Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Krpanova kobilica

Dacia logan pick-up 1,6 ambiance

Avtor prispevka: Miha Dovč
Dobrih 150 let nazaj je nastala Levstikova pripovedka o Martinu Krpanu z Vrha pri Sveti Trojici. Silni mož, ki je za folkloro tihotapil angleško sol, je ves svoj tovor prenašal na majhnem konjičku, imenovanem Kobilica. Težko si je predstavljati, da nekaj tako majhnega kot je bila bojda ta živalca, nosi veliko tovora. No, z romunskim loganom pick-up to lahko postane bolj jasno.
Krpanova kobilica
Foto: Matej Mihinjač
14. 12. 2009 ob 12:16
Komentarjev: 0
test dacia logan pickup 1.6 16V ambiance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V času rimskega imperija se je področje današnje Romunije imenovalo Dakija. Od tod verjetno ideja o poimenovanju tovarne avtomobilov Dacia, ki zaenkrat proizvaja le logana in sandera. V državi, od koder prihaja, še dandanes tovor prevažajo naokoli z osli, mulami in konji. Kaj točno prevažajo, ni popolnoma jasno, verjetno pa to ni angleška sol kot je to počel Krpan. Ker je očitno njenim snovalcem pomembna prioriteta nosilnost, so si izdelali vozilo, ki mu premikanje težkega tovora ne predstavlja velikega problema.

Če gre verjeti navedbam tovarne, lahko logana pick-up obremenimo z do 74 odstotkov lastne teže. Če povprečen slovenski Janez tehta 80 kilogramov (v času praznikov raje kakšen kilogram več), pomeni, da bi moral brez problema okoli prenašati dobrih 59 kilogramov tovora. Ne dvigniti, temveč prenašati. In to je odlika, kjer trpežni logan prekosi konkurenco. Prekosi jo tudi v 1250 litrih tovornega prostora. 1,37 metra širok 'keson' je v predelu blatnikov okrnjen na dober meter, tako da nase lahko sprejme le eno standardizirano paleto. Na 1,8 metra dolžine nanj lahko pospravite tudi veliko orodja, lestev pa lahko naslonite na zaščitni okvir za kabino in jo čvrsto pritrdite s kakšnim izmed 16 pritrdilnih mest. Med malico na 'terenu' bodo vrata tovornega prostora lahko služila kot improvizirano sedišče tudi za bolj krepke može, saj jih je moč obremeniti z največ 300 kilogrami.

Za vrednejše predmete je na voljo 300 litrov kratkega, a visokega prostora za sedeži. Za kakšno motorno žago na primer. Glede na sloves in poreklo v notranjosti ne moremo pričakovati veliko udobja in kvalitetnih materialov. So pa le-ti trpežni, izdelava je robustna, oprema pa zgolj najnujnejša. Ročna klimatska naprava, ABS, servovolan, daljinsko osrednje zaklepanje, meglenke in en varnostni meh. To, kar ste prebrali, spada v bogatejši paket opreme, dodatni pa so še klimatska naprava ter meglenke.

Da je pick-up narejen na običajnem loganu MCV, je jasno že na prvi pogled, saj si z njim deli velik odstotek istih delov. Sprednji nos je zašiljen in oglatih oblik, zadek je modernejši. Nad obliko najverjetneje ne boste navdušeni, kar pa ne pomeni, da ne boste ostali neopaženi. Zdravilo za egocentrike še nikoli ni bilo tako poceni, saj je v vsakem primeru strošek nakupa za davčne zavezance zgolj štirimestna številka skupne evropske valute.

Ker mora biti pick-up pripravljen nase sprejeti težak tovor, je posledično vzmetenje na trdo nastavljeno. Na slabši podlagi vam zaradi tega kakšna lopata lahko odskoči iz avtomobila. Ker je vzmetenje trdo kot pri kakšnem športnem avtomobilu in oddaljenost med osema skoraj tri metre, se logan odlično izkaže pri dinamični vožnji. Ceste se drži kot znamka kuverte, volan je bolj komunikativen kor pri večini Renaultovih vozil (pod čigar lastništvo Dacia spada) in kljub odsotnosti stabilizacijskega sistema je vožnja lahko predvidljiva in posledično varnejša. Ko se naveličate nemirnega poskakovanja zadka, pa ga lahko obtežite s kakšnimi dvesto kilogrami. Takrat bo trpela zgolj trakcija (in poraba), ker ima pick-up, nerazumljivo za razred, v katerega spada, sprednji pogon. Tu so najbolj očitni stroški varčevanja tako pri razvoju kot pri izdelavi na isti proizvodni liniji z ostalimi modeli.

Kljub obtežitvi pa bistveno ne bodo trpele zmogljivosti vozila. Največ zaslug ima skrajšani petstopenjski ročni menjalnik, s katerim odlično sodeluje, spet netipično, bencinski agregat prostornine 1,6 litra, ki na papirju daje vtis podhranjenosti, vendar s svojimi 64 kilovati in največjim navorom pri 3000 vrtljajih skrbi za zgledne zmogljivosti. Zaradi višjih vrtljajev, predvsem pri avtocestni vožnji, in slabše izolacije motornega prostora kar precej hrupa pride v kabino. Klepetanje s sodelavcem oziroma poslušanje jutranjih poročil bo tako manj prijetno opravilo.

Logan pick-up ni pozerski avto, čeprav nase pritegne nemalo pogledov. Če si na vsak način želite novo vozilo, a imate precej omejena sredstva, bo njegov nakup pripomogel k najnižjemu strošku kapitala. In tudi majhna investicija lahko prinese velik dobiček.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia logan pick-up 1,6 ambiance
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1.598
moč v kW (KM) pri vrt./min 64 (87) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 128 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.496 x 1.735 x 1.554
medosna razdalja v mm 2.905
prtljažnik v litrih 1.250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (800)
največja hitrost v km/h 163
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,0/6,5/8,1
poraba na testu v l/100 km 8,2
cena osnovnega vozila v EUR 8.160
cena testnega vozila v EUR 8.880
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 9.630

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 4. 2019
April 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - range rover evoque
03  domača premiera - porsche 911
04  domača premiera - audi e-tron
050607
08  domača premiera - toyota corolla
09  domača premiera - volkswagen T-Cross
1011121314
151617  mednarodna premiera - toyota camry
1819  domača premiera - Porsche driving experience
2021
222324  domača premiera - 120 let Opla
25262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo pri tebi električni avto?
946Še letos ga kupim. 945Čez 5 let, gotovo. 944Ne maram elektrike. 943Čakam, da bo prevozil 1.000 kilometrov.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: kajaaa.5
Obvestila
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 tedni  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 4 tedni  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 1 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 1 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 1 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 2 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 5 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 5 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 5 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 5 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 5 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  |