{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Funkcionalnost pred izgledom

BMW 320d gran turismo sport line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ob prvem pogledu na BMW-ja 3 GT dobi človek mešane občutke. Kot veste, se kratica GT nanaša na Gran Turismo in ne Gran Coupe, kar pa tudi ne pomeni, da ima karkoli opraviti s slavno dirkačino za PlayStation.
Funkcionalnost pred izgledom
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
27. 7. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

resnično ogromno prostora na zadnji klopi
prtljažnik, v katerega stlačite več kot v tistega od različice touring
superioren, čisto BMW-jski položaj za volanom
odličen menjalnik, ki ga pri ročnem prestavljanju težko prekosiš
spojler, ki se samodejno dvigne in je zato kul
civiliziran in obenem poskočen motor
pri porabi petih litrov in pol je zelo varčen
prilagodljivo vzmetenje ...
... ki pa zaradi dodatne kilaže in daljše medosne razdalje ne more pričarati športnega občutka
nezmožnost sinhronizacije dvokanalne klime
cena, za katero dobite že solidno opremljeno petico
podoba, ki je vse prej kot lepa
resnično, avto še zdaleč ni balzam za oči
zaradi zelo položno padajočega zadka prtljažnik ni uporaben za prevoz velikih predmetov
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (17 glasov)
video test BMW 320d gran turismo sport line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V srži pomeni to, da s prilepljeno omenjeno kratico na zadku dobite v čudno obliko zapakiranega BMW-ja serije 3. Težko spregledamo dejstvo, da izgleda malce nenaravno, morda napihnjeno, ker smo pač navajeni trojk z nižjim zadkom. Gre kajpak za enako idejo, ki se je manifestirala že v petici gran turismo, ki še vedno velja za družinskega spačka. Ampak, hej, Kitajci jih kupujejo, tako da jih bomo gledali še lep čas. Očitno med vožnjo noge radi stegnejo predse. Kakorkoli, komu točno je avto namenjen, je težko reči, verjetno pa tistim neodločnim, ki jim je petica prevelika, trojka premajhna, sedeti pa želijo malce višje, a ne dovolj, da bi prišel v poštev X3.

Je za 20 cm daljši in 8 cm višji od klasične trojke, kar pomeni, da je zadaj res ogromno prostora. Prtljažnega prostora je celo za 25 litrov več kot pri karavanski različici touring, kar pomeni, da lahko zadaj stlačimo kar za 520 litrov robe. Številka je sicer večja, praktičnost pa niti ne, kajti zaradi padajočega zadnjega stekla prostora ni možno tako dobro izkoristiti, če želimo vanj tlačiti kredence in podobne oglate stvari. Se pa zadnja klop zato s potegom ročice zelo enostavno podre, kar vam tovorni prostor poveča na kar 1600 litrov. Še najbolj pa se vsi centimetri poznajo na zadnji klopi, kjer je prostora za zadnje noge dovolj tudi za zahtevnega Kitajca. Več kot pri seriji 5! Tudi spredaj se sedi udobno, praktično enako kot pri klasični trojki, o čemer kajpak ni treba izgubljati besed. Recimo samo, da znajo pri BMW-ju poskrbeti, da se po kakšni uri sedenja počutiš, kot da si se z avtom rodil.

Testni avto je poganjal, kot ime 320d pove, dvolitrski dizelski štirivaljnik, ki je verjetno najbolj smotrn nakup za večino ljudi. Spojen je bil z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je vrhunski. Pospeševanje je izjemno zvezno, pretikanje med prestavami tudi. Za najboljše rezulate se nikar ne dotikajte obvolanskih prestavnih ročic in pustite računalnikom, da opravijo svoje, saj kar obvladajo zadevo. Tudi načini comfort oz. eco pro ter sport so kot dan in noč. Slednji prestavlja precej kasneje, vendar je vprašanje o njegovi smiselnosti pri tem 135-kilovatnem motorju popolnoma na mestu. Daleč od tega, da ne bi bil poskočen, do stotice namreč 1650-kilogramsko gmoto požene v slabih osmih sekundah, vendar namen avta je vse prej kot športen, predvsem zaradi vodljivosti, o kateri kakšna beseda malce nižje. Četudi ima na zadku spojler, ki se pri večjih hitrostih samodejno dvigne. Nešportnost se ob normalni vožnji odraža pri obiskih bencinskih črpalk, ki jih boste zaradi njih redkosti zapuščali z nasmehom. Na vožnji po avtocesti je v ekonomičnem načinu porabil 5,4 litra na sto prevoženih kilometrov, čez celoten test ob mešani vožnji pa šest litrov in pol. Več kot zadovoljivo.

Vožnja je zavoljo mehkejšega blaženja kot pri standardni trojki še bolj udobna, v kolikor se izognete 19-palčnim platiščem. Testni je bil obut v 18-palčna, kar je še najboljša izbira, da preveč ne trpi podoba, seveda. Z vsem tem udobjem pa ne mislite, da je pretirano omejena vozniška izkušnja. Krmiljenje je pri normalni vožnji še vedno dovolj odzivno in uravnovešeno, vendar zaradi večje višine in podaljšane medosne razdalje žal ne tako ostro kot pri limuzini. Zaradi dodatnih 150 kilogramov pa je malce več tudi nagibanja v zavojih. Vse to pripomore k zgoraj omenjeni nešportnosti, ki pride najbolj do izraza na vijugastih cestah. Ko sem pohodil plin in se poskušal malce zabavati, je bil občutek vse prej kot BMW-jevski. Sistem pogona vseh štirih koles xDrive je zaradi nenadnih premikov mase deloval malce zmedeno in hitro je postalo jasno, da ni tam zato, da bi vam povečal uživancijo v zavojih, temveč pomagal pri različnih vremenskih razmerah. K dobri izkušnji, kar se blaženja tiče, pa pripomore prilagodljivo vzmetenje. Če ga doplačate, kajpak. V načinu sport se dovolj utrdi, da vam v kakšnem zavoju vendarle raztegne ustnice. V načinu comfort pa bo absorbiral večino izdolbin in lukenj in tako postal resnično dovršen potovalnik za dolge poti, iz katerega boste izstopili bolj spočiti, kot ste bili na začetku poti. Preverjeno, kajti dobršen del testa je predstavljala vožnja po nemškem Autobahnu, ki je s svojim mankom lukenj in v sodelovanju z mehko nastavitvijo blaženja poskrbel za resnično 'nemško' motoizkušnjo. Premikanju avta samo s pomočno kinetične energije v načinu eco pro pri BMW-ju pravijo 'gliding' oz. drsenje in boljše besede ne bi mogli uporabiti.

Lahko bi se debatiralo še o lapsusih, kot je nezmožnost sihnhronizacije dvokanalne klime in podobno, ampak to je postranskega pomena. Največja pomanjkljivost poleg nezmožnosti zadovoljitve otroka v vas? Poleg mnogim klavrne podobe boste za točno takega s precej dodatne opreme odšteli slabih 60 tisoč, kar je veliko cvenka za BMW-ja serije 3. S takšnimi številkami pod palcem se lahko spogledujete že s solidno opremljeno petico. Podoba pa je itak stvar okusa, je pa dejstvo, da vam nihče ne bo rekel: »Oh, kako lepega BMW-ja voziš!« Tistim, ki so jim všeč estetske anomalije, kot je X6, katerega zadnjica ni nepodobna temu, jim zna BMW 3 GT povečati srčni utrip. Vsem ostalim pač ne, razen če šofirate za Kitajca.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 320d gran turismo sport line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (184) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 380 od 1.750 do 2.750
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4824 x 1828 x 1508
medosna razdalja v mm 2920
prtljažnik v litrih 520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1650 (570)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,4/4,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 38.250
cena testnega vozila v EUR 41.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 58.437

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 5 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |