Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Idealen drugi avto

Mini cooper S

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Velikokrat me kdo vpraša, kaj naj kupi kot drugi avto pri hiši. Zdaj vem, da bom vedno kot iz topa izstrelil - mini cooper S! Pod pogojem, da mora biti vsaj malo uporaben, sicer so na izbiro še kakšna mazda MX-5, toyota GT86 in podobni... in seveda, če denar ni ovira.
Idealen drugi avto
Foto: Gašper Miš
20. 6. 2014 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

mini je še vedno eden in edini
v različici cooper S se zdi vedno najboljši kompromis
novi motor ima zdaj večjo prostornino in precej bolj odločno vleče
lahko je tudi zmeren pri porabi
menjalnik navdušuje s kratkimi in natančnimi gibi
podvozje je nastavljeno uživaško, zadek je malo bolj živahen
v kabini so odlični materiali, obdelava je vrhunska
počutje voznika je tako dobro, da noče iz avtomobila
malo več prostora je po novem tudi za višje voznike
izbirniki so prevedeni v slovenščino, funkcij je nešteto, povezljivost odlična
prostora ni veliko, ampak ime pove vse
prijetna klasična oblika deluje na trenutke malo kičasto
morda koga zmoti vklop vzvratne prestave skrajno levo naprej
volanski obroč bi bil lahko manjši
za prave vozniške navdušence je preveč elektronskih pomagal in sistemov
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (10 glasov)
video test mini cooper S
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na hitro je sprememb v primerjavi s starim minijem tako malo, da sem še sam gledal, kaj je sploh novega. Saj se vidi nekaj malenkosti, kot so novi vstopniki za zrak pa luči so drugačne, ampak od svojih predhodnikov ni bistveno drugačen. In tako je seveda prav, čeprav priznam, da mi je bil prejšnji bolj všeč. Včasih se zdi, kot da nekatere znamke z raznimi okraski želijo doseči preveč, učinek je pa ravno nasproten. V primeru cooperja S mislim na tista spodnja oglata vstopnika za zrak, ki sta obrobljena s kromom, ampak spet, verjetno sta komu tudi všeč.

Podobno velja za notranjost. Toliko raznih elementov je na armaturni plošči, da vse skupaj izgleda preveč natrpano in komplicirano, pa tako enostavno je v resnici. Kar težko verjamem, da lahko ena znamka tako lepo poskrbi za dobro počutje. Ne vem, ali se ostalim ne da, ali je res vsaka malenkost tako draga, ampak ima recimo dodaten senčnik na stropu na levi strani, da vam ne sije sonce s strani. In krasen gumb za zagon motorja, takšen, kot bi ga ukradli iz letala. Ali pa prekrasna sedeža, ki imata odlično oporo in oprijem za telo... no, ta sta draga. Ali pa hud in velik 8,8-palčni zaslon, kjer je vse prevedeno v domač jezik... ja, ta je tudi drag. V bistvu je vse drago. Testni mini je stal kar 37 jurjev! Ja, cena ni mini, je pa osnovni model s tem motorjem 24. To je pa ok, sploh, ker ima zdaj nov motor!

Dvolitrski turbo-štirivaljnik je po novem (prej 1,6 litra) in ima 141 kilovatov, 192 'konjev', na hitro pa ga boste spoznali po tisti luknji na pokrovu motorja, kjer zajema malo več zraka za hladilnik pod njim. Pa po dveh izpušnih ceveh zadaj. Motor je odličen, res lepo vleče pri vseh vrtljajih in je v bistvu zelo močan za tega malčka, ki je skupaj z mano in polnim tankom tehtal dobrih 1.200 kilogramov. Tudi karakter ima dvojen; lahko je razmeroma varčen in tih, lahko pa zelo odločen, s športno rezkim zvokom. In v prvem primeru porabo pod šest, v drugem pa nad devet litrov. Menjalnik je super, s kratkimi hodi, dovolj trd in izredno natančen, res lepo čutiš vklop prestave, za lenobe ali manj spretne pa ima mini še sistem, ki sam doda vmesni plin, ko prestavljate dol. Ja, vse naredi namesto vas, vi samo prestavite in tiščite! Morda se kar preveč vmešava v vašo vožnjo, razmišljal sem, da takšen avtomobilček, kot je mini, tega ne potrebuje, saj so vozniki vseeno malo bolj spretni in želijo več svoje vpletenosti v vožnjo, ampak tržniki nas potem vedno prepričujejo v nasprotno s svojimi raziskavami; da večina kupcev ni tako vešča za volanom, ampak minija kupi zaradi sloga.

Kljub električnemu servu je občutek na volanu odličen, bi pa sam imel še malo manjši obroč, nekam velik se mi zdi v tem natlačenem okolju. Da je mehanizem res pameten, je jasno, ko ga tiščite v ovinek in elektronika pomaga, da ga ne trga iz rok, ker je mini vseeno še vedno spredaj gnan avto. Je pa kljub temu zabaven, ker so podvozje nastavili tako, da mu hoče pobegniti zadek. In vsi navdušenci nad vožnjo dobro veste, kaj to pomeni: eno samo veselje! Navdušen sem bil tudi sam, saj kljub vsem omenjenim pomagalom še vedno ves čas skrbi za nasmešek voznika. Kljub vsem novim in nekaterim res odličnim hitrim malčkom je mini še vedno nekaj posebnega, v izdaji cooper S pa sploh.

Ni kaj, hud je. Vsi, ki že imamo otroke, dobro vemo, kako paše takšen ventilček. Pa ne govorim o krizi srednjih let, le dobrem izgovoru za drug avto. Celo otroški sedež boste z nekaj spretnosti spravili na zadnjo klop, žene pa z njim ne pošiljajte po nakupih, ker je prtljažnik vseeno premajhen. Čeprav sem prepričan, da vam ga bo vsako nedeljo ukradla za na kavo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mini cooper S
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 141 (192) od 4.700 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 od 1.250 do 4.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3850 x 1727 x 1414
medosna razdalja v mm 2495
prtljažnik v litrih 211
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1235
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 6,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/4,6/5,7
poraba na testu v l/100 km 9,5
cena osnovnega vozila v EUR 20.350
cena testnega vozila v EUR 24.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.181

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |