Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Deklica za vse

Škoda octavia combi 1,8 TSI elegance 4x4

Avtor prispevka: Miha Dovč
Če hodite v službo (ali pa še boste), imate zelo verjetno za sodelavca ali sodelavko neko osebo, ki zna postoriti in tudi opravi več stvari kot je predvideno za njen plačilni razred. Dobro se znajde pri kopiranju, kuhanju kavic in tudi pri bolj resnih nalogah. Takšne sposobnosti lahko mimogrede pripišemo škodi octavia combi 1,8 TSI 4x4.
Deklica za vse
Foto: Matej Mihinjač
7. 10. 2011 ob 14:14
Komentarjev: 0
test škoda octavia combi 1.8 TSI elegance 4x4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Octavia combi v osnovi meri na prostornost. V vsakem primeru vsaj 580 litrov lepo obdelanega prtljažnega prostora s številnimi kljukicami za vpetje mreže, z nekaj 'kaveljčki' za vrečke in dvojnim dnom, ki izniči nakladalni rob, čaka na prtljago. Ob odstranitvi prtljažnega roloja in podrtju zadnjih sedežev se ta številka potroji. Ker octavia sloni na platformi golfa, je prostora pred zadnjimi kolesi toliko kot v golfu. Za dva dovolj udobja, za tri pa dovolj za krajše vožnje, za daljše bo že bolj tesno. Voznik si bo hitro našel ugoden položaj za volanom, le 'brcanja' z levo nogo zaradi dolgega hoda stopalke za sklopko ne bo najbolj vesel. Prenovljena octavia je v notranjosti žlahtnejša za novo osvetlitev merilnikov, ki po novem sijejo v belem, za nova stikala klimatske naprave, za spremenjen avdiosistem in volan, ki ga je podedovala od superba. Na žalost volanu niso namenili tipk za upravljanje avdiosistema, ki se upravlja preko zaslona, občutljivega na dotik, vase pa lahko poleg šestih zgoščenk hkrati sprejme še pomnilniško kartico SD. Sprednja sedeža sta čvrsta in dobra sopotnika na daljših popotovanjih kot tudi na krajših dinamičnih vožnjah ob hitrem spreminjanju smeri.

Nekaj sprememb je octavia, ki je nekaj časa veljala celo za najlepši avtomobil, deležna tudi na zunaj. Sprednja žarometa se po novem bolj zajedata v blatnike, spremenjen je tudi pokrov motorja ter prednji in zadnji odbijač. Spremembe niso bistveno posegle v zunanji izgled, le malce bolj svež je po novem.

Zaradi močnega motorja in štirikolesnega pogona je octavia lahko hitra na ravninah in ovinkih, lahko pa tudi skrene z utrjenih cest na kakšno gozdno pot. Zasluge za to imata bencinski agregat, ki mu pri dihanju pomaga 'puhalo', ter že omenjeni vsekolesni pogon. Da gre za izredni primerek motorznanstva, smo že večkrat omenili, a vendar: 118 kilovatov oziroma bolj domačih 160 'konjev' 1,4 tone težko vozilo požene do prve stotice v osmih sekundah. Še bolj pa se izkaže v prožnosti. 250 Nm navora je na voljo že pri 1500 vrtljajih in jih je toliko vse do 4500 vrtljajih. V praksi to pomeni zvezno vleko malo nad prostim tekom pa vse do 6000 vrtljajev v minuti, kamor igla merilnika brez oklevanja hitro seže. V primerjavi s turbodizlom je tako pospeševanje bolj zvezno in dalj časa lahko vztrajamo v isti prestavi. 'Kazen', ki jo za to zahteva, je sedem litrov pri relacijski vožnji oziroma 12 litrov pri dinamičnem sukanju volana. V povprečju pa manj kot deset litrov. Kar je liter do dva več kot zahteva primerljiv turbodizel. Kakšen deciliter manj pa bi steklo do motorja, če se na prestavni ročici ali na prtljažnih vratih ne bi iskril napis 4x4. Pogon preko sklopke haldex razporeja moč med prvim in zadnjim parom glede na oprijem koles. Skoraj vsa moč, ki je na voljo, je torej dodeljena bodisi prvemu bodisi zadnjemu kolesnemu paru. Poleg večje varnosti v prometu to prinese tudi neprimerno boljšo trakcijo v snegu ali dežju in več veselja v ovinkih. Tudi ob izklopljenem stabilizacijskem programu je občutek vedno zanesljiv in meje zdrsa postavljene zelo visoko.

Časov, ko je bila Škoda slabša od konkurentov na trgu, je konec. Kombinacija prostornega-hitrega-'skoraj' terenskega vozila vzbuja skomine marsikateremu vozniku, ki se 10 let niti ozrl ne bi za tem vzhodno-evropskim avtomobilom. V osnovi več kot 25 tisočakov je na prvi pogled res veliko za nakup avtomobila, vendar je ta več-uporabnost vredna skoraj vsakega zapravljenega evra. Novo octavio s starimi škodami, ki so imele celo poletje rezerviran odstavni pas na cesti proti morju, povezuje le še zelen znak na pokrovu motorja. Vse ostalo je le še zgodovina.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda octavia combi 1,8 TSI 4x4 elegance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.798
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.500-4.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.569 x 1.769 x 1.463
medosna razdalja v mm 2.578
prtljažnik v litrih 580 – 1.620
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.425 (660)
največja hitrost v km/h 218
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,3/6,2/7,7
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 15.170
cena testnega vozila v EUR 25.456
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.742

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2017
Avgust 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21  mednarodna premiera - porsche driving experience
222324  domača premiera - ford fiesta
252627
2829  domača premiera - hyundai i30 wagon
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: deniscar
Obvestila
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 dnevi  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 tedni  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 tedni  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 2 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 2 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 2 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 3 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 4 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 5 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 5 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 5 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 5 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 6 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 7 meseci  |  Volan