Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Še pametnejša izbira?

Toyota iQ 1.0 VVT-i iQ²

Avtor prispevka: Miha Dovč
Vožnja po mestu zna biti precej tečna reč. Nikjer ne najdeš parkirnega prostora, stojiš v kolonah, mudi se ti na sestanek ali v službo … Skratka, kup nevšečnosti, ki nam povzročajo sive lase. A tu nastopi inteligenca.
Še pametnejša izbira?
Foto: Matej Mihinjač
12. 11. 2009 ob 13:00
Komentarjev: 0
test toyota iQ 1.0 VVT-i iQ2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In z 'inteligenčnim kvocientom' je iskanje parkirišča že lažja naloga. Toyota iQ se tu znajde kot riba v vodi. iQ je še en avtomobil, ki si je za svoje igrišče izbral mesto. Obenem je lahko tudi konkurenca še enemu 'pametnjakoviču' – smartu – vendar je hkrati najmanjši štirisedežni avtomobil na svetu. Pri Toyoti pravijo, da naj bi udobno prepeljal tri odrasle in otroka. No, vsega jim tudi ne moremo verjeti. Za menoj bi težko sedel že otrok, kaj šele odrasel človek. Je pa več prostora zaradi odsotnosti volanskega obroča na sopotnikovi strani. In za njim. Če povzamemo, iQ ima kraljevsko odmerjen prostor za dva, za tri pogojno, za štiri pa v skrajnem primeru. Ob uporabi vseh štirih sedežev bo 'skromnost' prtljažnika velika le 32 litrov, ob podrtih sedežih pa 168. Izvedenka z le dvema sedežema ima sicer še nekaj več prostora, a to je pač potrebno vzeti v zakup zaradi velikosti vozila.

Materiali so nad pričakovanji kakovostni, prav tako obdelava, lahko pa bi se bolje domislili kakšnih rešitev kot recimo varnostna pasova zadaj, ki tolčeta ob steni in stalno ropotata. Sam sem ju enostavno pripel, da je mir. Lučka za osvetlitev notranjosti vozila je videti krasna, ampak bo ponoči kot da je ni. Z nastavitvijo usmerjenosti žarka boste sicer lahko posvetili točno tja, kamor boste želeli, a je svetloba prešibka. Zvočna zatesnitev je glede na mere presenetljivo dobra. Celo po avtocesti se iQ pelje kot pravi avtomobili, zato daljše vožnje sploh niso muka. Kar me je v bistvu precej presenetilo, saj sem si težko predstavljal kakršnokoli udobje v tako majhnem avtomobilu. Pa ga ima. Ogrevana prednja sedeža, samodejno klimatsko napravo, potovalni računalnik in stikala za upravljanje avdiosistema na volanu. Pravzaprav je to tudi edini način, tako da so časi, ko so vam sopotniki kot vozniku upravljali radio, tako mimo. Tudi stikala klimatske naprave in potovalnega računalnika so podrejena majhnosti avtomobila.

Dolg je namreč čisto malo manj kot tri metre in ga lahko stlačite v skoraj vsako luknjo. Ne morete pa ga parkirati, tako kot smarta, kar počez, ker je vseeno predolg. Zelo dobra za takšno obliko je aerodinamika, predvsem pa avtomobilček tehta manj kot 900 kilogramov, kljub kupu opreme v njem.

Tudi zato je z le 3-valjnim motorjem s petdesetimi kilovati kar poskočen, vendar viška moči vsekakor ne gre pričakovati. Končna hitrost znaša 150 kilometrov na uro, če je to komu pomembno, tovarna pa obljublja v povprečju le 4,3 litra porabe na 100 kilometrov. Na testu je znašala okoli šest litrov, ker mestna vožnja zaradi pogostega ustavljanja in speljevanja zahteva večji davek. Trivaljnik izvrstno sodeluje z natančnim petstopenjskim menjalnikom. Za še boljšo prožnost bi mu preračunljivi Japonci morali nameniti še krajši prvi dve prestavi.

iQ niti s svojim imenom ne skriva, kateri avtomobil napada. Z večjimi merami od smarta je mogoče malo bolj uporaben tudi zunaj mest, najbolj pa veseli, da je tako premišljeno izdelan in zato uporaben. Krasen avto, ki bi lahko rešil marsikatero mesto pred preveč pločevine, ampak spet, če le ne bi stal s takšno, sicer zelo bogato, opremo skoraj 16 tisoč evrov. Tudi zato gre bolj kot za rešitev prostorskih zagat za sodoben prestiž.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota iQ 1,0 VVT-i iQ2
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 50 (68) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 91 pri 4.800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2.985 x 1.680 x 1.500
medosna razdalja v mm 2.000
prtljažnik v litrih 32 – 168
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 885 (315)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 14,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/4,9/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 13.180
cena testnega vozila v EUR 14.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.840

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 8 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 9 meseci  |