Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jeti z mirnim karakterjem

Škoda yeti 2.0 TDI ambition outdoor 4x4

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če je originalni Jeti s svojimi stopinjami v snegu le buril domišljijo in strašil prebivalce Himalaje, Škodin yeti ne počne ničesar od naštetega. Zadržan karakter namreč zelo dobro skrbi za dobrobit in nizek utrip potnikov.
Jeti z mirnim karakterjem
Foto: Anže Jereb
2. 4. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

na pogled yeti sedaj bolje izraža terenski karakter
paket outdoor ne poviša cene, kar je precej privlačno
vzdolžno pomična klop močno poveča uporabnost
prostora za potnike je dovolj, prtljažnik je zelo priročen
vozniško je yeti preprost in prijeten
terenske vrline vam bodo naježile kožo
z izjemo tršega blaženja je tudi dovolj udoben
motor je dovolj zmogljiv, a povprečno varčen
na slabi cesti se visoka zasnova vseeno pozna
prestavna ročica bi bila lahko nameščena višje
cenovno yeti ni najbolj ugoden
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (26 glasov)
video test škoda yeti 2.0 ambition outdoor TDI 4x4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Morda se celo zgodi, da bomo čez nekaj let pisali, da spada ta model v najbolje prodajan segment vozil v Sloveniji, saj zadnja leta priljubljenost križancem močno narašča. Ampak gre vseeno za segment, ki nam v uredništvu ni najbolj pri srcu, ker imajo ti avtomobili še vedno nekaj hib, ki jih bo zelo težko odpraviti. Za kakšno brezpotje ali pot na smučišče so sicer super, seveda le štirikolesno gnane izvedenke, ampak večina ljudi takšnih vozil ne potrebuje, jih pa vseeno kupuje. Večja oddaljenost od tal pa pomeni, da je avto bolj okoren in slabše vodljiv, če ga primerjam recimo z golfom, ki je praktično enako dolg. Pa še več goriva porabi. In večina pri takšnih terenčkih itak izbere le sprednji pogon. Škoda je v tem pogledu morda nekakšna izjema, saj se kar polovica kupcev yetija odloči za štirikolesno gnano različico, med ostalimi pa dvomim, da vas je toliko s težavami v kolenih ali hrbtu, da bi vam bil višji položaj nujno potreben.

Je pa res, da s samim avtomobilom ni čisto nič narobe, dejansko se mi zdi yeti celo eden najboljših, če vseeno hočete tak tip avtomobila. Po tokratni prenovi se mi zdi lepši oziroma bolj možat in to mi je na njem všeč. Bolj ostre linije mu ustrezajo, pred prenovo pa se mi je celo zdel pomehkužen. Zlasti prepričljivo izgleda s takšnim paketom outdoor, ki je nov v ponudbi, pomeni pa, da ima avtomobil bolj agresivne dodatne zaščite karoserije in izgleda bolj robato. Robinzonovsko. Baje je za pustolovce, čeprav kupci nimajo prav pogosto želja po ekstremnih podvigih. No, ko sem se vozil po cesti, ki jo je prekrivala debela plast vode in sem dejansko čolnaril, sva z yetijem čisto uživala.

Poleg prenove, ki je poskrbela za malce spremenjeno obliko, je dobrodošlih še nekaj sprememb. Zadnja klop je pomična, kar je zelo priročno, saj 405 litrskemu prtljažniku lahko po eni strani za sto litrov povečamo prostornino, po drugi strani pa lahko več prostora namenimo potnikom. Ko smo se ob primerjavi treh podobnih vozil igrali z uporabnostjo prtljažnika, je bil prav yeti prostorninsko najbolj prepričljiv, pa se dejansko njegovih ostalih prtljažnih vrlin nismo niti dotaknili. Recimo mrežic, zank, predalčkov in ostalega, kar ga naredi bolj uporabnega od večine v segmentu. Še svetilko ima, če boste ponoči vozili po neznanem. Tudi nasploh lahko notranjost pohvalim, ker je konkretno sestavljena, nič ne škripa, največja razlika pa je dejansko ta, da si po prenovi lahko privoščite več opreme, ki pa je testni avtomobil ni imel, a je po novem v ponudbi. Samodejni parkirni pripomoček, prvič recimo vzvratno kamero in tako naprej.

Edina zamera, pa še ta dejansko tokrat dokaj majhna, je trdo blaženje. To je dejansko težava višjih vozil, o kateri sem pisal zgoraj. Ker je težišče višje, mora biti blaženje bolj čvrsto, da je lega zanesljiva, ampak potem kakšno neravnino avtomobil slabo prežveči. Yeti še vedno presenetljivo dobro, ni pa perfektno. Je pa vsaj krmilni mehanizem res dober in nasploh ne boste imeli nikakršnih pomislekov, tudi okreten je avtomobil dovolj. Sam bi imel le ročico menjalnika višje, ker je malo preveč  stran, je pa to že osebna preferenca, za katero ni nujno, da bo veljala tudi za vas.

Ponudba motorjev je široka in obenem okrnjena. Če hočete imeti štirikolesni pogon, je poleg dizlov na voljo le še 1,8-litrski TSI, ostali pa le pri sprednjem pogonu. Testni je imel pod pokrovom dizelski motor, ker tega izbere večina, dvolitrskega s samo 81 kilovati, sta pa na voljo seveda še dve močnejši izvedenki. Dokaj tih je in čisto spodobno zmogljiv, varčen pa ne najbolj. Ob lepi vožnji je zahteval več kot sedem litrov, kar ni ravno dosežek, ki bi z njim v ozadju naredili 'selfija'.

Čeprav tega velika večina ne bo preizkusila nikoli, zna yeti nadvse prepričljivo premagovati tudi zahtevnejše terene. To je večkrat dokazal že pred prenovo in dejansko smo bili nad njegovimi plezalnimi vrlinami vedno znova navdušeni. Kljub temu, da nima zapore diferenciala, Haldex pogon skrbi, da ga ovire zlepa ne ustavijo, morda je za resne terene premajhna le oddaljenost od tal. Sicer pa je prepričljiv še zaradi pomočnika pri spuščanju po klancu navzdol in sistema, ki pri speljevanju v klanec skrbi, da se vrtljaji ne dvignejo previsoko in bi voznik lahko uničil sklopko.

Vse to seveda stane. V tokratnem primeru 24.633 EUR, kar je cenovno nekje v sredini med tekmeci. Pri tem pa je zanimivo, da so celo nekateri dražji predstavniki manj udobni in manj terensko sposobni, zato yeti kot celota še vedno ostaja eden najbolj prepričljivih križancev.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda yeti 2.0 ambition outdoor TDI 4x4 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) pri 4.200
največji navor v Nm pri vrt./min 280 od 1.750 do 2.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4222 x 1793 x 1691
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 405
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1525 (545)
največja hitrost v km/h 174
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,9/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 16.255
cena testnega vozila v EUR 23.852
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.633

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 8 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 9 meseci  |