Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Psihiater

Volvo S80 D5 geartronic summum R-design

Avtor prispevka: Miha Dovč
Švedski Volvo je asociacija na hladen, brezčasen dizajn in na sterilno, kirurško natančno notranjost. Voznik je iz takšnega avtomobila izstopil bolj spočit kot je sedel vanj.
Psihiater
Foto: Matej Mihinjač
31. 10. 2009 ob 11:44
Komentarjev: 0
test volvo S80 D5 geartronic summum R-design
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Slednji ga je pomirjal v prometnem zamašku, poslušal kletvice, ko ga je izsilil nepreviden ali objesten voznik, in bil najboljši prijatelj, ki mu voznik razlaga o njegovi luštni tajnici. Vendar je S80 v zadnji izdaji skrenil s te začrtane smeri. Začel je vzbujati čustva. Le redki boste opazili, da je ta največji švedski avtomobil prišel iz 'ordinacije' lepotnih popravkov. V osnovi je S80 še vedno ostal zašiljena limuzina precej ostrih linij, vendar so se njegovi stvaritelji lotili vseh preverjenih tehnik pomlajevanja. Nova je motorna maska z odbijačem in prednjimi žarometi. Spremenjen je tudi zadnji odbijač z zadnjimi svetili. Največ zaslug za privabljanje pogledov pa pripišemo biserno beli barvi ter paketu R-design, ki s podaljški pragov in spojlerji tipičnim voznikom te znamke vzbuja še nepoznane občutke. Victoria Silvstedt na štirih kolesih. Brez obotavljanja lahko rečem, da bi tako moral izgledati vsak S80.

Logično nadaljevanje sledi v notranjosti. Najkvalitetnejša plastika, aluminij in mehko usnje so gradniki voznikovega delovnega okolja oziroma 'psihiatrovega kotička'. Aluminij je prisoten na volanskem obroču in je gradnik stopalk za upravljanje vozila. V manjši meri ga najdemo tudi kot dekorativni element na ostalih delih kabine. Komandni pult resda izgleda kot v kakšnem letalu. Polno je gumbov in lučk, vendar če je tako dobro za pilote, je tudi za voznike. Vsak gumb ima smiselno označbo, torej se hitro ugotovi njegova funkcija, brez podrobnega branja navodil za uporabo. Le zaslon navigacije, ki se iz 'armaturke' dvigne kot glava noja, ni v istem 'sozvočju' kot ostali 'toni'. Narejen je iz manj kvalitetnih materialov, največjo kritiko pa si zasluži, ker grobo posega v voznikovo vidno polje. Udobje in ugodje voznika ter tudi ostalih potnikov bo na zelo visoki ravni. Velika in udobna sedeža razvajata spredaj, voznikov je celo elektronsko podprt, čeprav smo za limuzino tega kova enako pričakovali tudi pri desnem. Dovolj prostora je zadaj za noge, ramena in glave vseh treh potnikov in S80 bo poskrbel, da bodo njegovi varovanci na cilj prišli varno in spočiti.

Do neke mere je to sicer res. Vendar je bil preizkušeni primerek podvržen tudi utrjevanju vzmetenja. Posledično dotični S80 ni več križarka za brezčasna potovanja, temveč želi poseči tudi med kupce, ki imajo radi bolj dinamično vožnjo. Čudežev zaradi prednjega pogona in težkega agregata ne gre pričakovati, ker nos zelo očitno sili naravnost, vendar se zaradi bolj čvrstega podvozja in bolj neposrednega volana voznik z večjo mero zaupanja spusti v ovinek. Vendar, to ni S80, ki smo ga vajeni, saj od njega najbolj pričakujemo varno in umirjeno vožnjo. K temu v veliki meri pripomorejo varnostni sistemi, ki jih Volvo s ponosom vgrajuje v svoja vozila: sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, za opozarjanje pred prekratko varnostno razdaljo ter sistem pred nenadzorovanim menjavanjem voznega pasu. Vsi so skupaj še z aktivnim tempomatom sladkorčki, ki sodijo v volva veliko bolj kot trdo podvozje.

Tudi novi motor D5 je razlog, zaradi katerega je volvo lahko ponosen. Če je predhodnik za 'sveto nemško trojico' počasi začel izgubljati sapo zaradi z močjo preskromnega agregata, so novincu za boljše zmogljivosti pritaknili še en turbinski polnilnik, kar se odraža v 15 kilovatov bolj 'nakvihtan' agregat, ki bo sedaj lažje držal korak. Čeprav prirastek moči na papirju ni tako velik, je v praksi lepo občuten, saj agregat lepše deluje v širšem delovnem območju. Nekateri se bodo pritoževali nad njegovo glasnostjo, vendar tudi če je glasen, ima petvaljnik svojstven napev, zaradi česar mu deloma spregledamo že prej omenjeno hibo. Odličen partner je šeststopenjski samodejni menjalnik, imenovan geartronic, ki svoje delo opravlja zgledno. Zaradi obilice navora nima pretežkega dela, saj 'skandinavcu' vedno zagotavlja dobro vleko, ni pa športen kot je lahko pri kakšni drugi znamki, ker se včasih preveč obotavlja. Morda se bo komu na hitro zdela poraba goriva velika, vendar tudi testnih 9,5 litra ni razlog za preplah. Nasprotno, po zaslugi velike posode za gorivo in lahke desne noge je potovalni računalnik enkrat pokazal doseg celo 1250 kilometrov, kar pa je že konkretna cifra.

Volvo je dokazal, da lahko in zna stopiti iz začrtane poti. Vozniki te švedske znamke od svojega 'psihiatra' pričakujejo neutrudljivo vožnjo in to je način, ki mu, ne glede na druge kvalitete, še vedno tudi najbolj ustreza.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo S80 D5 geartronic summum
vrsta motorja turbodizelski, petvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.400
moč v kW (KM) pri vrt./min 151 (205) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 420 pri 1.500-3.250
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.851 x 1.861 x 1.493
medosna razdalja v mm 2.835
prtljažnik v litrih 480
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.647 (553)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,0/5,0/6,7
poraba na testu v l/100 km 9,5
cena osnovnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila v EUR 51.831
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 56.921

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 tedni  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 2 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 2 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 4 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 4 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 4 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 5 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |