Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova tekmovalka v bokserskem ringu

Subaru impreza 2,0D sport

Avtor prispevka: Miha Dovč
Znamko Subaru vsi povezujemo z bencinskimi agregati z nasproti ležečimi valji, ki 'boksajo' eden proti drugemu ter s stalnim štirikolesnim pogonom.
Nova tekmovalka v bokserskem ringu
Foto: Matej Mihinjač
14. 9. 2009 ob 16:20
Komentarjev: 0
test subaru impreza 2.0D sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Medtem ko je slednji ostal nespremenjen, se je bencinskim pridružil še turbodizelski agregat. Ta je prvi in edinstven primerek na svetu, deluje pa tako kot bi imeli Subarujevci že vrsto let izkušenj na tem področju. Imprezi in njenemu športnemu pedigreju se namreč izvrstno poda. Čeprav za Japonce pravimo, da posnemajo druge, to v tem primeru sploh ne velja. Pri razvoju tega agregata se niso mogli opreti na nikogaršnje izkušnje in letos mineva 10 let, odkar so se lotili tega projekta. Čeprav jim je avtomobilska stroka odkimavala, so vseeno splavili agregat, ki ohranja nizko težišče in daje vsakemu izmed štirih koles ves čas enako količino moči, obenem pa ga žene plinsko olje, kar je v Evropi izjemno popularno. V primerjavi z bencinsko različico z enako prostornino in isto močjo nudi dizelska impreza za 10 kilometrov na uro večjo končno hitrost in sekundo manj potrebuje do prve stotice na merilniku hitrosti. Obenem pa za to zahteva še manj goriva! Razlika se skriva le v nabavni ceni, ki je pri novinki dva tisočaka višja.

Vrhunska trakcija in nizko težišče namreč zagotavljata, da bo avtomobil dolgo časa zalepljen na podlago in se bo peljal tam, kjer bo voznik želel. Poleg športnosti nudi tudi visok nivo pasivne varnosti. Kljub izvrstni legi pa impreza ni špartansko trda. Pravzaprav je tako udobna, da tresljaji s slabe podlage ne bodo prišli do voznika. Ker je agregat izjemno prožen skozi celotno območje delovanja in se obenem tudi zelo rad zavrti, ste lahko s to imprezo izjemno hitri. V navezi z novim agregatom so za imprezo razvili še nov šeststopenjski ročni menjalnik, ki skupaj s trdo sklopko potrebuje močno levo nogo ter odločno desno roko. Natančnost in lahkotnost upravljanja mu namreč nista vrlini, vendar moških, katerim je ta avto tudi prvenstveno namenjen, to ne bi smelo motiti. S pridobitvijo ene prestave več so se Japonci odpovedali reduktorju. Povprečni uporabnik ga sicer ne bo pogrešal, saj je prva prestava namensko krajša, vendar bi za konkretnejše vzpone prišel prav. Volan je neposreden, vendar za odtenek premalo komunikativen, da bi voznik ves čas imel nazorno predstavo, kaj se dogaja pod kolesi.

Notranjost je najbolj dolgočasen del impreze. Merilniki so skopi z informacijami, saj prikazujejo le podatke o vrtljajih motorja, količini goriva in hitrosti. Na temperaturo hladilne tekočine pa vas opozarja le modra lučka. Dokler sveti, je treba biti nežen z dodajanjem plina. Nič bolj 'zgovoren' ni potovalni računalnik, ki prikazuje le podatke o povprečni in trenutni porabi goriva. Gradniki notranjosti so še kar kvalitetni, škoda je le, da ni več kontrastnih kombinacij, saj je vse preveč črnine. Sedeži na pogled delujejo športno in imajo dobro bočno oporo, vendar ob daljših vožnjah nudijo premalo ledvene opore. Sicer pa je položaj za volanom izvrsten. Dolga medosna razdalja zagotavlja dovolj prostora tudi za zadaj sedeče, kar pa je obratno sorazmerno s količino prostora v prtljažniku. Največ zaslug za to ima predvsem štirikolesni pogon. 300 litrov je zato pod razrednim povprečjem in poglavje, kjer si impreza zasluži najnižjo oceno.

O zunanjosti impreze se krešejo mnenja. Aktualna generacija je dobila prisekan zadek in ena vrata več, vendar pravih privržencev znamke to niti ne bo motilo. Velika odprtina na pokrovu motorja deluje kot odprte nosnice boksarja Tysona, skozi katero v motor priteka hladen zrak, zadnji difuzor, nizki pragovi in ogromen zaključek izpušne cevi pa dodajo piko na i, da impreza prav z vsake perspektive izgleda agresivno in športno. Zato tudi 17 palcev velika kolesa izgledajo premajhno.

Paket sport je bogatejši paket opreme, kjer dobite skoraj vse, kar je pri imprezi možno dobiti. Doplačati je treba le za usnje in kovinsko barvo. Ksenonski žarometi, pametni ključ, samodejna klima, lita platišča, tempomat in radio s CD-izmenjevalnikom so dobrine, ki jih je treba pri konkurentih drago plačati, pri imprezi s paketom opreme sport pa vse skupaj cenijo na slabih 28 tisočakov.

Japonci so ostali zvesti tradiciji, zato so zadržali obstoječe navdušence in si pridobili novih. Čakanje se je, čeprav dolgo, izplačalo. Spomnite se filma Punčka za milijon dolarjev, kjer mlada punca želi trenirati boks in njenega trmastega trenerja. Z vztrajnostjo se lahko doseže marsikaj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru impreza 2,0D sport
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.800 – 2.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.415 x 1.740 x 1.470
medosna razdalja v mm 2.620
prtljažnik v litrih 300 – 1.215
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.480 (440)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/5,2/5,9
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 24.990
cena testnega vozila v EUR 27.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.540

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |