Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

TransForder

Ford mondeo karavan 2,3i durashift titanium X

Avtor prispevka: Miha Dovč
Človekove potrebe so vedno večje. Želja po velikem bivalnem prostoru, velikem vrtu, velikem psu in debeli denarnici. Tej želji so ustregli tudi pri Fordu in mondea v zadnji karavanski generaciji raztegnili na 17 centimetrov manj kot 5 metrov. Lahko je zasilna postelja, prevozno sredstvo za nova cvetlična korita ali udoben družinski avto za dolga potovanja.
TransForder
Foto: Matej Mihinjač
1. 12. 2009 ob 13:27
Komentarjev: 0
test ford mondeo karavan 2.3i durashift titanium X
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Nakupi pohištva bodo odslej še dražji, ker 1745-litrske luknje za zadnjimi vrati ne gre tako hitro napolniti. Tudi dolžina prtljažnega prostora z 1,92 metra lahko ponudi zasilno ležišče za povprečno raslega. Tudi ko so zadnji sedeži v normalnem položaju, je na voljo več kot 550 litrov, ne najlepše obdelanega, a zelo uporabnega prtljažnika.

Če ob teh enormnih dimenzijah, ki bolj pritičejo dostavnemu vozilu kot osebnemu avtomobilu, pomislite na ogromne karavane iz ameriških filmov, je Fordu z mondeom in njihovim kinetičnim dizajnom uspel veliki met. Skladen je na vseh 483 centimetrih karoserije. Veliko kromu podobne plastike na sprednjem delu vozila in veliko odprtin za dovod svežega zraka do motorja dajejo mondeu prestiž in športnost. Tudi zadek je dinamično oblikovan in združuje lepe poteze z zelo dobro preglednostjo z voznikovega okolja nazaj. Za 'ziher' pa je mondeo opremljen še s parkirnimi tipali spredaj in zadaj. Zaradi velikosti vozila tudi 18-palčna 'obuvala' izgledajo skoraj premajhna. Vendar niso. Z njimi mondeo izgleda dovolj atraktivno.

Na žalost je 'pesem' v notranjosti drugačna. Predvsem pri izdelavnih materialih sredinske konzole in kvaliteti izdelave istega dela kabine je pri mondeu še rezerva in možnost za izboljšavo. Če so volanu namenili pristno kovino, bi lahko tudi sredinska konzola sijala v istem tonu namesto cenene plastike, ki se pod pritiski prstov upogiba in obenem spušča nekvaliteten zvok. In to je pravzaprav edina stvar, ki jo mondeu zamerimo. Sedeži so dobri z dobrim oprijemom in izdatno nastavljivi. Voznikov si zapomni štiri različne nastavitve. Tudi na sediščih zadaj je dovolj prostora za noge, ramena in glavo. Mondeu z opremo titanium X ne moremo oporekati, da ni bil dovolj opremljen. Z dodatnimi tremi tisočaki doplačila pa zraven dobite še odlične, smerno prilagodljive ksenonske žaromete, radio sistem Sony z osmimi zvočniki in CD-izmenjevalnikom za šest zgoščenk (ki berejo glasbo tudi v formatu mp3), električno ogrevano vetrobransko steklo, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, parkirna tipala spredaj in zadaj, tipalo za dež, ogrevanje prednjih sedežev in 'brezključni' zagon avtomobila Ford power. Predvsem slednje v praksi ne deluje tako kot smo vajeni pri konkurentih, saj je treba za odklepanje in zaklepanje vozila še vedno posegati po ključu in tudi za zagon vozila je treba držati tipko Ford power, dokler motor ne steče.

Le-ta je tih, umirjen in zelo dobra alternativa dizelskim agregatom. Resda ni najbolj varčen, saj v povprečju 'pije' dobrih 10 litrov na sto kilometrov. Je pa uglajen z zveznim naraščanjem moči. V območju, ko doseže največ moči (6.200 vrtljajev na minuto), postane glasen. V navezi z njim deluje šestopenjska avtomatika, ki je edina izbira pri tem agregatu. Menjalnik se dobro odziva na položaj stopalke za plin, tako da ni nikoli potrebe po ročnem vmešavanju v prestavljanje. Z ročnim izbiranjem prestav pa menjalnik vseeno dopušča vztrajanje v določeni prestavi. Tudi ko je igla merilnika vrtljajev v rdečem polju. Če vas tehnični podatki ne navdušijo, si lahko za nekaj drobiža doplačila (200 EUR) omislite petvaljni turbobencinski stroj, ki je znan iz focusa ST.

Vožnja sama je tisto poglavje, kjer se Ford v zadnjem času odlično znajde. In tudi ta mondeo ni nobena izjema. Čeprav vas bo karakter avtomobila 'silil' k umirjeni vožnji, se mondeo kljub svoji teži in velikosti odlično znajde tudi med hitrejšim sukanjem volana. Podvozje je trše nastavljeno in tudi zaradi nizkopresečnih pnevmatik boste čutili slabo podlago pod sedežem, zaradi česar bo sopotnica pogledovala na brzinomer in negodovala o prehitri vožnji.

Bistvo tega avtomobila je biti prostoren družinski avtomobil, ki je kljub obilnemu zadku še vedno privlačen in eleganten. Pogonski sklop je dobra izbira za umirjene voznike in ljubitelje lahkotne in neutrujajoče vožnje, le postanki bodo zaradi žeje v tem primeru pogostejši kot pri bolj priljubljenih turbodizelskih mondeih.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mondeo 2,3i durashift titanium X
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.261
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (161) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 208 pri 4.200
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.830 x 1.886 x 1.500
medosna razdalja v mm 2.850
prtljažnik v litrih 554 – 1.745
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.555 (610)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,8/6,7/9,3
poraba na testu v l/100 km 10,1
cena osnovnega vozila v EUR 20.800
cena testnega vozila v EUR 30.070
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.890

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 2 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |