Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zvezda dežele vzhajajočega sonca

Mazda3 CD150 revolution top

Avtor prispevka: Anže Jereb
Zdi se, da je Mazda v zadnjih letih ponovno našla pravo pot in spet začela napadati z ofenzivo prepričljivih avtomobilov. Pred dvema letoma z modelom CX-5, ki je takoj postal uspešnica, potem s prepričljivo šestico in sedaj še z manjšo mazdo3.
Zvezda dežele vzhajajočega sonca
Foto: Miha Kokalj
19. 5. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblika mazde3 je enostavno privlačna, četudi imate nenavaden okus
v vožnji je trojka lahkotna, enostavna in prijetna
multimedijski vmesnik ponuja enostavno uporabniško izkušnjo
položaj za volanom, udobje sedežev- oboje je v razrednem vrhu
trojka je pregledna in okretna
dizelski agregat je pohvalno tih, prožen in zmogljiv
prtljažni prostor se odpre na široko in je zelo uporaben
podvozje ni pretrdo, a vseeno trojka zna ponuditi nekaj športnega občutka v vožnji
prtljažni prostor je obenem volumsko nekoliko okrnjen
cena testne trojke se spogleduje proti tridesetim tisočakom
poraba goriva je prevelika, na ravni Mazdinih bencinarjev
sem ter tja sem pogrešal bolj intuitivno premikanje po menijih multimedijskega sistema
samodejni menjalnik ima rad običajno vožnjo, športne ne toliko
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (20 glasov)
video test mazda3 CD 150 revolution top
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pri modelu CX-5 si Mazda najbrž niti ni dobro predstavljala, kako močno bo dvignil prodajo. Je pa upala! Po začetnem uspehu so se Japonci hitro podali še na lov ostalih kupcev, zato je takoj za CX-5 pripeljala odlična mazda6, ki je mnoge s svojimi elegantnimi linijami prepričala že ob prvem pogledu, bolj zahtevne pa s svojo odličnostjo na praktično vseh področjih. No, sedaj je na cesti manjša trojka, ki je pravzaprav za nekaj odstotkov zmanjšana šestica. Vsaj zdi se tako, ker so linije sila podobne in tudi trojka je zelo prepričljiv stroj. Ima pa v Sloveniji eno težavo in sicer kupce, ki najraje posegajo po drugi znamki.

S tem testom mazde3 tako verjetno nagovarjam manjši del naših gledalcev, ker bo večina izbrala golfa, če že kupujete avtomobil v tem segmentu. Ampak dejstvo je, da je tole eden najboljših, morda celo najboljši avtomobil v tem razredu. Ne samo zaradi oblike, ta je itak stvar okusa, čeprav meni izgleda res super, sploh v tej barvi. Sploh ni samo oblika tista, ki je prepričljiva ...

Danes je trend v čim manjšem številu stikal okoli voznika in v zaslonih na dotik, ker očitno za stikala postajamo prepametni. Kar pa sploh ni nujno v redu in to se je že večkrat pokazalo, ko so zasloni na dotik delovali prepočasi in so zahtevali preveč pozornosti. Lep primer omenjenega je peugeot 308, ki je večino stikal zamenjal z zaslonom na dotik in s tem poskušal povečati uporabnost in intuitivnost, pa so dosegli le nasproten učinek, saj je sistem prepočasen in zahteva še bistveno več pozornosti, če želimo zamenjati radijsko postajo ali spremeniti temperaturo. Posledično naša pozornosti ni namenjena cesti.

Mazda zato izkorišča prednost obeh zasnov in sicer ponuja 7-palčni zaslon na dotik, ki pa na dotik deluje le takrat, ko vozilo miruje, med vožnjo pa ne. Ampak to ne moti. Ostala stikala so postavljena funkcionalno in ni jih preveč, zato na zaslon nisem med testom pritisnil praktično nikoli. Za prestavno ročico je komplet stikal z vrtljivim gumbom, preko katerih lahko upravljamo z večino funkcijami, vse skupaj pa ne zahteva veliko pozornosti, na velikem zaslonu pa potem tudi pregledno. Ta vmesnik res priporočam in dejansko je na voljo že od drugega paketa opreme naprej, zato ga boste imeli dejansko vsi. Kakšna stvar bi sicer lahko bila med brskanjem bolj enostavna, ampak več ali manj gre za malenkosti, nasploh pa je vmesnik zelo uporaben in navigacija je ena bolj preglednih.

Prostora je v avtomobilu dovolj, ni pa prostornost najpomembnejša vrlina, kar se vidi že po velikosti prtljažnega prostora, ki ima kakšen liter manj od tekmecev, s 364 litri prostornine bi skoraj lahko rekel, da je majhen. Se pa široko odpre, kot tudi zadnja vrata na boku, zato je uporabnost v redu. Sicer pa se v mazdah vedno sedi nekoliko nižje, kar daje vozniku dober občutek, preglednost pa naj vas tudi ne skrbi, je dovolj dobra.

Glavni razlog, zakaj imamo v uredništvu mazde skoraj vedno radi, so vozne lastnosti. Trojka se pelje tako enostavno in tako super hkrati, kot le redkokateri avto tega segmenta. Skoraj kot bi športnega MX-5 zapakirali v večjo karoserijo. Zelo predvidljivo in skoraj športno, z 18-palčnimi gumami sicer občasno malo trše in zato raje izberite za palec manjša platišča. Da ne bo koga med umirjenimi vozniiki zaskrbelo, da je trojka očitno za vas preveč športna. Ni, saj se pelje vedno lahkotno in prijetno, uporabniško pa je zelo enostavna. To je ena najboljših lastnosti, položaj za volanom je odličen, občutek na volanu pa prav tako. Se pozna, da avtomobil tehta le 1300 kg.

Z opremo revolution top je tole najbolje opremljena trojka, ki ima še projekcijski zaslon, na katerem se prikazujejo hitrost ter navodila navigacije. Tudi zelo uporabno, ker je pregledno. Če boste izbrali tako bogat paket, vam lahko povem, da tudi žarometi s samodejnim prilagajanjem snopa delujejo brez napak in jih priporočam, da ozvočenje dobro buta in da pripomb dejansko nimam.

Morda imam eno. Dizelski 2,2-litrski motor je krasen. 110 kilovatov poskrbi, da dobro potegne, ko se segreje, je tudi pohvalno tih in skupaj z novim samodejnim menjalnikom res dobro sodeluje. Ni pa posebej varčen. Le ko sem se umirjeno peljal na družinski izlet, je porabil okoli šest litrov in pol, med vsakodnevno vožnjo malo po mestu in tako, pa vedno krepko nad sedem, skupna testna poraba le deciliter pod osem. Na takšno porabo kar računajte in to je dejansko moja pripomba, motor ni dovolj varčen.

Tokratna testna trojka ima torej vso opremo in stane 28.000 EUR, kar je natanko še enkrat več od osnovne. Res ji nič ne manjka, ampak tudi ni več poceni, ugotavljam pa, da bi bila tudi takšna z manj bogato opremo, morda celo le z ročnim menjalnikom in s šibkejšim motorjem zelo prepričljiva. Preprosto zato, ker so že osnove dobro naštudirali.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda3 CD150 revolution top
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 1.800
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4460 x 1795 x 1450
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 364
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1305 (625)
največja hitrost v km/h 201
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 13.990
cena testnega vozila v EUR 27.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.740

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |