Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rojstni dan

Mazda MX-5 RC 1.8i energy

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Rojstni dnevi so brez dvoma luštna stvar. Mazda MX-5 letos praznuje že 20. po vrsti. In tule pojem živa legenda res pride do izraza – MX-5k je namreč že več kot 800 tisoč, kar je res huda cifra. Poleg vpisa v Guinnessovo knjigo rekordov je ta avto dobil še množico priznanj, največ pa štejejo seveda zadovoljni in ponosni lastniki. Obstaja kar nekaj primerkov, ki ob rednem servisiranju vozijo z več kot 400 tisoč opravljenimi kilometri!
Rojstni dan
Foto: Matej Mihinjač
1. 9. 2009 ob 18:03
Komentarjev: 0
Mazda MX-5 RC 1.8i energy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V bistvu pa je pri tej mazdi bolj kot uspeh pomembna njena vloga med kabrioleti. Pravijo celo, da je povzročila renesanso, ker so konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja Američani tako zaostrili varnostne zahteve, da so kabrioleti skoraj 'izumrli', če lahko tako rečem. Ko je to zaslutil lastnik znane ameriške avtomobilistične revije, je z idejo odletel k takratnemu japonskemu vodstvu Mazde in Japonci takšni kot so, ko morajo vsako zadevo stokrat premisliti, so rabili 10 let, da so miato skupaj z Američani zapeljali na ceste. No, vse ostalo je zgodovina, tale pa je že tretja generacija po vrsti.

Lahko bi rekel kar tretja generacija in pol, ker je bila mazda MX-5 letos že rahlo prenovljena. In kot bi slišali moje kritike izpred treh let, ko sem prvič vozil novo MX-5 s trdo zložljivo streho, so vse tiste malenkosti zdaj popravili in zopet dokazali, da so mojstri pri izdelavi klasičnega roadsterja na moderen način. Držali za pijačo so skrili v vrata, ker sta prej žulili v koleni, dodali so več usnjenih zaplat na dele, kjer počivajo roke, in še bolj kvalitetno sestavili armaturno ploščo, tako da nisem slišal enega samega črička. Prej pa kar nekaj! Potnika še vedno sedita zelo nizko, zato je vstopanje in izstopanje iz avtomobila kar nerodno, če niste med bolj gibčnimi. Davek na odličen položaj za volanom je pač nekje treba plačati. Ko se enkrat namestite, se pred vami znajde precej enostavna armaturna plošča in merilniki, ki razen s preglednostjo ne bodo nikogar posebej navdušili. Tudi potovalni računalnik ponuja le informacijo o porabi in to je to. Sicer pa, pri MX-5 se gleda na cesto, ker ja ta tista, ki nudi veselje. Zato ni odveč vedeti, da se ročica menjalnika nahaja točno tam, kjer jo iščete in da je blizu volana. Ročna je desno od nje, ker drugje enostavno ni prostora, je pa zato kar nekaj odprtin in utorov, kamor lahko odložite svoje drobnarije. Dva predala lahko tudi zaklenete pred nepridipravimi. In še en gumb je pomemben: na vrhu armaturke se nahaja tisti, ki premika streho. Ja, tudi to ima. Trdo, iz plastike, da je čim lažja, zloži pa se le v enajstih sekundah. S tem da ne jemlje prostora prtljažniku. Mazdini inženirji so se celo toliko potrudili, da so določene komponente vozila prestavili in s tem ohranili idealno razmerje teže na oseh, ker je trda streha z elektromotorji vseeno 36,5 kilograma težja od platnene. Edina škoda je, da morate med zlaganjem mirovati.

Skratka, streho dol in ne ob kakšno obalno promenado, čeprav se tudi tam MX-5 lepo znajde, temveč na zavio cesto. Po možnosti brez prometa. Tam pa le pokaže, kaj pomeni užitek v vožnji. Takoj bo jasno, da je čvrstost karoserije vrhunska, ker se ne stresa kot kakšen puding. Tudi volan ostaja miren, odziven in predvsem ima voznik z njim odličen nadzor nad avtomobilom. Takšen občutek bi moral biti v vsakem avtomobilu, ki želi ugajati športnemu vozniku. Če mislite, da je 1,8 litra in 126 'konjev' premalo za športno vožnjo, obstaja tudi močnejši dvolitrski motor. Pri tem boste pomanjkanje čutili le v klanec, ko rabi kar nekaj časa, da nabere vrtljaje, menjalnik pa ima le pet prestav. Če želite, da vam odnese zadek, boste marsikdaj morali prestaviti kar v prvo, pred tem ujeti vrtljaje motorja in s polnim plinom prevoziti ovinek, vmes pa še prestaviti v drugo. Škoda, še ena prestava bi pomagala, da bi bile vse skupaj potem krajše. In če pogledate v cenik, kjer je močnejša različica le za okoli 1000 evrov dražja, veste, katerega morate izbrati. Poraba ne bo bistveno večja kot pri tej, ki potrebuje od devet do deset litrov bencina na 100 kilometrov ob malo bolj dinamični vožnji.

V glavnem, s to opremo okoli 28 tisoč evrov za avtomobil, s katerim se lahko postarate, ni veliko. Seveda, tudi ni malo, ampak pomislite, koliko konkurentov ima mazda MX-5. Naj pomagam – nobenega. Vse najboljše, torej, in le tako naprej.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 RC 1,8i energy
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 (126) pri 6500
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 4500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4020 x 1720 x 1255
medosna razdalja v mm 2330
prtljažnik v litrih 150
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1155 (220)
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,5/5,5/7,0
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR 19.790
cena testnega vozila v EUR 27.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.663

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |