Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hiter, ne pa športen

Mitsubishi colt ralliart 5v

Avtor prispevka: Miha Dovč
Mitsubishi colt je tipičen avtomobil za mestni promet. S svojimi skromnimi merami (razen višine) se odlično znajde predvsem pri iskanju parkirnega prostora, kamor se lahko stlači, medtem ko ostali že obupajo.
Hiter, ne pa športen
Foto: Matej Mihinjač
22. 10. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test mitsubishi colt ralliart
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ralliart pri Mitsubishiju pomeni to, kar je M pri znamki BMW ali AMG pri Mercedes-Benzu. Colt + ralliart je tako zelo hitro mestno prevozno sredstvo. Colt tudi v svoji najžlahtnejši izvedbi ni športnik, čeprav ne skriva ambicij po tem. Za svojo dolžino in širino ima preveč višinskih centimetrov. Kot manekenka z nesorazmerno velikimi proporci ne more postati vrhunski supermodel. Karoserijsko identično vozilo kot tisto, ki ga žene trivaljnik, je od konkurenta twinga RS višji za debelih šest centimetrov. Za glavo je v kabini toliko prostora, da bi lahko med vožnjo nosili celo zaščitno čelado, a visoka karoserija s seboj prinese tudi višje težišče in s tem slabši oprijem s cestiščem. Da gre za najbolj našpičeno verzijo colta, izdajajo grafitno siva lita platišča, podaljšek strehe v obliki spojlerja in pri tej petvratni izvedenki še zatemnjena zadnja stekla. O obliki sami ne bom izgubljal besed. Sprednji del je sorazmerno pomanjšani del lancerja, zadnji del pa oglat in tipično samosvoj. Kljub poplavi belih vozil na naših cestah mu bela barva, v katero je bil odet testni primerek, pristoji.

Če so se za renome imena Ralliart potrudili pri zunanjosti, za notranjost tega na žalost ne morem reči. Sedeža ne dajeta toliko oprijema kot ga kažeta, merilnikoma hitrosti in vrtljajev, ki jima družbo dela zaslon potovalnega računalnika, pa bi lahko pritaknili še merilnik hladilne tekočine, olja tlaka v turbini ali podobnih informacij, ki so jih lastniki športnih vozil vajeni. Kot že napisano, je predvsem zaradi višine vozila občutek v vozilu prostoren in zračen. Voznik se zaradi majhnega števila stikal hitro znajde, kljub temu, da so nekatera precej nelogično postavljena. Potovalnemu računalniku namreč ukazujemo z dvema tipkama. Ena se nahaja pri merilniku za hitrost, druga pa kakšnih 30 centimetrov bolj desno na radijskem sprejemniku. Tudi ura se nahaja na radijskem sprejemniku in ni mi povsem jasno, kaj se zgodi s funkcijami potovalnega računalnika, če se lastnik odloči zamenjati avdiosistem. Še eno veliko pomanjkljivost ima colt. Kljub svoji majhnosti je zelo nepregleden. Zaradi ogromnega A-stebrička je potrebno veliko miganja z glavo levo in desno, da lahko nemoteno spremljamo promet. Colt je za svoj razred nadpovprečno dobro založen z opremo. Tempomat, ki ga takšen avtomobil sicer ne potrebuje toliko, je pa uporaben, senzor za dež, potovalni računalnik, klimatska naprava in elektronika za nadzor vozila, ki pa na veliko žalost ni izklopljiva. Dopuščam pa tudi možnost, da zaradi nelogične postavitve stikal nisem našel tistega, ki bi coltu 'snel ovratnico'.

Sedaj pa tisto, zaradi česar si ta colt nedvomno zasluži še ime ralliart. Liter in pol delovne prostornine s pomočjo turbinskega puhala pridela 110 kilovatov, ki nimajo pretiranega dela z dobro tono težkim vozilom. Motor je še stare šole turbinskih agregatov, zato se zbudi malo kasneje kot smo vajeni pri ostalih agregatih te zasnove, vendar, ko pride neenakomeren sunek moči, se kolesi, kljub elektroniki, ki omejuje moč pri zdrsu, hitro zavrtita v prazno. Prožnost je slaba pod mejno vrednostjo treh tisočakov in pol in odlična nad njo. K sreči so prestave dovolj skupaj, da je motor vedno v zgornjem območju vrtljajev in zagotavlja dovolj moči. Prestavna ročica sicer seže le do pete prestave. Pri preganjanju med ovinki zaradi ugodno izračunanih razmerji šeste ne boste pogrešali, močno pa boste hrepeneli po njej pri avtocestni vožnji, ki bi znižala trušč in ugodnejše vplivala na porabo bencinske 'župce'. Ob normalni vožnji poraba hitro pade pod dvomestno številko, pri priganjanju pa se prav tako hitro povzpne čez. Tako kot pri vseh turbobencinarjih. V povprečju pa se je davek gibal okoli dobrih desetih litrov. Podvozje zaradi visokega težišča in precejšnje zaloge moči na prednjih kolesih nima lahkega dela kljub pomoči elektronike. Nagibanja je preveč, zaradi tega pa tudi občutek za volanom ni povsem siguren, ker voznik nima vedno pravega občutka, če so kolesa še spojena s cestiščem ali ne.

Colt je zabavno vozilo, ki bo s svojim pospeševanjem presenetilo marsikaterega dražjega jeklenega konjička. Če ga boste jemali kot športnika, boste pri njem našli veliko pomanjkljivosti, če ga boste gledali kot mestnega malčka, pa boste pri njem našli ogromno 'sladkorčkov'. Le njegov lepši profil je potrebno pogledati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mitsubishi colt ralliart 5v
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.468
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 210 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.880 x 1.695 x 1.520
medosna razdalja v mm 2.500
prtljažnik v litrih 160 – 900
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.090 (460)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,6/5,7/6,9
poraba na testu v l/100 km 10,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.840
cena testnega vozila v EUR 16.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |