Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Plin za vsakdan?

Opel corsa 1.2 twinport ecotec LPG active

Avtor prispevka: Anže Jereb
Corso LPG smo imeli v uredništvu tri mesece in v tem času naredili več kot 12.000 kilometrov. Večinoma smo v vožnji uživali, nekajkrat pa nas je tudi malce pojezila. Ampak samo malce.
Plin za vsakdan?
Foto: Gašper Miš
30. 6. 2014 ob 7:35
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kljub letom je po dveh prenovah corsa oblikovno še vedno simpatična
večkrat nas je pozitivno presenetila s svojo prostornostjo
položaj za volanom je dokaj dober, krmilni mehanizem komunikativen
glede na mestno namembnost štejemo v plus dokaj udobno vzmetenje
doplačljivi žarometi AFL so ponoči lepo osvetljevali cesto in jih priporočamo
predelava na plin je s ceno 1.000 EUR ugodna
plastika na armaturni plošči je sicer trda, a dobro sestavljena in ne škripa
armaturna plošča je z majhnim številom stikal pregledna ...
... ampak stikala za izklop klimatske naprave ni, je treba v meni
v novejših tekmecih si voznik lažje popolno nastavi položaj za volanom
kljub bogati opremi ni potovalnega računalnika
motor je občutno podhranjen in ga je treba ves čas priganjati
poraba goriva je zaradi priganjanja prevelika, močnejši motor bi bil dobrodošel
naslednje leto bo na cestah že nova generacija, ta pa se poslavlja
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (8 glasov)
video test opel corsa 1.2 TWINPORT ECOTEC LPG active
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Aktualna generacija corse je dejansko že prava starina med predstavniki razreda, saj je na cestah že debelih osem let in že naslednje leto pride na trg nova. Leta se ji torej poznajo, vseeno pa smo bili nad njenimi vrlinami nekajkrat prijetno presenečeni, pri čemer je pomagala tudi bogata oprema. In pogon na plin, ki se je izkazal za občutno cenejšega in povsem brez sleherne težave delujočega. Pa gremo lepo po vrsti. Kaj sploh je avtoplin? Kako se uvozi? Ali je nevaren za transport? Vse to in še več izveste v spodnjem videu. 

Tako, sedaj se malce bolj spoznate na avtoplin, kot ste se nekaj minut nazaj. Nazaj h corsi. Čeprav materiali v notranjosti in nasploh položaj za volanom nikakor ne morejo slediti najnovejšim tekmecem, veliko področij ostaja zelo dobrih. Ko smo se denimo štirje potniki s kopico opreme odpravili v Ženevo na avtomobilski salon, smo bili presenečeni nad prostornostjo in udobjem. Dejansko smo dobrih 800 kilometrov prevozili brez posebne utrujenosti ali bolečin v hrbtih, zelo pohvalno, ker je corsa vseeno majhen mestni avtomobil, ki ni namenjen tako dolgim potem. Celo zadaj smo sedeli za razred avtomobila zelo razkošno. Za volanom smo sicer pogrešali nekaj nastavljivosti sedeža in volanskega obroča, da bi bil položaj še boljši, a posebnih pripomb na tem področju nimam.

Kakšno pa najdem pri sami obliki armaturne plošče oziroma njeni barvni kombinaciji, saj mi leopardji vzorec stikal ne diši, dejansko moteče pa je to, da na vsem prostoru sredinskega dela niso našli mesta za stikalo, ki bi vključilo ali izključilo klimatsko napravo. Za ta 'manever' je potrebno v enem od menijev poiskati funkcijo izklopa. Traparija prve vrste. Ampak smo se navadili in je šlo že skoraj v miže. Medtem ko še pri najnovejših vozilih sem ter tja zaslon postavljajo občutno prenizko in na neprimerno mesto, ima corsa zaslon prav pri vrhu in na zelo preglednem mestu. Edino o barvi in grafični podobi bi spet lahko kakšno rekli, se pa boste navadili tudi na to. Materiali so nasploh bolj trdi, klavirski lak na osrednjem delu hitro razkrije prstne odtise, predvsem pa je vse zelo dobro sestavljeno in čisto nič ne škripa.

Dejansko so tudi vozne lastnosti presenetljivo dobre. Krmilni mehanizem postreže z zadovoljivo količino informacij, četudi ne upoštevam le dejstva, da je corsa mestni malček, s katerim ne bo nihče vozil hitro – tole vseeno ni corsa OPC. Med vožnjo je volan dovolj težak, da ponuja dober občutek in nasploh se avtomobil ne nagiba dosti, zato smo uživali tudi takrat, ko smo se zapodili nekoliko hitreje. Za to smo seveda potrebovali več manevrskega prostora, ker je ravno motor najšibkejša točka te corse.

1,2-litrski bencinski agregat je morda zadosten v mestu in takrat, ko boste babico peljali do njene domačije na obrobju mesta. Je že res, da je bila z nami za volanom corsa večino časa na avtocestah celotne Evrope, torej na cestah, ki jih najbolj sovraži, a tam je bila resnično tujka. Vam postrežem samo z dvema prigodama, ko smo skorajda stopili ven in s porivanjem poskušali povečati hitrost. Proti mestu Melk v Avstriji smo se odločili za turistično varianto poti brez avtocest in preko nekaterih prelazov. Štirje v avtomobilu! Ob koncu enega od manjših naselij sem želel prehiteti tovornjak, naložen s skalami in peskom – sem predpostavljal, da se komaj premika – pa ga ob pospeševanju nisem mogel niti dohiteti. In pozneje smo se na enega od prelazov vzpenjali po polžje s 30 km/h, ostali pa so mimo nas vozili in nas gledali kot da smo padli z Marsa. Tudi na nemških in italijanskih cestah smo v kakšen daljši klanec morali zagrizti s četrto ali celo tretjo prestavo ter se pridružiti koloni tovornjakov. Nevarno in predvsem neverjetno dolgočasno.

Razmišljajmo kot študentje. Recimo, da smo v Ljubljani in imamo izpit v Mariboru, ali pa pač obratno in želimo tja čim hitreje in čim ceneje. Če ravno ne izkoristimo kakšnih skupnih prevozov, je v Sloveniji žal še vedno najboljša možna rešitev avto. Iz Ljubljane do Maribora je okoli 120 kilometrov in zdaj bomo v praksi videli, kakšna je dejansko razlika za denarnico, če vozimo na avtoplin oz. bencin. V spodnjem videu.

Skupno smo s 'supertestno' corso prevozili dobrih 12 tisoč kilometrov. Kajpak smo izračunali povprečno porabo za cel ducat tisočakov, in sicer ta je znašala 8,46 litra! Samo dvakrat smo tankali bencin, sicer pa je poraba plina znašala 8,79 litra na 100 prevoženih kilometrov. Hja, smo se kar naračunali, vsega skupaj smo dotočili kar 36-krat. Plin nas je stal 890 evrov. Če bi tankali enako število kilometrov na bencin, bi bila denarnica lažja za kar za 1.308 evrov! Ja, to pa je prihranek, dobrih 400 evrov v treh mesecih.

85 'konjev' je dovolj za mestne vragolije, odprte ceste pa motor hitro utrudijo. Na srečo je imela testna corsa vsaj tempomat, da nismo polovico časa na avtocestah držali stopalke za plin do konca sami. Kakšna turbina bi motorju še kako dela, da bi bilo v spodnjem območju vrtljajev več moči in tudi pozneje pri večjih hitrostih bi bila na ta način bolj suverena. Ker posledica priganjanja je seveda večja poraba goriva. Ko smo se vozili takole po običajnih cestah, je corsa povprečno zahtevala nekaj več kot osem litrov plina na sto prevoženih kilometrov, kar je čisto ok, saj plina avtomobili porabijo nekoliko več kot bencina. Na naših avtocestnih poteh pa se je hitro gibala pri desetih litrih in smo črpalko iskali skoraj vsakih 300 kilometrov. Če bi se vozili na bencin, bi bilo svinjsko drago.

Pri uporabi plina pa se nam je smejalo vedno znova, ko smo črpalko zapustili z računom v vrednosti le kakšnih dvajsetih evrov. No, v Italiji sploh nismo imeli težav, ker je naš nastavek enak njihovemu, v Nemčiji pa smo potrebovali nekaj več domišljije in iskanja. Večina črpalk ima oziroma je imela potrebne nastavke, nekajkrat pa se je zgodilo, da so jim jih ukradli in smo se lahko samo obrisali pod nosom. Za pot proti severu se torej malo bolje pripravite in vnaprej preverite, na katerih črpalkah ponujajo plin LPG, ker je takšnih črpalk manj kot v Italiji.

Kako pa je s parkiranjem in vozili na LPG? Vse odgovore najdete v spodnjem videu, ko smo se podili po ljubljanskih parkirnih hišah.

Sicer pa smo v enem od prispevkov tudi pokazali, da točenje in uporaba plina nista nikakršen bavbav. Samo enostavno nataknete nastavek in začnete točiti. Je tudi povsem varno in vam ne bo nič priletelo v glavo ali eksplodiralo. Dejansko smo v vseh treh mesecih uporabe našo corso z bencinom natočili le dvakrat, ostalo pa le s plinom. In še občutno čistejši je, tudi to je pomembno. Predvsem pa je corsa na plin le tisočaka dražja od navadne in vseeno 1.400 evrov cenejša od takšne z dizelskim motorjem. Zato jo priporočamo, ker se boste ob računu na Petrolu le nasmehnili in odpeljali.

Aja, še to. Tale naša corsa se je hvalila z opremo active, torej z najbogatejšim paketom. Morda je bila tudi zaradi tega bolj prepričljiva in poleg tempomata smo cenili še senzorje za dež, usnjen volan in sistem ESP, priporočamo še doplačilo 400 EUR za prilagodljive žaromete (AFL), ker so res vrhunski. In potovalni računalnik doplačajte, mi ga nismo imeli in smo potem vedno le tuhtali, koliko plina je še ostalo v rezervoarju, ker sam merilnik nivoja goriva ni preveč natančen.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1.2 twinport ecotec LPG active
vrsta motorja bencinski s predelavo na LPG, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1229
moč v kW (KM) pri vrt./min 61 (83) pri 5.600
največji navor v Nm pri vrt./min 110 pri 4.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3999 x 1737 x 1488
medosna razdalja v mm 2511
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1163 (422)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 13,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5/7,2/5,5
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.100
cena testnega vozila v EUR 13.020
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.260

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |