{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za v žep

Opel agila 1.2 enjoy

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Naj se svet nahaja v recesiji ali konjunkturi, najmanjši smo vedno v senci največjih. Vseeno je v zadnjem času prišlo do spremembe in sicer so najmanjši, bolj po sili razmer, iz modnega prestola izrinili največje.
Za v žep
Foto: Matej Mihinjač
26. 9. 2009 ob 16:00
Komentarjev: 0
test opel agila 1.2 enjoy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Celo Američani, ki več kot očitno krojijo usodo tega sveta in ki so za marsikatero veliko stvar skorajda sinonim, vse bolj posegajo po najmanjših. Beseda teče o malih, ti. 'žepnih' avtomobilih, bolj natančno o novem oplu agila. Če je bila oblika prejšnje agile totalna škatla, je jasno, da so se morali oblikovalci pri novi bistveno bolj potruditi. In nastal je tale simpatičen mestni avtomobilček, ki je sedaj bistveno bolj všeč tudi mladim. V sodelovanju s Suzukijem je Opel naredil že drugo generacijo agile, ki prav malo spominja na zadržano oblikovane nemške avtomobile. Od nemških izdelkov smo vajeni, da so precej sterilno in bolj funkcionalno naravnani, zato je japonska svežina zelo dobrodošla. Podobnosti z ostalimi opli lahko iščemo le v malenkostih. Na maski in lučeh, ostalo pa je bliže japonskim malčkom. Sploh bok, kjer so kolesa povsem v skrajnih robovih, streha je visoko, zadek pa je odrezan skoraj povsem navpično.

Notranjost je nadgradnja zunanje podobe. Monotonost presekata precej odštekan merilnik vrtljajev in rdeča osvetlitev števcev, sicer pa je zopet vse podrejeno uporabnosti. Kjerkoli se pogled ustavi, zagleda precej ceneno in na trenutke glasno plastiko, ki je pač primerna cenovnemu razredu. Tudi pri najvišji stopnji opreme ni zaslediti revolucionarnih elektronskih pomagal, kar sploh ni slabo. Tovrstne avtomobile, poleg njihove majhnosti, nizke stopnje onesnaževanja okolja in ugodne cene, odlikuje predvsem preprostost uporabe. Na tem področju se agila nikogar ne boji, saj se z njo upravlja precej intuitivno in lahkotno. Navodil za uporabo praktično ne potrebujete, razen morda ko iščete števec za temperaturo vode (mimogrede, ne boste ga našli, ker ga nima), drugače pa je vse na dosegu roke.

Prijetno je presenetila ponudba potovalnega prostora; brez večjih težav se v avto spravijo štiri odrasle osebe povprečne višine. Sicer se vrata zapirajo in odpirajo precej težko, kar pa se verjetno z nekaj tisoč prevoženimi kilometri na grbi uteče. Težava nastane, ko s prijateljem na vožnjo povabita svoji boljši polovici, predvsem zaradi špartansko odmerjenega prtljažnega prostora in ne toliko zaradi dejstva, da se prtljažna vrata odpirajo precej nižje, kot bi človek pričakoval in upal. Ker moški težav s prtljago praktično ne poznamo, je verjetno agila namenjena prav nam in našim izletom do najbližjega nogometnega igrišča. Za pogoste izlete na morje bo bolje imeti večji avtomobil.

Prva v mestu, zadnja na vasi. Tako nekako bi lahko opisali občutek ob vožnji najmočnejše motorizacije najmanjšega opla. 86 konjskih moči je za mestno vožnjo več kot dovolj, tako ali tako boste večino časa uporabljali drugo ali tretjo prestavo, četrto bolj redko, peta pa bo skoraj popolna neznanka. Avto je sicer zelo okreten, za kar gre zahvala postavitvi koles v skrajne kote avtomobila in s tem pridobljeni medosni razdalji. Pretiranega športnega obnašanja ne smete pričakovati, sedeži bi za športno vožnjo morali biti bolj oprijemljivi, česar v agilinem naravnem okolju niti ne boste opazili. Krmiljenje je povsem prilagojeno ozkim mestnim ulicam in tako precej 'mehko', serijske pnevmatike pa so tako dobre, da ob občasnem pretiravanju odsotnost ESP-ja ne bo problem. In pretiravali boste, verjemite. Ferrarijevsko rdeča barva, rdeče obarvani merilniki in posebna postavitev merilnika vrtljajev vas (pre)pogosto premamijo v bolj dinamično vožnjo po mestnih ulicah. Vožnja je vsekakor zabavna. V mestu boste zaradi preprostemu parkiranju in mestni okretnosti namenjenemu servovolanu, menjalnika s kratkimi in natančnimi hodi, manekenskega stasa in velikih steklenih površin pravi junak, sprint do naslednje vasi pa raje prepustite večjim. Motor velja kot posebno varčen z gorivom, kar dejansko drži le za tiste bolj umirjene med nami, osebe z malce težjo nogo in pretirano željo po agilnosti pa boste zaradi prej opisanih razlogov precej pogosteje gost bencinske črpalke. Pri majhnih hitrostih in slabši cesti je bilo opaziti pokanje v volanski letvi, kar pa je praktično edina stvar, ki nas je zmotila.

Otroci so ena izmed najlepših stvari, ki se nam lahko zgodi v življenju, po drugi strani pa so precej dragi, tako da gledano strogo iz ekonomskega stališča 'ni računice'. Podobno je v razredu žepnih avtomobilov; če vaše želje niso omejene na samo z majhnim stasom povezano uporabnost, si boste želeli čim bolj 'globokih žepov'. Povedano drugače, cene žepnih avtomobilov so v povprečju višje od njihovih, za razred večjih, bratov in sester. Testna agila je k osnovni ceni 10.700 evrov dodala še za nekaj več kot 1.300 evrov dodatne opreme. Glede na to, da gre za preverjeno tehniko, z njo ne boste imeli pretiranih težav, kot mestni uporabnik pa boste novo agilo tako ali tako že po nekaj kilometrih vzljubili, predvsem na račun njene lahkotnosti in preprostosti uporabe, tako da vam tudi nekaj višja cena ne bo ovira pri nakupu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel agila 1,2 enjoy
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1241
moč v kW (KM) pri vrt./min 63 kW (86 KM) pri 5500 vrt./min
največji navor v Nm pri vrt./min 114 Nm pri 4400 vrt./min
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3740 x 1680 x 1590
medosna razdalja v mm 2360
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1040 (395)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,7/5,5
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.200
cena testnega vozila v EUR 10.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.115

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |