Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mišičasti maratonec

Volkswagen golf GTD

Avtor prispevka: Miha Dovč
Dizelski golf je v Sloveniji že od nekdaj zelo priljubljen. Še dandanes se veliko 'dvojkic', torej golfov druge generacije, vozi po cestah že krepko v šestmestnih številkah prevoženih kilometrov.
Mišičasti maratonec
Foto: Matej Mihinjač
3. 12. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test volkswagen golf GTD
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V šesti generaciji golfa, pa so njegovi stvaritelji iz Wolfsburga obudili ime, ki je med 'dizli' ravno toliko cenjeno kot pri 'bencinarjih' GTI. In lahko bi rekli, da ponuja najboljše iz dveh svetov: da ima mišice in da je vzdržljiv. Več kot četrt stoletja nazaj se je pojavil prvi golf GTD. 1,6-litrski turbodizel s hladilnikom polnilnega zraka je tedaj zmogel zavidljivih 59 kilovatov. Teza, da je plinsko olje samo za v traktorje, delovne stroje in kamione, je bila ovržena. Tudi na dizel gre golf lahko presneto hitro. Dandanašnji GTD zmore že kar 125 kilovatov in krepkih 350 Nm navora. Ta dvolitrski agregat, ki nafto v štiri valje dobiva preko skupnega voda, ga do stotice potegne v osmih sekundah, 122 kilometrov na uro kasneje pa doseže največjo hitrost. Največji skeptiki bodo dejali, da dizel v športni avto sodi ravno toliko kot bencin v delovni stroj, vendar ni povsem tako.

Veseli me, da minevajo časi, ko so dizli pri okoli dva tisoč vrtljajih naenkrat sunkovito potegnili, pod tem pa so bili praktično mrtvi.

Veseli me, da minevajo časi, ko so dizli pri okoli dva tisoč vrtljajih naenkrat sunkovito potegnili, pod tem pa so bili praktično mrtvi. To je sploh veljalo ravno za Volkswagnove TDI-je. Sedaj je navora dovolj že pri nizkih vrtljajih, potem pa zvezno vleče celo nad 4000, saj največjo moč doseže pri za dizla kar visokih 4200 vrtljajih. Skali hitrosti do 280 kilometrov na uro in motornih vrtljajev le do 'šestice' navsezadnje lahko gresta skupaj. Kljub dinamični vožnji se je poraba gibala pod osmimi litri, kar je za takšne zmogljivosti izvrsten rezultat. Še celo zvok je športen, kot je za dizla to sploh mogoče.

Tudi pri vožnji vas GTD ne bo razočaral. Kljub temu da nima elektronsko prilagodljivega podvozja. Nasprotno, navduševal vas bo z odličnim razmerjem med športnostjo in družinsko vsakodnevno uporabnim avtomobilom. Vožnja je, tudi zaradi izrazito športnih gum, zanesljiva in daje vozniku izvrsten občutek. Podvozje je izvrstno in avto zaradi tega otročje lahko vodljiv. Meja zdrsa je postavljena zelo visoko, čeprav je jasno, da veliko navora na le sprednjih kolesih pomeni nekaj slabšo trakcijo, kar boste hitreje opazili zaradi utripajoče lučke med merilniki kot dejansko čutili na volanu, saj elektronika hitro poseže v krotenje. Če je oprijem dober, so lahko tudi izstopne hitrosti iz ovinkov velike, krasno pa se GTD znajde še med prehitevanji ostalih avtomobilov. Volan je dobro oprijemljiv, čeprav zaradi preseka spodaj malo neroden. Dovolj je komunikativen, le za odtenek premalo posreden. V veliko pomoč vozniku predvsem ponoči so odlični biksenonski žarometi, ki imajo dodano funkcijo usmeritve snopa žarometov tja, kamor so obrnjena kolesa. Dodatna oprema, ki je vredna nakupa.

Na zunaj boste 'dizelskega GTIja' od originalnega ločili po napisu GTD v maski in na zadku, po izpušni cevi, ki je tu dvojna in le na levi strani ter po posebnih 17-palčnih platiščih. Od civilnega golfa se GTD loči še po zajetnejšem sprednjem odbijaču, strešnem spojlerju in po tej posebni rdeči barvi vozila. V notranjosti sramežljivo razkazuje svoj pedigre. Tu so aluminijaste stopalke, prisekan, vendar na pravih mestih odebeljen volan, ter odlični sedeži z značilnim nostalgičnim karo-vzorcem. Kljub tej nemški 'sterilnosti' je delovno okolje odlično in domače tudi voznikom športnih vozil. Izdelavni materiali kot tudi končna izdelava in obdelava so na najvišji ravni, zato golf še vedno postavlja merila za ta avtomobilski razred. Prostora bo dovolj za štiri, za pet le pogojno, bo pa zaradi dvojih vrat na vsakem boku močno olajšan dostop tudi na zadnja sedišča. Za njimi pa vas bo pričakalo vsaj 350 litrov lično obdelanega prostora, namenjenega prtljagi.

Žal že običajen golf ni poceni, sploh pa ne takle. V osnovi vas bo stal več kot 25 tisočakov, z nekaj dodatne opreme pa več kot 30. Zaradi popularnosti dizelskega agregata je celo dražji (200 EUR) od močnejšega, a tudi bolj žejnega GTIja. Slednji, jasno, ponuja še več veselja za volanom, lepši zvok in za kakšna dva litra večjo porabo. Bolj očitno razkazuje svoje mišice, medtem ko je GTD lahko povsem krotek sopotnik na dolgih vožnjah, kjer je pomemben tudi strošek goriva. Ampak jaz bi vseeno izbral GTIja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf GTD
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1.968
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 4.200
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.750 – 2.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.213 x 1.786 x 1.501
medosna razdalja v mm 2.578
prtljažnik v litrih 350 – 1.305
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.404 (551)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/4,3/5,3
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 16.717
cena testnega vozila v EUR 27.056
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.916

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |