{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Psihiater

Volvo S80 D5 geartronic summum R-design

Avtor prispevka: Miha Dovč
Švedski Volvo je asociacija na hladen, brezčasen dizajn in na sterilno, kirurško natančno notranjost. Voznik je iz takšnega avtomobila izstopil bolj spočit kot je sedel vanj.
Psihiater
Foto: Matej Mihinjač
31. 10. 2009 ob 11:44
Komentarjev: 0
test volvo S80 D5 geartronic summum R-design
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Slednji ga je pomirjal v prometnem zamašku, poslušal kletvice, ko ga je izsilil nepreviden ali objesten voznik, in bil najboljši prijatelj, ki mu voznik razlaga o njegovi luštni tajnici. Vendar je S80 v zadnji izdaji skrenil s te začrtane smeri. Začel je vzbujati čustva. Le redki boste opazili, da je ta največji švedski avtomobil prišel iz 'ordinacije' lepotnih popravkov. V osnovi je S80 še vedno ostal zašiljena limuzina precej ostrih linij, vendar so se njegovi stvaritelji lotili vseh preverjenih tehnik pomlajevanja. Nova je motorna maska z odbijačem in prednjimi žarometi. Spremenjen je tudi zadnji odbijač z zadnjimi svetili. Največ zaslug za privabljanje pogledov pa pripišemo biserno beli barvi ter paketu R-design, ki s podaljški pragov in spojlerji tipičnim voznikom te znamke vzbuja še nepoznane občutke. Victoria Silvstedt na štirih kolesih. Brez obotavljanja lahko rečem, da bi tako moral izgledati vsak S80.

Logično nadaljevanje sledi v notranjosti. Najkvalitetnejša plastika, aluminij in mehko usnje so gradniki voznikovega delovnega okolja oziroma 'psihiatrovega kotička'. Aluminij je prisoten na volanskem obroču in je gradnik stopalk za upravljanje vozila. V manjši meri ga najdemo tudi kot dekorativni element na ostalih delih kabine. Komandni pult resda izgleda kot v kakšnem letalu. Polno je gumbov in lučk, vendar če je tako dobro za pilote, je tudi za voznike. Vsak gumb ima smiselno označbo, torej se hitro ugotovi njegova funkcija, brez podrobnega branja navodil za uporabo. Le zaslon navigacije, ki se iz 'armaturke' dvigne kot glava noja, ni v istem 'sozvočju' kot ostali 'toni'. Narejen je iz manj kvalitetnih materialov, največjo kritiko pa si zasluži, ker grobo posega v voznikovo vidno polje. Udobje in ugodje voznika ter tudi ostalih potnikov bo na zelo visoki ravni. Velika in udobna sedeža razvajata spredaj, voznikov je celo elektronsko podprt, čeprav smo za limuzino tega kova enako pričakovali tudi pri desnem. Dovolj prostora je zadaj za noge, ramena in glave vseh treh potnikov in S80 bo poskrbel, da bodo njegovi varovanci na cilj prišli varno in spočiti.

Do neke mere je to sicer res. Vendar je bil preizkušeni primerek podvržen tudi utrjevanju vzmetenja. Posledično dotični S80 ni več križarka za brezčasna potovanja, temveč želi poseči tudi med kupce, ki imajo radi bolj dinamično vožnjo. Čudežev zaradi prednjega pogona in težkega agregata ne gre pričakovati, ker nos zelo očitno sili naravnost, vendar se zaradi bolj čvrstega podvozja in bolj neposrednega volana voznik z večjo mero zaupanja spusti v ovinek. Vendar, to ni S80, ki smo ga vajeni, saj od njega najbolj pričakujemo varno in umirjeno vožnjo. K temu v veliki meri pripomorejo varnostni sistemi, ki jih Volvo s ponosom vgrajuje v svoja vozila: sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, za opozarjanje pred prekratko varnostno razdaljo ter sistem pred nenadzorovanim menjavanjem voznega pasu. Vsi so skupaj še z aktivnim tempomatom sladkorčki, ki sodijo v volva veliko bolj kot trdo podvozje.

Tudi novi motor D5 je razlog, zaradi katerega je volvo lahko ponosen. Če je predhodnik za 'sveto nemško trojico' počasi začel izgubljati sapo zaradi z močjo preskromnega agregata, so novincu za boljše zmogljivosti pritaknili še en turbinski polnilnik, kar se odraža v 15 kilovatov bolj 'nakvihtan' agregat, ki bo sedaj lažje držal korak. Čeprav prirastek moči na papirju ni tako velik, je v praksi lepo občuten, saj agregat lepše deluje v širšem delovnem območju. Nekateri se bodo pritoževali nad njegovo glasnostjo, vendar tudi če je glasen, ima petvaljnik svojstven napev, zaradi česar mu deloma spregledamo že prej omenjeno hibo. Odličen partner je šeststopenjski samodejni menjalnik, imenovan geartronic, ki svoje delo opravlja zgledno. Zaradi obilice navora nima pretežkega dela, saj 'skandinavcu' vedno zagotavlja dobro vleko, ni pa športen kot je lahko pri kakšni drugi znamki, ker se včasih preveč obotavlja. Morda se bo komu na hitro zdela poraba goriva velika, vendar tudi testnih 9,5 litra ni razlog za preplah. Nasprotno, po zaslugi velike posode za gorivo in lahke desne noge je potovalni računalnik enkrat pokazal doseg celo 1250 kilometrov, kar pa je že konkretna cifra.

Volvo je dokazal, da lahko in zna stopiti iz začrtane poti. Vozniki te švedske znamke od svojega 'psihiatra' pričakujejo neutrudljivo vožnjo in to je način, ki mu, ne glede na druge kvalitete, še vedno tudi najbolj ustreza.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo S80 D5 geartronic summum
vrsta motorja turbodizelski, petvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.400
moč v kW (KM) pri vrt./min 151 (205) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 420 pri 1.500-3.250
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.851 x 1.861 x 1.493
medosna razdalja v mm 2.835
prtljažnik v litrih 480
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.647 (553)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,0/5,0/6,7
poraba na testu v l/100 km 9,5
cena osnovnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila v EUR 51.831
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 56.921

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Maticher
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |