Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova tekmovalka v bokserskem ringu

Subaru impreza 2.0D sport

Avtor prispevka: Miha Dovč
Znamko Subaru vsi povezujemo z bencinskimi agregati z nasproti ležečimi valji, ki 'boksajo' eden proti drugemu ter s stalnim štirikolesnim pogonom.
Nova tekmovalka v bokserskem ringu
Foto: Matej Mihinjač
14. 9. 2009 ob 7:00
Komentarjev: 0
test subaru impreza 2.0D sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Medtem ko je slednji ostal nespremenjen, se je bencinskim pridružil še turbodizelski agregat. Ta je prvi in edinstven primerek na svetu, deluje pa tako kot bi imeli Subarujevci že vrsto let izkušenj na tem področju. Imprezi in njenemu športnemu pedigreju se namreč izvrstno poda. Čeprav za Japonce pravimo, da posnemajo druge, to v tem primeru sploh ne velja. Pri razvoju tega agregata se niso mogli opreti na nikogaršnje izkušnje in letos mineva 10 let, odkar so se lotili tega projekta. Čeprav jim je avtomobilska stroka odkimavala, so vseeno splavili agregat, ki ohranja nizko težišče in daje vsakemu izmed štirih koles ves čas enako količino moči, obenem pa ga žene plinsko olje, kar je v Evropi izjemno popularno. V primerjavi z bencinsko različico z enako prostornino in isto močjo nudi dizelska impreza za 10 kilometrov na uro večjo končno hitrost in sekundo manj potrebuje do prve stotice na merilniku hitrosti. Obenem pa za to zahteva še manj goriva! Razlika se skriva le v nabavni ceni, ki je pri novinki dva tisočaka višja.

Vrhunska trakcija in nizko težišče namreč zagotavljata, da bo avtomobil dolgo časa zalepljen na podlago in se bo peljal tam, kjer bo voznik želel. Poleg športnosti nudi tudi visok nivo pasivne varnosti. Kljub izvrstni legi pa impreza ni špartansko trda. Pravzaprav je tako udobna, da tresljaji s slabe podlage ne bodo prišli do voznika. Ker je agregat izjemno prožen skozi celotno območje delovanja in se obenem tudi zelo rad zavrti, ste lahko s to imprezo izjemno hitri. V navezi z novim agregatom so za imprezo razvili še nov šeststopenjski ročni menjalnik, ki skupaj s trdo sklopko potrebuje močno levo nogo ter odločno desno roko. Natančnost in lahkotnost upravljanja mu namreč nista vrlini, vendar moških, katerim je ta avto tudi prvenstveno namenjen, to ne bi smelo motiti. S pridobitvijo ene prestave več so se Japonci odpovedali reduktorju. Povprečni uporabnik ga sicer ne bo pogrešal, saj je prva prestava namensko krajša, vendar bi za konkretnejše vzpone prišel prav. Volan je neposreden, vendar za odtenek premalo komunikativen, da bi voznik ves čas imel nazorno predstavo, kaj se dogaja pod kolesi.

Notranjost je najbolj dolgočasen del impreze. Merilniki so skopi z informacijami, saj prikazujejo le podatke o vrtljajih motorja, količini goriva in hitrosti. Na temperaturo hladilne tekočine pa vas opozarja le modra lučka. Dokler sveti, je treba biti nežen z dodajanjem plina. Nič bolj 'zgovoren' ni potovalni računalnik, ki prikazuje le podatke o povprečni in trenutni porabi goriva. Gradniki notranjosti so še kar kvalitetni, škoda je le, da ni več kontrastnih kombinacij, saj je vse preveč črnine. Sedeži na pogled delujejo športno in imajo dobro bočno oporo, vendar ob daljših vožnjah nudijo premalo ledvene opore. Sicer pa je položaj za volanom izvrsten. Dolga medosna razdalja zagotavlja dovolj prostora tudi za zadaj sedeče, kar pa je obratno sorazmerno s količino prostora v prtljažniku. Največ zaslug za to ima predvsem štirikolesni pogon. 300 litrov je zato pod razrednim povprečjem in poglavje, kjer si impreza zasluži najnižjo oceno.

O zunanjosti impreze se krešejo mnenja. Aktualna generacija je dobila prisekan zadek in ena vrata več, vendar pravih privržencev znamke to niti ne bo motilo. Velika odprtina na pokrovu motorja deluje kot odprte nosnice boksarja Tysona, skozi katero v motor priteka hladen zrak, zadnji difuzor, nizki pragovi in ogromen zaključek izpušne cevi pa dodajo piko na i, da impreza prav z vsake perspektive izgleda agresivno in športno. Zato tudi 17 palcev velika kolesa izgledajo premajhno.

Paket sport je bogatejši paket opreme, kjer dobite skoraj vse, kar je pri imprezi možno dobiti. Doplačati je treba le za usnje in kovinsko barvo. Ksenonski žarometi, pametni ključ, samodejna klima, lita platišča, tempomat in radio s CD-izmenjevalnikom so dobrine, ki jih je treba pri konkurentih drago plačati, pri imprezi s paketom opreme sport pa vse skupaj cenijo na slabih 28 tisočakov.

Japonci so ostali zvesti tradiciji, zato so zadržali obstoječe navdušence in si pridobili novih. Čakanje se je, čeprav dolgo, izplačalo. Spomnite se filma Punčka za milijon dolarjev, kjer mlada punca želi trenirati boks in njenega trmastega trenerja. Z vztrajnostjo se lahko doseže marsikaj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru impreza 2.0D sport
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.800 – 2.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.415 x 1.740 x 1.470
medosna razdalja v mm 2.620
prtljažnik v litrih 300 – 1.215
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.480 (440)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/5,2/5,9
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 24.990
cena testnega vozila v EUR 27.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.540

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |