Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prišel, videl, zmagal!

Kia cee'd 1,6 CRDi VGT LX city

Avtor prispevka: Miha Dovč
Pol stoletja pred tem, ko smo začeli šteti leta, je nastal izrek 'Veni, vidi, vici!'. Pomena verjetno ni potrebno razlagati, saj je bil često ponavljan pri vsakem osnovnošolskem preverjanju zgodovinskega znanja.
Prišel, videl, zmagal!
Foto: Matej Mihinjač
29. 12. 2009 ob 12:02
Komentarjev: 0
test kia cee'd 1.6 CRDi VGT LX city
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Le redki pa se boste spomnili, da je rimski cesar Julij to izrekel pri Bosporski ožini, na meji med Azijo in Evropo. In ta dva kontinenta sta povsem slučajno tudi domovina in mesto rojstva evropsko-azijskega prodajnega šampiona v srednjem avtomobilskem razredu: kie cee'd. Ta zgodba o uspehu je pri nas verjetno dobro znana vsakemu povprečno razgledanemu avtomobilskemu zanesenjaku. Cee'd je v svoje salone vabil z evropskim dizajnom, dobro kakovostjo izdelave, bogato opremo in najdaljšo garancijo. Uspeh ni mogel in ni izostal. Cee'd se je prodajal kot hladno pivo v vročih dneh. Po treh letih od lansiranja pa je prišel njegov naslednik. Verjetno je boljša beseda 'facelift', saj so na zunaj spremembe opazne le na maski in žarometih. Ker je medosna razdalja ostala nespremenjena, je 25-milimetrski dolžinski prirastek posledica spremenjenih odbijačev.

Več sprememb je v notranjosti. Povsem nov je volanski obroč, ki ima na pozicijah '3' in '9' stikala za upravljanje avdiosistema, povsem novi in še nikjer videni pa sta poziciji gumbov za upravljanje potovalnega računalnika in prostoročne telefonije. Ta sta nameščena na poziciji '6', torej na najnižjem delu volanskega obroča. Novi so tudi merilniki s privlačnejšo grafiko in sredinska konzola. Materiali in izdelava so še na malenkost višjem nivoju kot pri predhodniku. Ker kabino ponoči osvetljuje le eno svetilno telo na sredini kabine, je voznikovo okolje preslabo osvetljeno. Zaradi odsotnosti bralnih lučk pa vam svetujem, da se ponoči z njim ne izgubite, saj bo branje zemljevidov ob slabi svetlobi zelo oteženo. Položaj za volanom je zadovoljiv, zelo priročni pa so številni predali in odlagalna mesta. Mlajšim in mladim po srcu bosta všeč dve možnosti za priklop zunanje avdionaprave. Ker je medosna razdalja cee'da ena večjih v razredu, je dovolj prostora tudi na zadnji klopi. Prtljažni prostor je lepo obdelan in s 340 litri malenkost skromnejši kot pri merilu tega razreda, golfu.

1,6-litrski turbodizelski agregat je s 85 kW trenutno ostal nespremenjen glede na predhodnika (kasneje bo za 9 kW močnejši), številčnega prirastka pa je bil deležen menjalnik, ki se lahko pohvali s stopnjo več. Predvsem v hladnejših dneh boste ob hladnem zagonu negativno presenečeni nad delovanjem pogonskega sklopa, saj je motor zelo glasen in nikakor ne more prikriti svojih genov. Tudi menjalnik je sprva zelo glasen in zatikajoč, po nekaj prevoženih kilometrih pa je pretikanje med prestavami lažje. Nekaj robatosti jima pripišemo zaradi trpežnosti, saj ob predpisanem vzdrževanju tovarna za njuno brezhibno delovanje jamči kar sedem let oziroma 150 tisoč prevoženih kilometrov. Tudi zmogljivosti niso blesteče, vendar v praksi boljše kot je razbrati iz tehničnih podatkov. Poraba ni tako skromna kot navaja tovarna, je pa zlahka v okviru šestih litrov. Ker je podvozje nastavljeno na slabše, torej na naše ceste, se brani bolj dinamične vožnje med ovinki, vendar mu tega niti ne zamerimo, saj je cee'd vendarle družinski avto.

Vendar tu ne moremo mimo dejstva, da nima stabilizacijskega sistema ESP. Že res, da je LX city po žlahtnosti opreme bolj pri dnu z ročno klimatsko napravo in zgolj sprednjim samodejnim pomikom stekel, vendar, če želimo ESP v vozilu in s tem varnejšo pot, je treba poseči po višnji stopnji opreme in doplačati 1.200 EUR. Dokup zgolj tega sistema namreč ni možen. Za varnost so poskrbeli s šestimi zračnimi mehovi in sistemom ABS, kar se odraža v petih zvezdicah za varnost pri trku EuroNCAP.

Če bo prenovljeni cee'd nadaljeval zmagovalni pohod svojega predhodnika, bomo lahko povedali šele ob lansiranju nove generacije, mu pa vsekakor ne moremo spregledati prirojene in tudi prislužene samozavesti. Le znamka še ni tako blesteča kot pri predvsem evropskih konkurentih, vendar bo hitro prilagodljivim Korejcem kot kaže uspelo tudi to.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia cee'd 1,6 CRDi VGT LX city
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.582
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.900-2.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.260 x 1.790 x 1.480
medosna razdalja v mm 2.650
prtljažnik v litrih 340 – 1.300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.367 (453)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 11,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/4,0/4,5
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 11.690
cena testnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |