razvojnih kilometrih se druga generacija mazde6 oblikovno vrača k svojim Japonskim koreninam, stran od Evropskega oblikovanja. Karakteristične linije prejšnjega modela so osvežene in še vedno jasno vidne, postale pa so, podobno kot na bolj športni sestri RX-8, precej bolj agresivne. Napihnjeni blatniki, nazaj potegnjeni žarometi ter kupejevska streha že v mirovanju nakazujejo, da je voznik precej verjetno nekompromisna in dinamična oseba. Prednja maska je postala še izrazitejša, v primerjavi s starim modelom pa je nova šestica zrasla tudi v širino in dolžino.

Potniški prostor je odlično zasnovan, uporaba materialov in obdelava pa sta na nivoju renomirane nemške konkurence. Sedeži nudijo dober bočni oprijem, na daljše proge niso utrudljivi, voznik svoje delovno mesto z lahkoto definira. Ena izmed glavnih značilnosti mazde6 je ravno lahkotnost uporabe. Gumbi na glavni konzoli so tako vedno na dosegu roke, njihova razporeditev je takšna, da z njimi že po nekaj minutah vožnje upravljamo instinktivno, testno vozilo pa je bilo opremljeno tudi z medfunkcijskim omrežjem CF-Net. Gre za inovativen sistemom ukazov na volanu, ki omogočajo integrirano upravljanje z zvočnim sistemom, klimatsko napravo ali navigacijo s samo tremi gumi. Mazda s tem sistemom ni poskrbela zgolj za preprosto uporabo (čeprav na začetku potrebuje kar nekaj privajanja), ampak tudi za visoko stopnjo varnosti, h kateri veliko prispeva povezava bluetooth z možnostjo glasovnega izbiranja. Za vse, ki še vedno živite v kameni dobi in ne veste, kako bi vam modri zob lahko koristil: gre za tehnologijo, ki omogoča klicanje vaših prijateljev zgolj in samo z glasovnimi ukazi. Omeniti velja, da zadeva deluje le, če znate angleško, nemško, francosko ali italijansko. Da pa se po žilah šestice pretaka temperamentna kri in ne olje, pokaže živo rdeča osvetlitev s pridihom bele in vijolične barve. Izbira barv je stvar okusa, v uredništvu nam je bila zelo všeč.

Mazda6 se lahko pohvali z odličnim vzmetenjem, ki je nastavljeno tako, da svojim potnikom nudi dovolj udobno vožnjo glede na velikost koles, če pa si voznik tega zaželi, mu šestica ponuja odličen oprijem tudi ob bolj dinamični vožnji. Gre torej za precej nevtralno nastavljeno podvozje, v katerem ne uživa le voznik, ampak vsi sodelujoči. Ko odložite vašega 'mulčka' v vrtcu in se odpravite v službo, če se le da, po samotni zaviti cesti, boste vedeli, o čem govorim. Najmočnejši dizelski agregat podvozju nudi vso potrebno podporo in ima na zalogi ogromno navora. Vendar mu zamerim, da se konkretno zbudi šele pri 2000 vrtljajih, pod to številko pa najprej mislite, da gre za šibkejšega v ponudbi. Zato se tudi sprednji gnani kolesi včasih zavrtita v prazno v ovinku, ko je motor v idealnih vrtljajih, s čimer se malo poslabša tudi vodljivost. Ampak takrat je pospeševanje zelo dobro občutno in se žal konča že pri 3500 vrtljajih, ko motor doseže največjo moč, kar pomeni, da boste morali pogosto prestavljati. Verjetno tudi ni potrebno posebej poudariti, da zato lahko brez kančka slabe vesti nosite majico kralj avtoceste, ker ravno tam pridejo do izraza vse te lastnosti. In očitno je bil to tudi osnovni namen Japoncev – da ustrežejo Nemcem na njihovih autobahnih brez omejitev. Šeststopenjski ročni menjalnik je izredno natančen in hiter, njegovo delovanje je tako solidno, da se zdi, da je narejen za večno. Ročica je postavljena blizu volanskega obroča, za prijetno vozniško izkušnjo pa poskrbi tudi krmiljenje, ki mu ne gre očitati nič slabega, saj nudi vse informacije, ki si jih želite. Včasih boste dobili še kakšno več.

Smo od te mazde6 pričakovali preveč? Morda. Nekateri podobno močni motorji so bolj odzivni že pri nižjih vrtljajih. Vendar drugje voznik ne vzpostavi tako dobrega odnosa s svojim vozilom, zato so obljube izpolnjene. Poleg pregovorne japonske zanesljivosti nudi veliko prostora, (pre)več moči, prefinjeno obliko, zadovoljstvo ob vožnji in to vse po ugodni ceni, ko v primerjavo vključimo še konkurenco.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda6 sport CD185 GTA
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2183
moč v kW (KM) pri vrt./min 136 kW (185 KM) pri 3500
največji navor v Nm pri vrt./min 400 Nm pri 1600 vrt./min
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4735 x 1795 x 1440
medosna razdalja v mm 2725
prtljažnik v litrih 1250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1495 (615)
največja hitrost v km/h 218
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,1/4,7/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 21.590
cena testnega vozila v EUR 31.590
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.077

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |