{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Krpanova kobilica

Dacia logan pick-up 1,6 ambiance

Avtor prispevka: Miha Dovč
Dobrih 150 let nazaj je nastala Levstikova pripovedka o Martinu Krpanu z Vrha pri Sveti Trojici. Silni mož, ki je za folkloro tihotapil angleško sol, je ves svoj tovor prenašal na majhnem konjičku, imenovanem Kobilica. Težko si je predstavljati, da nekaj tako majhnega kot je bila bojda ta živalca, nosi veliko tovora. No, z romunskim loganom pick-up to lahko postane bolj jasno.
Krpanova kobilica
Foto: Matej Mihinjač
14. 12. 2009 ob 12:16
Komentarjev: 0
test dacia logan pickup 1.6 16V ambiance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V času rimskega imperija se je področje današnje Romunije imenovalo Dakija. Od tod verjetno ideja o poimenovanju tovarne avtomobilov Dacia, ki zaenkrat proizvaja le logana in sandera. V državi, od koder prihaja, še dandanes tovor prevažajo naokoli z osli, mulami in konji. Kaj točno prevažajo, ni popolnoma jasno, verjetno pa to ni angleška sol kot je to počel Krpan. Ker je očitno njenim snovalcem pomembna prioriteta nosilnost, so si izdelali vozilo, ki mu premikanje težkega tovora ne predstavlja velikega problema.

Če gre verjeti navedbam tovarne, lahko logana pick-up obremenimo z do 74 odstotkov lastne teže. Če povprečen slovenski Janez tehta 80 kilogramov (v času praznikov raje kakšen kilogram več), pomeni, da bi moral brez problema okoli prenašati dobrih 59 kilogramov tovora. Ne dvigniti, temveč prenašati. In to je odlika, kjer trpežni logan prekosi konkurenco. Prekosi jo tudi v 1250 litrih tovornega prostora. 1,37 metra širok 'keson' je v predelu blatnikov okrnjen na dober meter, tako da nase lahko sprejme le eno standardizirano paleto. Na 1,8 metra dolžine nanj lahko pospravite tudi veliko orodja, lestev pa lahko naslonite na zaščitni okvir za kabino in jo čvrsto pritrdite s kakšnim izmed 16 pritrdilnih mest. Med malico na 'terenu' bodo vrata tovornega prostora lahko služila kot improvizirano sedišče tudi za bolj krepke može, saj jih je moč obremeniti z največ 300 kilogrami.

Za vrednejše predmete je na voljo 300 litrov kratkega, a visokega prostora za sedeži. Za kakšno motorno žago na primer. Glede na sloves in poreklo v notranjosti ne moremo pričakovati veliko udobja in kvalitetnih materialov. So pa le-ti trpežni, izdelava je robustna, oprema pa zgolj najnujnejša. Ročna klimatska naprava, ABS, servovolan, daljinsko osrednje zaklepanje, meglenke in en varnostni meh. To, kar ste prebrali, spada v bogatejši paket opreme, dodatni pa so še klimatska naprava ter meglenke.

Da je pick-up narejen na običajnem loganu MCV, je jasno že na prvi pogled, saj si z njim deli velik odstotek istih delov. Sprednji nos je zašiljen in oglatih oblik, zadek je modernejši. Nad obliko najverjetneje ne boste navdušeni, kar pa ne pomeni, da ne boste ostali neopaženi. Zdravilo za egocentrike še nikoli ni bilo tako poceni, saj je v vsakem primeru strošek nakupa za davčne zavezance zgolj štirimestna številka skupne evropske valute.

Ker mora biti pick-up pripravljen nase sprejeti težak tovor, je posledično vzmetenje na trdo nastavljeno. Na slabši podlagi vam zaradi tega kakšna lopata lahko odskoči iz avtomobila. Ker je vzmetenje trdo kot pri kakšnem športnem avtomobilu in oddaljenost med osema skoraj tri metre, se logan odlično izkaže pri dinamični vožnji. Ceste se drži kot znamka kuverte, volan je bolj komunikativen kor pri večini Renaultovih vozil (pod čigar lastništvo Dacia spada) in kljub odsotnosti stabilizacijskega sistema je vožnja lahko predvidljiva in posledično varnejša. Ko se naveličate nemirnega poskakovanja zadka, pa ga lahko obtežite s kakšnimi dvesto kilogrami. Takrat bo trpela zgolj trakcija (in poraba), ker ima pick-up, nerazumljivo za razred, v katerega spada, sprednji pogon. Tu so najbolj očitni stroški varčevanja tako pri razvoju kot pri izdelavi na isti proizvodni liniji z ostalimi modeli.

Kljub obtežitvi pa bistveno ne bodo trpele zmogljivosti vozila. Največ zaslug ima skrajšani petstopenjski ročni menjalnik, s katerim odlično sodeluje, spet netipično, bencinski agregat prostornine 1,6 litra, ki na papirju daje vtis podhranjenosti, vendar s svojimi 64 kilovati in največjim navorom pri 3000 vrtljajih skrbi za zgledne zmogljivosti. Zaradi višjih vrtljajev, predvsem pri avtocestni vožnji, in slabše izolacije motornega prostora kar precej hrupa pride v kabino. Klepetanje s sodelavcem oziroma poslušanje jutranjih poročil bo tako manj prijetno opravilo.

Logan pick-up ni pozerski avto, čeprav nase pritegne nemalo pogledov. Če si na vsak način želite novo vozilo, a imate precej omejena sredstva, bo njegov nakup pripomogel k najnižjemu strošku kapitala. In tudi majhna investicija lahko prinese velik dobiček.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia logan pick-up 1,6 ambiance
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1.598
moč v kW (KM) pri vrt./min 64 (87) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 128 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.496 x 1.735 x 1.554
medosna razdalja v mm 2.905
prtljažnik v litrih 1.250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (800)
največja hitrost v km/h 163
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,0/6,5/8,1
poraba na testu v l/100 km 8,2
cena osnovnega vozila v EUR 8.160
cena testnega vozila v EUR 8.880
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 9.630

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 5 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 5 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |