{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Še pametnejša izbira?

Toyota iQ 1.0 VVT-i iQ²

Avtor prispevka: Miha Dovč
Vožnja po mestu zna biti precej tečna reč. Nikjer ne najdeš parkirnega prostora, stojiš v kolonah, mudi se ti na sestanek ali v službo … Skratka, kup nevšečnosti, ki nam povzročajo sive lase. A tu nastopi inteligenca.
Še pametnejša izbira?
Foto: Matej Mihinjač
12. 11. 2009 ob 13:00
Komentarjev: 0
test toyota iQ 1.0 VVT-i iQ2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In z 'inteligenčnim kvocientom' je iskanje parkirišča že lažja naloga. Toyota iQ se tu znajde kot riba v vodi. iQ je še en avtomobil, ki si je za svoje igrišče izbral mesto. Obenem je lahko tudi konkurenca še enemu 'pametnjakoviču' – smartu – vendar je hkrati najmanjši štirisedežni avtomobil na svetu. Pri Toyoti pravijo, da naj bi udobno prepeljal tri odrasle in otroka. No, vsega jim tudi ne moremo verjeti. Za menoj bi težko sedel že otrok, kaj šele odrasel človek. Je pa več prostora zaradi odsotnosti volanskega obroča na sopotnikovi strani. In za njim. Če povzamemo, iQ ima kraljevsko odmerjen prostor za dva, za tri pogojno, za štiri pa v skrajnem primeru. Ob uporabi vseh štirih sedežev bo 'skromnost' prtljažnika velika le 32 litrov, ob podrtih sedežih pa 168. Izvedenka z le dvema sedežema ima sicer še nekaj več prostora, a to je pač potrebno vzeti v zakup zaradi velikosti vozila.

Materiali so nad pričakovanji kakovostni, prav tako obdelava, lahko pa bi se bolje domislili kakšnih rešitev kot recimo varnostna pasova zadaj, ki tolčeta ob steni in stalno ropotata. Sam sem ju enostavno pripel, da je mir. Lučka za osvetlitev notranjosti vozila je videti krasna, ampak bo ponoči kot da je ni. Z nastavitvijo usmerjenosti žarka boste sicer lahko posvetili točno tja, kamor boste želeli, a je svetloba prešibka. Zvočna zatesnitev je glede na mere presenetljivo dobra. Celo po avtocesti se iQ pelje kot pravi avtomobili, zato daljše vožnje sploh niso muka. Kar me je v bistvu precej presenetilo, saj sem si težko predstavljal kakršnokoli udobje v tako majhnem avtomobilu. Pa ga ima. Ogrevana prednja sedeža, samodejno klimatsko napravo, potovalni računalnik in stikala za upravljanje avdiosistema na volanu. Pravzaprav je to tudi edini način, tako da so časi, ko so vam sopotniki kot vozniku upravljali radio, tako mimo. Tudi stikala klimatske naprave in potovalnega računalnika so podrejena majhnosti avtomobila.

Dolg je namreč čisto malo manj kot tri metre in ga lahko stlačite v skoraj vsako luknjo. Ne morete pa ga parkirati, tako kot smarta, kar počez, ker je vseeno predolg. Zelo dobra za takšno obliko je aerodinamika, predvsem pa avtomobilček tehta manj kot 900 kilogramov, kljub kupu opreme v njem.

Tudi zato je z le 3-valjnim motorjem s petdesetimi kilovati kar poskočen, vendar viška moči vsekakor ne gre pričakovati. Končna hitrost znaša 150 kilometrov na uro, če je to komu pomembno, tovarna pa obljublja v povprečju le 4,3 litra porabe na 100 kilometrov. Na testu je znašala okoli šest litrov, ker mestna vožnja zaradi pogostega ustavljanja in speljevanja zahteva večji davek. Trivaljnik izvrstno sodeluje z natančnim petstopenjskim menjalnikom. Za še boljšo prožnost bi mu preračunljivi Japonci morali nameniti še krajši prvi dve prestavi.

iQ niti s svojim imenom ne skriva, kateri avtomobil napada. Z večjimi merami od smarta je mogoče malo bolj uporaben tudi zunaj mest, najbolj pa veseli, da je tako premišljeno izdelan in zato uporaben. Krasen avto, ki bi lahko rešil marsikatero mesto pred preveč pločevine, ampak spet, če le ne bi stal s takšno, sicer zelo bogato, opremo skoraj 16 tisoč evrov. Tudi zato gre bolj kot za rešitev prostorskih zagat za sodoben prestiž.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota iQ 1,0 VVT-i iQ2
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 50 (68) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 91 pri 4.800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2.985 x 1.680 x 1.500
medosna razdalja v mm 2.000
prtljažnik v litrih 32 – 168
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 885 (315)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 14,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/4,9/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 13.180
cena testnega vozila v EUR 14.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.840

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |