Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samo z dvema

Volkswagen golf 1.4 TSI ACT DSG highline

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Novi golf je res lahko nabutan z opremo in tehnologijo. Testni v živahni rdeči barvi je imel na primer radarski tempomat, navigacijo, 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG, ergonomske sedeže s, pazite, masažo... najpomembnejše pa je bilo pod sprednjim pokrovom, nov motor.
Samo z dvema
Foto: Gašper Miš
22. 8. 2014 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

golf ima med vsemi avtomobili neverjeten ugled, kar pomeni odlično ohranjanje vrednosti
spisek dodatne opreme je zelo dolg in raznovrsten za ta razred
vozne lastnosti so brez pripomb
kakovost izdelave je na najvišjem nivoju v razredu
tudi tehnološko prednjači med konkurenco; z novim motorjem je pred vsemi
spodobna moč iz majhne delovne prostornine
ob zelo majhnih obremenitvah zelo majhna poraba goriva
dvojni režim delovanja je za večino voznikov praktično nezaznaven
bolj kompliciran motor ima več možnosti za okvare
doplačilo 1.200 evrov (od 1,4 TSI) se za povprečnega uporabnika ne splača
poraba goriva ni velika, še zdaleč pa ni tako majhna kot obljublja tovarna
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (33 glasov)
video test volkswagen golf 1.4 TSI DSG highline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Teorija pravi: 1,4 TSI je štirivaljni bencinski turbomotor, ki ima tehnologijo izklapljanja valjev, ko motor ni obremenjen, tako da v tem primeru gorivo teče samo v dva valja in s tem nekaj malega prihrani pri gorivu. Volkswagen nadalje pravi, da so prvi, ki so tovrstno tehnologijo uporabili pri 4-valjnih motorjih, saj je bila prej na voljo le pri večjih 8 in 12-valjnikih. In da naj bi zaradi tega motor porabil 0,4 litra manj goriva na 100 km, v mestih pa celo liter manj. Režim delovanja z le dvema valjema je na voljo med 1400 in 4000 vrtljaji, ko je na voljo med približno 25 do 100 Nm navora, še bolj zanimiv pa je podatek, da se popolnoma mehanski vklop zgodi v le polovici zavrtljaja odmične gredi (ta ima posebna utora, ki zapreta dovod goriva v valje), torej od 13 do največ 36 milisekundah. Seveda je sistem elektronsko nadzorovan, kar pomeni, da beleži način vožnje in ne izklaplja valjev, če voznik potrebuje veliko moči, ali se na primer za kratek čas pelje samo skozi krožišče. Sistem tehta samo 3 dodatne kilograme, tehnologija pa je primerna le za motor z neposrednim vbrizgom goriva v valje in turbopolnilnikom.

Pri samo 4.500 vrtljajih že doseže največjo moč, kar je skoraj enako kot pri modernih dizelskih motorjih, največji navor 250 Nm pa ima med 1.500 in 3.500 vrtljaji, enako kot 1,6 TDI, le da je razpon večji in s tem motor precej bolj prijeten za vožnjo. Od dizelskega se manj trese, manj hrupa oddaja, seveda pa se tudi pozimi hitreje ogreje. Le glede cene vzdrževanja sem tukaj skeptičen, ker gre za novo tehnologijo in še nihče ne ve točno, kako zanesljivo bo delovalo takšno izklapljanje valjev. Ko sem se vozil po odprti cesti, kjer avtomobil za premikanje ne potrebuje veliko moči, je golf dokaj hitro preklopil na delovanje z le dvema valjema, kar piše tudi med merilniki - 2 cylinder mode. Preklop je čisto nežen, samo najbolj občutljivi ga boste zaznali. Če boste imeli odprta okna in zraven kakšno ograjo, pa boste lahko slišali tudi značilni zvok dvovaljnih motorjev, ft-ft-ft. Kot nekoč trabant, ampak seveda modernim časom primerno malo bolj prefinjeno.

Tudi cena je nekje na ravni 1,6 TDI, zmogljivosti pa so bistveno boljše. Golf je s tem motorjem dejansko zelo poskočen, nikakor pa ni tako varčen, kot obljublja tovarna. Pravijo, da naj bi porabil samo 4,7 litra bencina na 100 kilometrov, meni pa je uspelo porabo z varčno vožnjo po različnih cestah zbiti na dobrih 6 litrov, tako da v praksi pričakujte od 6 do 7 litrov, kar pa še vedno ni slabo za 140 'konjev'.

Če bi se moral sam odločiti za golfa in če bi letno prevozil med 10 in 15 tisoč kilometrov, kolikor jih povprečen Slovenec, ne bi niti pomislil na dizla. Absolutno bi izbral 1,4 TSI, le 1.200 evrov več verjetno ne bi plačal za tega, ki je sicer odličen, dobro potegne, porabi pa ne bistveno manj od šibkejšega s 122 'konji'. Čeprav je tole super ideja in če se bo tehnologija izkazala za dovolj zanesljivo, verjamem, da bo v prihodnosti večina motorjev lahko delovala v takšnem režimu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 1.4 TSI ACT DSG highline
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1395
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.500
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski (DSG)
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4255 x 1790 x 1452
medosna razdalja v mm 2637
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1270 (510)
največja hitrost v km/h 212
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,5/5,0
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 15.553
cena testnega vozila v EUR 21.651
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.981

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
ciklon pravi:
Odličen tehnični dosežek, vprašanje so le stroški vzdrževanja in življenska doba. BMV se za sistem izklaplja valjev ni odločil- mogoče imajo tehten razlog, čas bo pokazal .
(pred 4 leti )
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Ne rabimo se bati nove tehnologije. Mojstri pri VW so že premislili in naredili ODLIČEN motor da bo avto požiral ogromne kilometre brez težav.
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |