{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

TransForder

Ford mondeo karavan 2,3i durashift titanium X

Avtor prispevka: Miha Dovč
Človekove potrebe so vedno večje. Želja po velikem bivalnem prostoru, velikem vrtu, velikem psu in debeli denarnici. Tej želji so ustregli tudi pri Fordu in mondea v zadnji karavanski generaciji raztegnili na 17 centimetrov manj kot 5 metrov. Lahko je zasilna postelja, prevozno sredstvo za nova cvetlična korita ali udoben družinski avto za dolga potovanja.
TransForder
Foto: Matej Mihinjač
1. 12. 2009 ob 13:27
Komentarjev: 0
test ford mondeo karavan 2.3i durashift titanium X
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Nakupi pohištva bodo odslej še dražji, ker 1745-litrske luknje za zadnjimi vrati ne gre tako hitro napolniti. Tudi dolžina prtljažnega prostora z 1,92 metra lahko ponudi zasilno ležišče za povprečno raslega. Tudi ko so zadnji sedeži v normalnem položaju, je na voljo več kot 550 litrov, ne najlepše obdelanega, a zelo uporabnega prtljažnika.

Če ob teh enormnih dimenzijah, ki bolj pritičejo dostavnemu vozilu kot osebnemu avtomobilu, pomislite na ogromne karavane iz ameriških filmov, je Fordu z mondeom in njihovim kinetičnim dizajnom uspel veliki met. Skladen je na vseh 483 centimetrih karoserije. Veliko kromu podobne plastike na sprednjem delu vozila in veliko odprtin za dovod svežega zraka do motorja dajejo mondeu prestiž in športnost. Tudi zadek je dinamično oblikovan in združuje lepe poteze z zelo dobro preglednostjo z voznikovega okolja nazaj. Za 'ziher' pa je mondeo opremljen še s parkirnimi tipali spredaj in zadaj. Zaradi velikosti vozila tudi 18-palčna 'obuvala' izgledajo skoraj premajhna. Vendar niso. Z njimi mondeo izgleda dovolj atraktivno.

Na žalost je 'pesem' v notranjosti drugačna. Predvsem pri izdelavnih materialih sredinske konzole in kvaliteti izdelave istega dela kabine je pri mondeu še rezerva in možnost za izboljšavo. Če so volanu namenili pristno kovino, bi lahko tudi sredinska konzola sijala v istem tonu namesto cenene plastike, ki se pod pritiski prstov upogiba in obenem spušča nekvaliteten zvok. In to je pravzaprav edina stvar, ki jo mondeu zamerimo. Sedeži so dobri z dobrim oprijemom in izdatno nastavljivi. Voznikov si zapomni štiri različne nastavitve. Tudi na sediščih zadaj je dovolj prostora za noge, ramena in glavo. Mondeu z opremo titanium X ne moremo oporekati, da ni bil dovolj opremljen. Z dodatnimi tremi tisočaki doplačila pa zraven dobite še odlične, smerno prilagodljive ksenonske žaromete, radio sistem Sony z osmimi zvočniki in CD-izmenjevalnikom za šest zgoščenk (ki berejo glasbo tudi v formatu mp3), električno ogrevano vetrobransko steklo, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, parkirna tipala spredaj in zadaj, tipalo za dež, ogrevanje prednjih sedežev in 'brezključni' zagon avtomobila Ford power. Predvsem slednje v praksi ne deluje tako kot smo vajeni pri konkurentih, saj je treba za odklepanje in zaklepanje vozila še vedno posegati po ključu in tudi za zagon vozila je treba držati tipko Ford power, dokler motor ne steče.

Le-ta je tih, umirjen in zelo dobra alternativa dizelskim agregatom. Resda ni najbolj varčen, saj v povprečju 'pije' dobrih 10 litrov na sto kilometrov. Je pa uglajen z zveznim naraščanjem moči. V območju, ko doseže največ moči (6.200 vrtljajev na minuto), postane glasen. V navezi z njim deluje šestopenjska avtomatika, ki je edina izbira pri tem agregatu. Menjalnik se dobro odziva na položaj stopalke za plin, tako da ni nikoli potrebe po ročnem vmešavanju v prestavljanje. Z ročnim izbiranjem prestav pa menjalnik vseeno dopušča vztrajanje v določeni prestavi. Tudi ko je igla merilnika vrtljajev v rdečem polju. Če vas tehnični podatki ne navdušijo, si lahko za nekaj drobiža doplačila (200 EUR) omislite petvaljni turbobencinski stroj, ki je znan iz focusa ST.

Vožnja sama je tisto poglavje, kjer se Ford v zadnjem času odlično znajde. In tudi ta mondeo ni nobena izjema. Čeprav vas bo karakter avtomobila 'silil' k umirjeni vožnji, se mondeo kljub svoji teži in velikosti odlično znajde tudi med hitrejšim sukanjem volana. Podvozje je trše nastavljeno in tudi zaradi nizkopresečnih pnevmatik boste čutili slabo podlago pod sedežem, zaradi česar bo sopotnica pogledovala na brzinomer in negodovala o prehitri vožnji.

Bistvo tega avtomobila je biti prostoren družinski avtomobil, ki je kljub obilnemu zadku še vedno privlačen in eleganten. Pogonski sklop je dobra izbira za umirjene voznike in ljubitelje lahkotne in neutrujajoče vožnje, le postanki bodo zaradi žeje v tem primeru pogostejši kot pri bolj priljubljenih turbodizelskih mondeih.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mondeo 2,3i durashift titanium X
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.261
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (161) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 208 pri 4.200
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.830 x 1.886 x 1.500
medosna razdalja v mm 2.850
prtljažnik v litrih 554 – 1.745
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.555 (610)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,8/6,7/9,3
poraba na testu v l/100 km 10,1
cena osnovnega vozila v EUR 20.800
cena testnega vozila v EUR 30.070
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.890

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |