Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prah se še ni polegel

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dacia je s svojim prvim križancem kar lepo zapeljala med konkurenco, ker je avto v osnovi dovolj poceni, da je hitro vzbudil zanimanje. In za razliko od večine mehkih mestnih terencev je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom! Teh pa ni tako veliko, sploh v tem cenovnem rangu ne.
Prah se še ni polegel
Foto: Anže Jereb
4. 4. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

poceni križanec s štirikolesnim pogonom
tudi oblika je mamljiva za veliko kupcev
odmik od tal je na ravni pravih terenskih vozil
po prenovi je na voljo vsa oprema, ki jo povprečen voznik potrebuje
štirikolesni pogon se po potrebi zaklene
kljub kompaktnim meram je v kabini dovolj prostora
zelo kratke prestave v menjalniku so uporabne na terenu
zelo kratke prestave v menjalniku pomenijo veliko dela s prestavno ročico
cena z dodatno opremo ni več tako konkurenčna
volan je prevelik, krmilni mehanizem nudi premalo občutkov
ptljažni prostor je zaradi štirikolesnega pogona nizek
zaslon navigacijske naprave je neprimerno nameščen
zvočna zatesnitev še vedno ni dovolj dobra, med vožnjo je duster precej glasen
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (21 glasov)
video test dacia duster dCi 110 4x4 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ne boste verjeli, večino kupcev je zelo pritegnil izgled. Pazite, duster je v treh letih prepričal že pol milijona kupcev. Vsem je všeč ravna maska spredaj, predvsem pa izraziti blatniki, ki že skoraj agresivno izgledajo od zadaj. Svetli plastični dodatki, ki so del bogatega paketa opreme, vse skupaj seveda naredijo še bolj zanimivo, in prenovljeni duster se tako od starega ne razlikuje kaj dosti. Ja, napis 4WD je zdaj drugačen na zadku!

Na večini cest, tudi če je na njih, kot v času našega testa, globoka voda, štirikolesnega pogona seveda nihče ne rabi in tudi večina križancev, ki se vozijo po naših cestah, ga zato nima. Podobno kot za yetija pa tudi pri dusterju velja, da ga večina kupi ravno zaradi prenosa moči na vsa kolesa. V tem primeru kar 60 odstotkov Slovencev! Sicer je takšen duster dobra 2 tisočaka dražji, ampak vreden denarja in po mojem odlična izbira.

Dizelski motor je pri nas kar klasična izbira pri avtomobilih s štirikolesnim pogonom in če se dosti vozite, ni s tem nič narobe. Pri dusterju ima 1,5 litra delovne prostornine in je s svojimi 80 kilovati dokaj poskočen, ni pa tako varčen, kot obljublja tovarna; na testu je povprečno porabil 7,5 litra na 100 kilometrov. Inženirji pravijo, da je v kabini zaradi izboljšav po novem za polovico manj hrupa kot prej. Res se ne spomnim, če je bil stari tako glasen, ker tudi ta ni ravno tih, je pa mogoče res malo bolje. Šeststopenjski menjalnik je še vedno zelo na kratko preračunan, kar vam bo pomagalo pri speljevanju in na terenu, vas bo pa mogoče malo motilo med običajno vožnjo, ker je treba več in bolj zgodaj prestavljati. Sploh v mestih.

Ima pa po novem znotraj merilnik temperature. Pa navigacijo! Čisto lepo deluje, je pa njen zaslon nerodno in celo nevarno nizko in pod takšnim kotom, da se slabo vidi nanj. Večina se sicer zmrduje, ko pogleda v notranjost, ampak potem popravi svoje mnenje, ko se z dusterjem pelje. Ampak; če si avto ogledujete samo v salonu, vas bo motila trda plastika z velikimi režami, čeprav na cesti ni bilo slišati nobenih čričkov. Malo nerodni so preplitvi utori za pijače in mene je plastika na vratih žulila v levo koleno, so pa po novem zdaj tam stikala za pomik stekel, kar bo večini bolj všeč kot prej, ko so bila na sredini.

Tudi volan je prevelik in žal tudi premalo občutka na njem, ampak spet, to je avto nižjega cenovnega ranga in to so verjetno skoraj vse napake, ki sem jih našel. Celo prtljažnik ima po novem pravo, trdo polico in je dokaj uporaben, čeprav ima precej visoko dno zaradi štirikolesnega pogona, tako da bo kakšen otroški voziček komaj šel vanj, če boste želeli ohraniti polico nad njim. Na splošno pa se ne zdi, da bi bilo v kabini malo prostora. Tudi zadaj lahko odrasli normalno sedijo, najhitreje jim prične primanjkovati prostora za kolena.

Duster se ne pelje slabo, med običajno vožnjo je najbolj smiselno imeti kar na 2WD gumb, s katerim izbirate med načinom pogona. Ko se začne podlaga slabšati, pa enostavno preklopite na avtomatiko. Terenski je predvsem zaradi svoje oddaljenosti od tal (kar 21 centimetrov), ker lahko brede po 35 centimetrov globoki vodi in ker ima edini možnost zakleniti štirikolesni pogon, da se navor do 50 km/h prenaša v enakem razmerju naprej in nazaj in se s tem lažje izkopljete iz kakšne spolzke podlage, če ni pregloboka, ker sicer takoj odpovejo cestne gume, ki so navadno nameščene na takšne avtomobile. Ne verjemite oglasom, ki se na veliko derejo, da je tole pravi terenec, ker ni. Je pa sposoben veliko več, kot večina podobnih križancev. Sam pogon je Nissanov, kar je že samo po sebi zagotovilo za dobro delovanje. In res, za večino lahkih terenskih podvigov bo dovolj tudi takšen prenos moči, ko se navor samodejno prenese na zadnji kolesi, če prvi zdrsneta. Kljub temu da osnovni duster s štirikolesnim pogonom stane najmanj 12.300 evrov, med domačimi kupci ni tako popularen, ker osnovnih modelov Slovenci ne kupujemo najbolj pogosto. Zato se zdi za slabih 20 tisoč evrov, kolikor stane takšen duster z vso opremo, kar ok.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4315 x 2000 x 1695
medosna razdalja v mm 2674
prtljažnik v litrih 443
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1320 (555)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/5,0/5,2
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.300
cena testnega vozila v EUR 17.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.535

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2019
Maj 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809  domača premiera - renault twingo
101112
1314  mednarodna premiera - toyota supra
domača premiera - Volkswagen električna mobilnost
15  domača premiera - kia proceed
1617  domača premiera mercedes-benz CLA
1819
2021  domača premiera - škoda scala
222324  domača premiera - Hyundai serija N
2526
2728  mednarodna premiera - mitsubishi ASX
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: arh12345
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 dnevi  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 dnevi  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 dnevi  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 6 dnevi  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 tedni  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 1 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 1 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 2 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 2 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 2 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 2 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 2 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 2 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 3 meseci  |