Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Francoske ritke

Citroën C4 coupe THP 150 VTS

Avtor prispevka: Rene Forjanič
Pariz, Milano, London in New York. Omenjene svetovne prestolnice imajo pomembno skupno točko. Vse namreč živijo z modo, moda pa z njimi. Globalno morda najbolj prepoznavno modno mesto in država sta Francija in njena prestolnica Pariz. Njihovi izdelki so lepi in ekstravagantni, niso pa posebej uporabni. Tako kot Citroënov C4 kupe.
Francoske ritke
Foto: Matej Mihinjač
14. 10. 2009 ob 14:06
Komentarjev: 0

'Très chic' ali po slovensko – zelo moderno. Da C4 prihaja iz modne meke, lahko opazi tudi največji laik. Sprednje luči so navihano privzdignjene navzgor, kot bi C4, po francoski navadi, hotel pomežikniti mimoidoči mladenki. Pokrov motorja in blatniki so skorajda v baročnem stilu napihnjeni, nakazujejo pa, da se pod pokrovom skriva prava beštija. Izredno zanimivo je tudi deljeno zadnje okno, ki se zažira globoko v streho avtomobila, podobno, kot se Atlantski ocean zažira v zahodno francosko obalo. In ko smo že ravno pri strehi citroëna C4 coupe; ta je tako nizka, da jo boste ves čas gledali malce zviška, marsikdo pa si bo, glede na precej kompaktne zunanje mere, hitro lahko predstavljal, da pred njim stoji nekaj večja otroška igračka, ki jo je možno daljinsko upravljati. Zunanjo podobo zaokrožajo zadnje luči, izdelane v renomiranem slogu francoskih ritk, ki se je pojavil nekaj let nazaj pri domači francoski konkurenci. Seveda ne gre za pravi kupe, le za dobro marketinško potezo, ki se je danes loteva veliko proizvajalcev. Tudi to je res, da je ta model na trgu že skoraj pet let in da je že prenovljen. Ampak zelo malenkostno. Da ne bi bili lastniki prejšnjih užaljeni in ker je, roko na srce, še vedno pravi oblikovni posebnež.

V kabini je presenetljivo veliko prostora in marsikaj je kvalitetno tudi na otip, ne le pogled. Preden se sploh usedete v Citroënov C4, pa vas neprijetno presenetijo precej težka vrata, ki zavzemajo na videz več kot tretjino dolžine celotnega avtomobila. Še dobro, da sta ob sedežih držali za varnostna pasova, da se ni potrebno stegovati tako daleč, čeprav vas bosta spet motila, ko bo kdo hotel sesti na zadnjo klop. Sami sedeži in položaj za volanom so dobro nastavljivi, čeprav bi si na trenutke želel več oprijema, sploh v ledvenem predelu, in bolj 'normalnega' volana. Ta je namreč prav poseben: osrednji del, s hupo in kupom ostalih obvolanskih ukazov, se ne premika, ampak stoji na mestu. Vrti se le obroč. Avto sicer še vedno povsem normalno usmerjate, potrebno se je le nekoliko privaditi na to nenavadno francosko izvedbo krmiljenja, kjer je tudi drža rok zaradi zelo nizkih prečk drugačna. Za hitro vožnjo ni najboljši, je pa po drugi strani boljša varnost, saj je zračna blazina tako ves čas v optimalnem položaju. V kabini je, zahvaljujoč velikim steklenim površinam, precej 'zračno' in svetlo, potniki pa imajo na voljo, čeprav zunaj izgleda drugače, pravi potovalni prostor. Vendar je ekstravaganca kriva za še eno slabo lastnost. Preglednost. Naprej vas ovirata A-stebrička, ker sta postavljena ravno tam, kjer gledate v ovinek. Bok bi lahko lepše razkazovali večji vzvratni ogledali, medtem ko nazaj zaradi deljene šipe praktično nič pametnega ne vidite. Je pa zato aerodinamika rekordna, pa še parkiranja so lažja. Pri opremi VTS sivino dodatno pretrgajo dirkaški vložki alkantare na vratih in sedežih ter aluminijaste stopalke.

Torej je VTS že korak k WRC? Odgovor na to vprašanje verjetno čakate vsi, ki so vam poznane kratice WRC in z njimi povezana nadvlada priimka Loeb. Žal pa vas moram razočarati, saj pojma stojita vsak na svojem bregu. Citroën s svojim modelom C4 kupe sicer res nastopa v svetovnem reli-prvenstvu, kar pa še ne pomeni, da gre tudi pri civilnem C4 za dirkaško specialko. Proti temu govori več faktorjev. Morda najpomembnejši je sistem ESP in njegovo stalno delovanje. Oziroma: izklopite ga lahko le do 50 kilometrov na uro, potem pa se spet samodejno vklopi in onemogoči lastno presojo, kje so vaše oziroma avtomobilove meje. Škoda, ker motor vsekakor ima športen potencial. Česa drugega niti nismo pričakovali od razvojne naveze z nemškim BMW-jem, vseeno pa se ne moremo znebiti misli, da imajo francoski inženirji svoj motor za najstnika, ki ga je potrebno na njegovi življenjski poti še vedno brzdati in usmerjati. Ne samo povezava med motorjem in elektroniko, tudi podvozje ni na nič kaj bolj zavidljivi športni ravni, volan pri ostrem pospeševanju vleče iz rok, pri večjih hitrostih pa je opazno tudi, da nos sili naravnost. Francoski avtomobilski izdelki so znani po svojem križarskem potencialu in tu jih moramo sprejemati.

Lagali bi, če bi trdili, da takšen C4 ne omogoča 'kurjenja gum' in z njim povezane športne vožnje. Po podeželskih cestah si, kljub prej omenjenim pomanjkljivostim, še vedno lahko daste duška, hkrati pa vam bo vselej jasno, da je vožnja kljub pretiravanju varna in da nad vami bdi ESP. Ni reli-replika, temveč zmogljiv avtomobil s tremi vrati. Vsaj z voznimi lastnostmi ne želi konkurirati raznim GTIjem in podobnim. Temu primerna je tudi cena, ki je precej nižja od prej omenjenih konkurentov. Gre za avtomobil, ki ima že vnaprej znane kupce. In ti bodo, zaradi vseh posebnosti, ki jih ponuja, nad njim spet navdušeni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 coupe THP 150 VTS
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na va
prostornina v ccm 1598 ccm
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 kW (150 KM) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 Nm pri 1400-4000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4288 x 1769 x 1456
medosna razdalja v mm 2608
prtljažnik v litrih 342
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1271 (483)
največja hitrost v km/h 212
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,8/5,3/6,9
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 18.340
cena testnega vozila v EUR 22.440
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.545

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |