{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tišji in močnejši

Opel zafira tourer 1.6 CDTI ecotec start/stop cosmo

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zafira ima nov motor, kar je vedno dober razlog za test! Iz aluminija je izdelan in zamenjuje staro ropotuljo 1,7 CDTI in šibkejše verzije 2,0 CDTI. Po novem ima le 1,6 litra prostornine pa vseeno kar 100 kilovatov, torej 136 'konjev'.
Tišji in močnejši
Foto: Gašper Miš
18. 7. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

velika in prostorna karoserija lahko pelje tudi sedem potnikov, če je potrebno
nov motor je v vseh pogledih boljši od starega; močnejši, tišji, bolj varčen...
poraba je glede na velikost vozila zmerna
tudi pri nižjih vrtljajih motor ni tako zaspan, kot pri nekateri konkurenci
ergonomska sedeža spredaj sta odlična, čeprav za nekatere trda
zaradi trdo nastavljenega podvozja se kljub veliki masi dobro pelje
položaj za volanom je vzoren
nosilec za kolesa je edinstven na trgu in odlična rešitev za aktivne
velika masa vozila močno poveča porabo v mestih
armaturna plošča ima preveč gumbov na sredinski konzoli
za marsikoga bo podvozje pretrdo in s tem premalo udobno za družinski avtomobil
cena vozila s sicer uporabnimi in v razredu ekskluzivnimi dodatki hitro naraste
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (25 glasov)
video test opel zafira tourer 1.6 CDTI ecotec start/stop cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lastniki starih motorjev bi takoj videli, oziroma slišali, da je novi tišji, še vedno pa ni med najbolj tihimi v razredu. Pri Oplu sicer pravijo, da so izmerili konkurenco in da je ta najtišji med vsemi, sam pa še vedno najbolj zaupam svojim ušesom. Vseeno je prav, da se zavedajo te hibe in da so jo bolj ali manj uspešno odpravili in, kakor smo pred kratkim pisali, v prihodnosti bodo Oplovi dizelski motorji baje še tišji. Hkrati je novinec, s katerim so prijavili 150 novih patentov za nadzor delovanja in ki ga izdelujejo na Madžarskem, lepo zmogljiv za povprečnega voznika in se mi zdi, da vseeno malo bolje vleče tudi v spodnjih vrtljajih, kar je pri teh manjših motorjih dostikrat kar velik problem. Sploh, če je avto težek kot zafira tourer. Prazen tehta več kot tono sedemsto!

To se predvsem pozna pri mestni vožnji, kjer je poraba velika, ker mora premikati veliko maso. Ko zafira tourer enkrat zajadra, je pa tudi poraba spodobna. Niti v sanjah ne boste dosegli tovarniško obljubljenih 4,1 litra na 100 kilometrov, res ne vem, kakšen smisel imajo ti podatki za povprečnega voznika, ampak tudi na testu v primerjavi s konkurenco ni bila slaba, ves čas okoli 6 litrov na 100 kilometrov. Če upoštevate, da se lahko v tem avtomobilu vozi 7 oseb, pa čeprav čisto zadaj niti najmanj razkošno, je to zelo dobro! Za čistejši izpuh uporablja še aditiv AdBlue, Opel to tehnologijo imenuje BlueInjection, bolj pomembno pa je, da s tem že sedaj izpolnjuje norme Euro6, ki bodo v veljavi čez dobro leto in da je zato pri svojem delovanju praktično enako čist kot bencinski motor. Pod črto - končno tudi iz Opla dizelski motor, ki se lahko mirno postavi ob bok konkurenci in jo marsikje celo preseže.

S tem motorjem je pripeljal še čisto nov ročni menjalnik s šestimi prestavami, ki naj bi bil spet najbolj hiter in oh-in-sploh, ampak se vseeno malo zatika v peto prestavo, če ste (pre)hitri pri prestavljanju. Sicer pa moram reči, da je občutek dober, tako da se čuti razlika na bolje. Da se sicer zafira tourer dobro pelje, ker je podvozje dokaj trdo nastavljeno, smo že povedali, da ima ogromno prostora, tudi, da ima res odlična ergonomska sedeža spredaj, verjetno prav tako... v bistvu ima lahko ogromno opreme in zato takšna stane preko 34 tisoč evrov, brez dodatkov pa 7 tisočakov manj.

Morda še ena velika malenkost, ki zafiro tourer loči od konkurence: flex-fix, nosilec za kolesa, ki je vgrajen kar v zadnji odbijač, je odlična rešitev za aktivne. Sicer s tisoč evri doplačila ni poceni in najbolje je imeti v prtljažniku še ene rokavice, da ne boste imeli vedno umazanih rok, če boste šli na kakšen sestanek s kolesom, krasna rešitev pa je možnost preklopa nosilca, na katerem je že kolo, tako da je tudi prtljažni prostor dostopen. Največ štiri kolesa lahko nataknete nanj, če dokupite dodaten nosilec za še dve kolesi. Več o ostalih lastnostih zafire tourer pa si preberite še v tem testu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel zafira tourer 1.6 CDTI ecotec start/stop cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4656 x 1884 x 1685
medosna razdalja v mm 2760
prtljažnik v litrih 152/710/1792
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1728 (702)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,8/4,1
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 20.360
cena testnega vozila v EUR 27.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.470

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
gizmo28 pravi:
mislim, da je boljša izbira ford smax. sam sem šel na testno vožnjo s tem oplom in me je kar malo razočaral. verjetno se bom odločal med smax-om in pa novim renault espace-om, ki pride k na spomladi
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |