Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prah se še ni polegel

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dacia je s svojim prvim križancem kar lepo zapeljala med konkurenco, ker je avto v osnovi dovolj poceni, da je hitro vzbudil zanimanje. In za razliko od večine mehkih mestnih terencev je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom! Teh pa ni tako veliko, sploh v tem cenovnem rangu ne.
Prah se še ni polegel
Foto: Anže Jereb
4. 4. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

poceni križanec s štirikolesnim pogonom
tudi oblika je mamljiva za veliko kupcev
odmik od tal je na ravni pravih terenskih vozil
po prenovi je na voljo vsa oprema, ki jo povprečen voznik potrebuje
štirikolesni pogon se po potrebi zaklene
kljub kompaktnim meram je v kabini dovolj prostora
zelo kratke prestave v menjalniku so uporabne na terenu
zelo kratke prestave v menjalniku pomenijo veliko dela s prestavno ročico
cena z dodatno opremo ni več tako konkurenčna
volan je prevelik, krmilni mehanizem nudi premalo občutkov
ptljažni prostor je zaradi štirikolesnega pogona nizek
zaslon navigacijske naprave je neprimerno nameščen
zvočna zatesnitev še vedno ni dovolj dobra, med vožnjo je duster precej glasen
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (21 glasov)
video test dacia duster dCi 110 4x4 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ne boste verjeli, večino kupcev je zelo pritegnil izgled. Pazite, duster je v treh letih prepričal že pol milijona kupcev. Vsem je všeč ravna maska spredaj, predvsem pa izraziti blatniki, ki že skoraj agresivno izgledajo od zadaj. Svetli plastični dodatki, ki so del bogatega paketa opreme, vse skupaj seveda naredijo še bolj zanimivo, in prenovljeni duster se tako od starega ne razlikuje kaj dosti. Ja, napis 4WD je zdaj drugačen na zadku!

Na večini cest, tudi če je na njih, kot v času našega testa, globoka voda, štirikolesnega pogona seveda nihče ne rabi in tudi večina križancev, ki se vozijo po naših cestah, ga zato nima. Podobno kot za yetija pa tudi pri dusterju velja, da ga večina kupi ravno zaradi prenosa moči na vsa kolesa. V tem primeru kar 60 odstotkov Slovencev! Sicer je takšen duster dobra 2 tisočaka dražji, ampak vreden denarja in po mojem odlična izbira.

Dizelski motor je pri nas kar klasična izbira pri avtomobilih s štirikolesnim pogonom in če se dosti vozite, ni s tem nič narobe. Pri dusterju ima 1,5 litra delovne prostornine in je s svojimi 80 kilovati dokaj poskočen, ni pa tako varčen, kot obljublja tovarna; na testu je povprečno porabil 7,5 litra na 100 kilometrov. Inženirji pravijo, da je v kabini zaradi izboljšav po novem za polovico manj hrupa kot prej. Res se ne spomnim, če je bil stari tako glasen, ker tudi ta ni ravno tih, je pa mogoče res malo bolje. Šeststopenjski menjalnik je še vedno zelo na kratko preračunan, kar vam bo pomagalo pri speljevanju in na terenu, vas bo pa mogoče malo motilo med običajno vožnjo, ker je treba več in bolj zgodaj prestavljati. Sploh v mestih.

Ima pa po novem znotraj merilnik temperature. Pa navigacijo! Čisto lepo deluje, je pa njen zaslon nerodno in celo nevarno nizko in pod takšnim kotom, da se slabo vidi nanj. Večina se sicer zmrduje, ko pogleda v notranjost, ampak potem popravi svoje mnenje, ko se z dusterjem pelje. Ampak; če si avto ogledujete samo v salonu, vas bo motila trda plastika z velikimi režami, čeprav na cesti ni bilo slišati nobenih čričkov. Malo nerodni so preplitvi utori za pijače in mene je plastika na vratih žulila v levo koleno, so pa po novem zdaj tam stikala za pomik stekel, kar bo večini bolj všeč kot prej, ko so bila na sredini.

Tudi volan je prevelik in žal tudi premalo občutka na njem, ampak spet, to je avto nižjega cenovnega ranga in to so verjetno skoraj vse napake, ki sem jih našel. Celo prtljažnik ima po novem pravo, trdo polico in je dokaj uporaben, čeprav ima precej visoko dno zaradi štirikolesnega pogona, tako da bo kakšen otroški voziček komaj šel vanj, če boste želeli ohraniti polico nad njim. Na splošno pa se ne zdi, da bi bilo v kabini malo prostora. Tudi zadaj lahko odrasli normalno sedijo, najhitreje jim prične primanjkovati prostora za kolena.

Duster se ne pelje slabo, med običajno vožnjo je najbolj smiselno imeti kar na 2WD gumb, s katerim izbirate med načinom pogona. Ko se začne podlaga slabšati, pa enostavno preklopite na avtomatiko. Terenski je predvsem zaradi svoje oddaljenosti od tal (kar 21 centimetrov), ker lahko brede po 35 centimetrov globoki vodi in ker ima edini možnost zakleniti štirikolesni pogon, da se navor do 50 km/h prenaša v enakem razmerju naprej in nazaj in se s tem lažje izkopljete iz kakšne spolzke podlage, če ni pregloboka, ker sicer takoj odpovejo cestne gume, ki so navadno nameščene na takšne avtomobile. Ne verjemite oglasom, ki se na veliko derejo, da je tole pravi terenec, ker ni. Je pa sposoben veliko več, kot večina podobnih križancev. Sam pogon je Nissanov, kar je že samo po sebi zagotovilo za dobro delovanje. In res, za večino lahkih terenskih podvigov bo dovolj tudi takšen prenos moči, ko se navor samodejno prenese na zadnji kolesi, če prvi zdrsneta. Kljub temu da osnovni duster s štirikolesnim pogonom stane najmanj 12.300 evrov, med domačimi kupci ni tako popularen, ker osnovnih modelov Slovenci ne kupujemo najbolj pogosto. Zato se zdi za slabih 20 tisoč evrov, kolikor stane takšen duster z vso opremo, kar ok.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4315 x 2000 x 1695
medosna razdalja v mm 2674
prtljažnik v litrih 443
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1320 (555)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/5,0/5,2
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.300
cena testnega vozila v EUR 17.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.535

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |