Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pes, ki laja, ne grize

Renault clio GT 120 EDC

Avtor prispevka: Jure Cehner
So ljudje, ki jim ni mar za izgled in ki jim vonj po skurjenih pnevmatikah diši bolj kot topel kruh in ki živijo za tisto zbito desetinko. Ta avto ni za te ljudi. Je za tiste, ki avto raje gledajo, vendar se jim zdi, da si želijo športnika.
Pes, ki laja, ne grize
Foto: Gašper Miš
23. 4. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vsesplošno zelo športen občutek, vsaj dokler ne pohodite plina
dobra ergonomija in dober občutek za volanom
izgleda odlično, agresivno
dobro nastavljeno, čvrsto podvozje in s tem prepričljiva drža v zavojih
poskočen motor, ki vleče že pri nizkih vrtljajih
zmerna poraba, v kolikor ste pazljivi
umetni zvoki R-sound effect, ki imitirajo legendarne in izmišljene avtomobile, so prvih nekajkrat zanimivi...
...vendar samo nekajkrat
nedovršen menjalnik, ki na trenutke enostavno ne uboga
iz nekega razloga se je prtljažnik trajno zaklenil, vendar k sreči takrat ni bilo nikogar notri
hroščat softverski vmesnik R-link
glasni črički na armaturni plošči in vratih
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (20 glasov)
video test renault clio GT 120 EDC
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Nekaj časa nazaj smo se naokoli podili v treh turbo-malčkih, fordu fiesta ST, peugeotu 208 GTI in renaultu clio. Tisti je bil rumen, tale tu je pa moder. In tisti je bil RS, ta je pa GT. Izgledata enako, torej morata biti isti šmorn, kajne? Saj imata oba tudi obvolanski prestavni ročici, enaka sedeža, en zanimiv gumb, na katerem piše 'RS drive', in tako naprej. No, ko se iz rumenega usedete v modrega, kaj hitro ugotovite, da to ne drži. Če pogledate pobliže, imata različna spodnja dela sprednje maske in pa še pomembnejše – drugačni izpušni cevi. In tale, ki je moder, ima precej manjši motor. Kar za 80 'konjev' manjši, kajti clio GT jih premore 'samo' 120 oz. 88 kilovatov. Poganja ga 1,2-litrski turbobencinski motor in je še daleč od športnika. Ni pa tudi navaden družinski malček.

Torej, surova podoba, športna utesnjenost in 1,2-litrski motor. Vprašanje, ki je popolnoma na mestu, je, čemu? Čemu ustvariti to, ki ni ne tič ne miš. Boljše vprašanje je, seveda, za kakšno ciljno publiko. Odgovor je dokaj preprost, in sicer ta vmesni clio je za tiste, ki nimajo denarja za RS ali pa ga enostavno nočejo, hočejo pa njegov izgled, in za tiste, ki hočejo malce bolj nabrito variatno napram običajnemu cliu. Kar tole tudi je. Avto namreč zapolnjuje vrzel med dirkaško različico RS in pa navadnim cliom. V primerjavi z različico RS je cenejši ob nakupu, bistveno cenejši pri zavarovanju in ima precej manjšo porabo. Pod črto je, kar se teh stvari tiče, skoraj enak standardnemu. Razlogov, predvsem tistih ekonomske in estetične narave, je torej dovolj.  

Še vedno pa boste opazili kar veliko razliko v primerjavi z malce bolj dolgočasnim običajnim cliom. Kot prvo nek nič kaj vpadljiv gumbek, na katerem piše 'RS drive'.

Zadeva ima namreč za 40 odstotkov trše blaženje od standardnega clia in pa nič kaj izstopajoč gumbek z napisom 'RS drive'. S pritiskom nanj pod merilnikom na veliko in kričeče zeleno zagori renault sport. Ja, zeleno kot najbolj ekološka varianta, kar je malce ironično. In kaj se zgodi? Ne, ne pogledajo mitraljezi iz vrat, temveč se prilagodi odzivnost menjalnika, stopalke za plin in volana. Razliko pri odzivnosti menjalnika v praksi sicer težko opazite, v bistvu izgleda samo, kot da so mu ljubše nižje prestave. Kar pa tudi pomaga, še posebej za bolj pogosto stanje na bencinskih črpalkah. Povprečna poraba na testu je bila okoli 8, skupna, po malce dinamični vožnji, pa tudi 9 litrov. Motor je kljub majhni prostornini zaradi turbopolnilnika dovolj poskočen in pri nizkih vrtljajih zelo solidno vleče.

Ves manko moči pa clio GT skuša nadoknaditi z laježem, četudi popolnoma umetnim. Verjetno še nikoli poprej ni bil pregovor 'pes, ki laja, ne grize' bolj na mestu kot tukaj. Sistem 'Infotainment', ki mu pravijo R-link, že poznamo in pri cliu GT je serijski. Renaultova ekipa programerjev pa je tokrat vanj natlačila obilico zvokov, ki imitirajo nekaj modelov iz njihove flote, ki pod pokrovom motorja niso tako shirani. Iz zvočnikov tako lahko poslušamo serenade nissana GT-R, šestvaljnika iz clia V6, nekega lebdečega čudesa iz leta 2038 in osemvaljnika iz motocikla. Zvok je seveda namenjen samo potnikom v kabini, navzen se ga namreč ne sliši, ali je ta igračkasta pogruntavščina posrečena, pa se odločite sami. Mi smo se umetnega hrumenja kaj hitro naveličali. Še posebej zato, ker ni potreben, saj zvok motorja sploh ni napačen. Globokega hropota seveda ne proizvaja, zna pa zapeti lep bas pri nizkih vrtljajih, medtem ko pri višjih hitro zvodeni. 

Slabosti? Dvosklopčnemu menjalniku EDC manjka dovršenosti, na trenutke namreč kar precej cuka ob pospeševanju, še posebej, če se trudiš v normalnem načinu voziti kar se da civilizirano. Od nekod se bo prikradla druga prestava in nesramno uničila vaše zenovsko razpoloženje. Tudi če se boste odločili prestavljati z obvolanskimi ročicami, boste verjetno hitro nehali, kajti odzivnost je ravno tolikšna kot pri rahitičnem lenivcu. Clia GT (in tudi RS) so z izbiro samodejnega menjalnika namenili širšemu občinstvu. Potem so še razne moteče malenkosti, kot je prtljažnik, ki se je sam sebe odločil trajno zakleniti. Katastrofa, če imate navado prijatelje voziti v prtljažniku. Verjetno napaka testnega avtomobila. In pa nastavitev zaslona, ki je sploh ni. S klikom na ikono sistem namreč preusmeri nazaj na osnovni meni. Gre za nastavitev, ki sem jo krvavo potreboval, saj je zaslon privzeto premočno svetil, še posebej ob večernih urah in ponoči. Skratka, dokaj moteči lapsusi, ki so na testu kazili celotno sliko. Sredinska konzola je preveč cenena in glasni črički se radi oglasijo, podobno je tudi s plastiko na vratih, ki bo kričala vsakič, ko boste želeli vrata iz kabine hitro zapreti. 

No, zdaj pa še najpomembnejše. Občutek pri vožnji. Še zdaleč ni RS, vendar se zavoji pri zmernih hitrostih lepo polagajo, saj je vzemetenje dovolj trdo, in pa vsi ti dodatki resda za trenutek znajo prepričati, da sediš v športniku. Počutje v kabini je temu primerno, saj te sedež lepo objame in volan kar kliče k hitremu vrtenju. Kakšnega naivneža ali navduševanja željno sopotnico na sovoznikovem sedežu se bo že dalo prepričati, da sedi v hudem stroju, vsaj dokler ne boste pritisnili stopalke za plin. Če ne drugega, imate vsaj zagotovilo za marsikatero obrnjeno glavo, saj, roko na srce, izgleda dobro. Tale stane dobrih 19 tisoč evrov, sicer pa ga lahko dobite za 18 tisočakov, kar sploh ni malo, tako da moti dejstvo, da je med GT-jem in RS-om premalo cenovne razlike. Raje prištejte tri tisočake in navdušujte kot se spodobi, saj verjetno tudi GT-ja ne boste kupili z namenom varčevati pri gorivu.  

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio GT 120 EDC
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 4.900
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4063 x 1732 x 1448
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165 (507)
največja hitrost v km/h 199
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/4,4/5,2
poraba na testu v l/100 km 8,2
cena osnovnega vozila v EUR 10.990
cena testnega vozila v EUR 17.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |