Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čas za spremembe

Peugeot 308 1.6 THP 125 allure

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Novi peugeot 308 je kljub novi generaciji ohranil isto ime. Velika sprememba za francosko znamko! Na glavo je obrnil tudi oblikovalsko usmeritev in prvi sadovi rigoroznih odločitev so že vidni - evropski avto leta.
Čas za spremembe
Foto: Miha Kokalj
7. 5. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled odraža svežino, nekaj prestiža in novo oblikovno usmeritev
luči izgledajo fenomenalno, če so v polni led-tehniki
armaturna plošča je pospravljena in zelo prijetna na pogled
kabina je svetla in prostorna
novi motor THP 125 se odlično poda takšnemu 308
menjalnik daje precej boljši občutek kot pri predhodnih modelih
na voljo je zelo veliko opreme, celo masaža sedežev
koncept armaturne plošče je zanimiv, a je pomanjkanje stikal slaba rešitev
odmikanje pogleda s ceste za nastavljanje temperature je nevarno
vsem voznikom ne bo všeč namestitev za (pre)majhnim volanom in merilniki nad njim
nekateri materiali v notranjosti bi lahko bili bolj kvalitetni
podvozje še vedno ni na ravni najboljših v razredu
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (30 glasov)
video test peugeot 308 1.6 THP 125 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Peugeot s tem avtomobilom vstopa v neko novo obdobje, kar je zelo očitno pri obliki. Ta je zdaj precej bolj zadržana, skoraj vsi so rekli nemška, ampak obenem deluje tudi nekako dražje. Avtomobil enostavno izgleda malo bolj prestižno. Mislim, da enako velja za notranjost. Če le vržete oko noter, ga ne boste tako hitro odmaknili, ker je vse skupaj zelo privlačno. Pa tudi prijetno. Sedeža sta spredaj recimo odlična, z dolgima sedalnima površinama in prijetnim usnjem. Celo enostavno masažo, ki napihuje ledveni del, imata. Jasno, govorimo o najbolje opremljeni različici, ki je temu primerno tudi dražja.

308 bo veliko voznikov opazilo že od daleč po zaslugi polnih led-luči. Še vedno je eden redkih avtomobilov, ki v tem segmentu ponuja to možnost in ki deluje prestižno in napredno hkrati. Seveda tudi zelo uporabno, takšna svetila se obnesejo bistveno bolje v dežju in megli, tako da načeloma ne potrebuje več klasičnih meglenk. Kromirani dodatki na dokaj zajetni maski in okoli bočnih stekel so spet rezervirani za boljši paket opreme, zadek pa lepo zaključijo luči, ki se zajedajo globoko v bok vozila in še malo navidezno razširijo avtomobil, ki je zdaj tudi na pogled precej nižji od predhodnika. Kar pet centimetrov, če prepišem iz novinarske predstavitve.

Slednje k sreči ne pomeni, da je notri manj prostora. Sicer ne deluje tako 'enoprostorsko' kot stari model, ampak veliko bolj kompaktno, tudi sedi se po občutku nižje. O namestitvi za volanom smo že večkrat pisali tudi pri nas in je zelo specifična. Meni je kar prav, marsikdo pa ne vidi dobro merilnikov, zato je to pač treba prej preizkusiti. Majhen volan bo komu neroden, meni je dokaj všeč, čeprav je na trenutke kar hecno majhen in za trenutek dobiš smešen občutek, da upravljaš z igračo. Po nekaj dneh vožnje tega seveda ni več in vam bo morda všeč, da se lažje usedete, sploh močnejši. Na izgled pa deluje zelo športno, čeprav ni.

Peugeot i-Cockpit je posebna zgodba. Če ga samo gledam, je super, ko ga začnem uporabljati, mi pa ni več všeč. Težava je v tem, da je prepočasen in da je potrebno med vožnjo preveč odmikati pogled s ceste, da vidite, če ste vse pravilno nastavili. To, da je vse skupaj tako lepo pospravljeno, mi je zelo všeč, da ni namenskih gumbov za klimatsko napravo, pa niti najmanj. Če sem imel na zaslonu na primer nastavljen radio ali navigacijo, sem moral najprej najti navidezni gumb in pritisniti prezračevanje ter šele potem temperaturo in ostalo, s tem da zaslon ni bliskovito odziven in seveda ne daje nobene povratne informacije, torej morate pogledati, če ste res pravilno pritisnili nanj. Upam, da bodo pri Peugeotu poslušali pripombe in nekoč te zadeve popravili, ker bo potem zadeva super. Glede radia, ki mu lahko ukazujete na volanskem obroču, seveda ni nobenih težav. Delovno okolje je tako na pogled zelo lepo, tudi občutek, ko držite kovinsko ročico menjalnika (zelo mrzla pozimi in vroča poleti), je večinoma prijeten, so pa materiali vseeno tisti, ki razkrivajo, da 308 le ni avtomobil višjega cenovnega razreda. Plastika je večinoma trda, na kakšnih delih občasno tudi malo zaškripa in usnje na sedežih je takšno, da se boste poleti na njem še kako potili.

Pomembna novost v novem 308 je še motor THP125, ki naj bi postal najbolj prodajan in čisto nobenega razloga ne vidim, da ne bi, ker je zelo dober. Številka v imenu pravi, da ima 125 'konjev', 92 kilovatov, nima težav z vrtenjem, mimogrede, kazalnik merilnika vrtljajev se vrti v levo, tudi zvok pri priganjanju ni moteč in zdi se, da je navora vedno dovolj za povprečnega voznika. Z najcenejšo opremo stane 16 tisoč evrov. Ko sem potem gledal cenik naprej, je bilo hitro jasno, da takšen, kot je bil testni, pač ne. Z opremo allure že prilezete na okoli 19.500 evrov, potem pa se še s kupom dodatkov, ki jih vidite na posnetkih, lahko olajšate za okoli 26 tisoč evrov. Če ste veliko v avtu, boste doplačali, ker so kakšne stvari, kot je recimo dober radio ali pa masaža sedežev pač super.

Močnejši bencinar THP156 z že kar lepo zalogo moči sicer stane le dobrega tisočaka več, ampak si ga sam ne bi omislil, ker podvozje pri tem peugeotu še zdaleč ni športno. Zadek je pri pretiravanju malo nemiren, seveda vse v mejah normale, tudi vodljivost po občutku ni takšna, kot pri focusu ali golfu. Ampak nasploh naj bi bila vožnja s 308 bolj umirjena, sicer raje poglejte še kakšno drugo znamko, če vas roke in stopala preveč srbijo. Ali pa počakajte na še močnejše izvedbe, ki bodo imele tudi dodelano podvozje.

Po treh tednih vožnje se je povprečna poraba ustalila pri 7,8 litra na 100 kilometrov in verjetno bo podobna tudi pri povprečnem vozniku takšnega 308. Napredek, ki ga je naredil Peugeot s tem modelom, je zelo velik in zelo očiten. Saj se vidi. Vse rešitve niso dobre, to je jasno, ampak saj nikjer niso.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 1.6 THP 125 allure
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrsti, štiri ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125)
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1457
medosna razdalja v mm 2620
prtljažnik v litrih 420
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/4,6/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 16.000
cena testnega vozila v EUR 19.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |