Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Omejena simpatičnost

Fiat qubo trekking 1.3 multijet

Avtor prispevka: Anže Jereb
Skoraj vsak avtomobil že na daleč sporoča, komu je najbolj namenjen. Enoprostornik družini, kabriolet uživaču in dostavnik obrtniku. Včasih pa se najde kakšen, ki je malo trši oreh. Recimo takšen fiat qubo trekking.
Omejena simpatičnost
Foto: Anže Jereb
18. 4. 2014 ob 9:50
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

qubo je že sam po sebi dokaj simpatičen, takšen trekking še bolj
drsna vrata so v segmentu redkost, a dobrodošla
prtljažnik je kratek, a vsaj oglat in uporaben
qubo je zelo trd in posledično zelo zanimiv v vožnji
položaj za volanom je dober, naslon na vratih uporaben
za družinsko vozilo je vsekakor premajhen
oglata oblika skrbi za odlično preglednost
podvozje je za večino uporabnikov pretrdo
motor je obupno glasen, celo neprijeten
trekking je le oznaka, ki ne prinaša štirikolesnega pogona
s 17.000 evri je cena precej zajetna
višje voznike bo plastika pod volanom žulila v goleni
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (7 glasov)
video test fiat qubo trekking 1.3 multijet
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Naj spomnim, da je qubo v osnovi majhen dostavnik, eden od trojčkov qubo, nemo in bipper. Vendar gre za precej majhno vozilo, zato si ga v dostavniških vodah predstavljam le za kakšno hitro pošto ali kaj podobnega, za povprečnega obrtnika bo namreč hitro premajhen. Tokratni je sicer potniški in pri Fiatu pravijo, da gre dejansko za družinski avtomobil, ampak, tudi tukaj se lahko zatakne.

Qubo je prostorsko odlično izkoriščen, o tem ni dvoma. Prtljažnik je oglat in zelo visok, je pa kratek, kar je logično, saj je kratek celoten avtomobil. Zato vsak otroški voziček ne gre vanj in pogosto se vam bo zgodilo, da vam vsa ta višina ne bo kaj dosti pomagala. Enaka zgodba je pri prostoru za potnike, tega je sicer dovolj, daleč največ odvečnega prostora pa je nad glavami potnikov, kjer nam slednji nič ne koristi. Ima pa vseeno qubo dve prednosti pred običajnimi osebnimi avtomobili in obe igrata na družinsko noto. Prva so drsna vrata, ki so prava redkost segmenta in nadvse priročna, druga pa nizko zajedajoča se stekla, ki skrbijo, da bodo tudi najmanjši otroci enostavno videli ven.

Takšen qubo z opremo trekking deluje terensko, a ni niti to, saj gre le za paket vizualnih dodatkov, pogon pa je speljan le k sprednjemu paru koles. Sicer ima ESP še poseben 'terenski' program, ki dopušča nekaj več zdrsa, zato takšen qubo nekoliko lažje prepleza kakšen spozek klanec, a terenskih vrlin od njega vseeno ne pričakujte, se zna vseeno hitro zatakniti, zlasti, če pnevmatike ne bodo najboljše.

Je pa qubo zelo zabaven v vožnji. Ker je kratek in visok, mora biti trd, da se varno pelje. In zato tudi je trd, kakšne neravnine prav nesramno prežveči in potnike fino preruka, marsikomu zna biti celo pretrd, je pa posledično precej zabaven. Da gre za vozilo z drugačnimi osnovnimi potrebami in ne s prinašanjem nasmeha na usta, bi rekli le zaradi višjega položaja sedenja. Sicer pa je občutek odličen, volan je izdatno nastavljiv, sedež tudi. Konec koncev niti krmilni mehanizem ne nudi enormnih količin podatkov o dogajanju pod kolesi, predvsem zaradi čvrstega blaženja, pa je vseeno relativno enostavno ugotoviti, koliko je še oprijema. No, pa smo zašli, saj ne gre za dirkalnik ... Potniško je qubo torej precej trd, a nasploh prijeten in dovolj prostoren.

Testnega trekkinga je poganjal 1,3-litrski turbodizelski motor JTD. Je dovolj zmogljiv, saj gre za precej majhen avtomobil in tudi poraba goriva je s šestimi litri dokaj majhna. Nas pa je s svojim robustnim traktorskim zvokom opomnil, da gre po zasnovi že za precej star motor, saj tako glasnega že dolgo nismo slišali. In to je dejansko njegova največja hiba in obenem največja hiba vozila. Zato priporočamo, da izberete drug pogonski agregat.

Sicer pa, četudi je qubo omejeno uporaben dostavnik, omejeno uporaben družinski avtomobil in malček z zelo omejenimi terenskimi vrlinami, vseeno ni napačen. Precej simpatičen in nastopaški je, a obenem dovolj uporaben, da bi ga družine lahko vzele v ožji izbor. Če vam le cena ne bo previsoka, saj s to opremo in takšnim motorjem stane okoli 17.000 EUR. Vendar pa pri Fiatu trenutno ponujajo skoraj 3.500 EUR popusta, zaradi česar je cena že zelo spodobna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat qubo trekking 1,3 multijet 16v 95
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjskix
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3970 x 1716 x 1803
medosna razdalja v mm 2513
prtljažnik v litrih 400
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1275
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 15,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,8/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 12.190
cena testnega vozila v EUR 16.570
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |