Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rjoveči lev

Peugeot RCZ R 1.6 THP VTi 270

Avtor prispevka: Anže Jereb
Peugeot RCZ R je precej dražji od tistega brez črke R na koncu imena. Ampak je tudi močnejši, zmogljivejši, brutalnejši, bolje opremljen in vozniško superiornejši. Ja, vse to pove tista črka R.
Rjoveči lev
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
13. 5. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

za dobrih štirideset tisočakov je RCZ R eden najbolj atraktivnih športnikov
preglednost je glede na obliko odlična
notranjost v usnju je zanimiva in deluje bogato
prostora je spredaj veliko, zadaj za potnike premalo, prtljažnik je prostoren
270-konjski motor je zmogljiv in ni naporen niti v nizkih vrtljajih
poraba goriva je lahko zelo majhna
zapora diferenciala dokaj dobro umiri 'torque steer' in navdušuje v zavojih
notranjost nasploh je premalo drugačna od tiste v navadnem RCZ-ju
sedeža za resno vožnjo ponujata premalo oprijema
sprednje blaženje je pretrdo in posledično avtomobil na trenutke nemiren
zadek zna nepričakovano in brez opozorila pobegniti iz smeri
redna cena je previsoka
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (16 glasov)
video test peugeot RCZ R 1.6 THP VTi 270
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko je pred leti na ceste zapeljal RCZ in to s takšno obliko, ki je še danes huda, so vsi od njega pričakovali, da se bo peljal tako kot izgleda. Hudo! Pa se ni, ampak to v resnici niti ne sme biti slabost, ker kupci takšnega avtomobila, ali pa audija TT, ki je dejansko največji tekmec, ne zahtevajo ultra preciznih voznih lastnosti. Zahtevajo le dokaj športne vrline, ne želijo pa se odpovedati vsakdanji uporabnosti in udobju.

Večina voznikov namreč želi imeti športen in uporaben avto za vsak dan. Imajo kar pestro izbiro. Ste pa med njimi seveda tudi tisti, ki bi želeli imeti avtomobil z bolj divjim karakterjem. Za vas je RCZ R! Da ne bo treba prijateljem in mimoidočim non stop razlagati, da gre za posebnega RCZ-ja, so ga že oblikovno popoprali, da je razlika takoj jasna. Tole vam bo takoj padlo v oči – barva platišč, ki je za to različico posebna in še črko R ima vgravirano. Če boste pogledali malo bolje, boste opazili še večje kolute, na katerih piše Peugeot Sport, avtomobil je centimeter bližje tlom, dobro, to se ne vidi takoj, sta pa posebna še izpuh in spojler, ki je v tej različici ves čas zunaj. Aja, in še eno črko R na zadku boste videli.

Znotraj je tudi nekoliko bolj poseben od navadnega, a manj opazno. Sedeži so oblečeni v usnje in alkantaro, niso pa nič bolj športni, kar pogrešam, ker bi se tudi med vožnjo želel počutiti posebno. Volan je na srečo manjši, ker serijski v navadnem je res prevelik, notranjost pa je tudi usnjena in precej posebna. In začuda je tudi pregleden RCZ zelo, med sebi enakimi verjetno najbolje.

Pri vožnji pa je v bistvu tako. Ko se boste peljali normalno, ne boste opazili posebnih sprememb. Podvozje je bolj trdo, ampak spet ne toliko, da bi bil avtomobil živčen in bi non stop poskakoval. Nekaj podobnega kot focus ST, če že moram primerjati. V bistvu dovolj udobno, tudi, ko sem se vozil po mestu, dejansko nisem pogrešal udobja. Heh, celo sina sem uspel peljati v vrtec zadaj v sedežku, dejansko je kar uporaben avto.

Tudi motor je med normalno vožnjo prijeten, ni preveč navit, da bi non-stop cukal. Se pa pozna, če boste malce hitreje pospešili, da je spodaj moči bistveno manj in ta naraste, ko turbina pošteno zadiha. Pač lastnost prostorninsko majhnih agregatov. Je pa vseeno hecno, da med normalno vožnjo sploh nisem imel občutka, da je motor tako močan. Peugeot trdi, da povprečno porabi le 6,3 litra. Dejansko slaba dva litra več, ko se boste vozili normalno, torej malo po mestu in naokoli. Tudi impresivno, med uživanjem v ovinkih pa itak vedite, da bo pil bistveno več.

Tisti skeptiki, ki mislite, da je Peugeot le malo navil motor in obstaja verjetnost, da bo vsak čas kakšen bat pokukal iz motornega pokrova, se motite. Bati so kovani in imajo v zmesi še aluminij, dejansko je zmes enaka tisti, ki se uporablja v formuli 1. Tudi ojnice so druge, blok motorja so okrepili s posebno toplotno obdelavo, drugačen je še turbopolnilnik. Skratka, očitno pri razvoju ni bilo heca.

Motor vleče konkretno, o čemer pravi že pospešek do sto v 5,9 sekunde. Ampak po občutku sploh ni agresiven, zelo zvezno vleče, kar je fino zato, ker ni naporen in ni fino zato, ker ni nič brutalen in poseben. Ker ima turbino, se tudi ne zavrti visoko, logično, ampak se mi zdi, da je tega veselja še vedno prehitro konec. Sem med testom kar nekajkrat zašel v blokado, ker je bilo 6000 vrtljajev tako hitro tu. Zvok, hmm, je zanimiv, ampak, ker vem, da je zgoljufan s tisto posebno membrano, mi je že takoj pol manj všeč.

Ampak dejstvo je, da boste s tem avtom zlahkoto med najhitrejšimi na cesti, ker je pač dovolj hiter, pa tudi okreten in lahkoten. Zato me ta moč niti ne impresionira toliko, čeprav, resno, dobro gre, bolj mi je všeč zapora diferenciala. Torsen poskrbi, da tudi v takšnih zaprtih ovinkih nos ne bezlja po svoje. Nekaj navora se sicer čuti na volanu, ker je pač moči res veliko, spet, podobno, kot pri focusu ST. Je pa vseeno konkretna razlika v primerjavi z navadnim in to je dejansko tisto, kar najbolj manjka navadnemu.

Ni pa pomembno le pospeševanje, ampak tudi zaviranje. 380 milimetrov merijo koluti spredaj – za konkretno pico - in dejansko avtomobil potrebuje le 61 metrov pri zaviranju z 130 km/h do popolne zaustavitve. Enako pomembno se mi zdi tudi, da celo po večkratnem zaviranju sploh ne popuščajo, je pa res, da tudi nimajo izjemno težke naloge, saj tak RCZ tehta le nekaj več kot 1200 kilogramov.

Dejansko sta me zmotili le dve stvari. Blaženje spredaj je malenkost pretrdo, zato se mi zdi, da je preveč občutljiv na vsak mikroskopski premik volana in je težko biti povsem natančen. Druga stvar pa je dejstvo, da zaradi pnevmatik in blaženja zna RCZ sunkovito presenetiti v kakšnem zavoju z odnašanjem zadka, ne na prijeten in pričakovan način, temveč dokaj zahrbtno. Med snemanjem testa se mi je to že zgodilo, na srečo brez posledic, Peugeotov dirkač pa je enako opazil tudi sam. Pri res hitri vožnji je zato potrebno biti povsem skoncentriran, ker zadek zna kar naenkrat pobezljati.

RCZ R je pod črto konkretna zadeva, če iščete športen avtomobil, ki tudi dobro izgleda. Ni poceni, saj stane več kot 41.000 EUR, kar je 10 tisočakov več od 200 konjskega (cena testnega je bila celo 48.000 EUR). Nekaj zaradi opreme, predvsem pa zaradi dodelav motorja, podvozja, zavor in zaradi zapore. Je vreden razlike? Je, če iščete športnika in ni, če vam je avto všeč predvsem zaradi oblike. Vedeti je namreč treba, da slabih petdeset tisočakov v izbor pripelje še marsikaterega športnika. Morda nekoliko manj posebnega, a vsekakor vsaj toliko športnega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot RCZ R 1.6 THP VTi 270
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 199 (270) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 330 od 1.900 do 5.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4294 x 1850 x 1352
medosna razdalja v mm 2612
prtljažnik v litrih 321
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1280
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,4/5,1/6,3
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 28.060
cena testnega vozila v EUR 41.060
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 48.197

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 3 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 3 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 8 meseci  |