Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Longerback

Audi A1 sportback 1.6 TDI ambition

Avtor prispevka: Primož Virant
Vsi trobimo, da je A1 Audijev odgovor na mini, v resnici pa gre še za vse kaj drugega. Noben tekmec ne ponuja tako dovršene ter kvalitetne notranjosti in pri nobenem tako majhnem avtomobilu ne morete dobiti toliko opreme. In seveda, skoraj noben ni tako drag.
Longerback
Foto: Matej Mihinjač
27. 8. 2014 ob 10:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izdelava in materiali na nivoju, ki ga v tem razredu še ni bilo
zelo dolg spisek dodatne opreme
zunanjost je lahko dvobarvna in podoba s tem še bolj privlačna
dodaten par vrat močno poveča uporabnost, če se v A1 vozi več potnikov
kljub izboljšanju uporabnosti so mere ostale praktično nespremenjene
lega na cesti je brezhibna, vožnja skozi ovinke je lahko zelo hitra
poraba dizelskega motorja je s preudarno vožnjo zelo majhna
dizelski motor je precej glasen, bencinski se A1 bolj poda
kljub izboljšanju uporabnosti je kabina še vedno utesnjena za več kot 2 potnika
osrednji zaslon bi lahko imel boljšo ločljivost
vožnja je preveč nevtralna za dinamične užitke voznika
športno podvozje je pretrdo in premalo udobno za vsakodnevne vožnje
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (11 glasov)
video test audi A1 sportback 1.6 TDI ambition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Prestižni malček je morda res nastal kot posledica uspeha minija. Tudi za A1 lahko zapišem, da je precej posrečen, če je barva malo bolj izrazita in kolesa primerno velika. Ampak nekatere kupce je zmotilo ravno to. Da je preveč mini. In kaj narediti? Nič lažjega kot to, dodati še en par vrat! Zadeva v resnici seveda ni tako enostavna in pri Audiju zato ta model imenujejo kar sportback. Da je jasno ločen od trivratnega. Ne vem sicer, kaj je tukaj športnega, ker je že v osnovi trivratni bolj dinamičen na izgled, pri večjih Audijevih modelih pa ta oznaka pomeni bolj položen zadek, zato bi ga jaz poimenoval... longerback?

Za dodaten par vrat boste doplačali 500 evrov, še bolj zanimivo pa je, da v dolžino merita čisto enako, še vedno slabih 5 centimetrov manj kot 4 metre. Le v višino in širino je pridobil nekaj milimetrov (6), trik pa je v strehi, ki so jo malo podaljšali in dodali še eno majhno okno. Zdaj se bo lažje vozil še kakšen dodaten potnik, posebnega udobja pa na zadnji klopi vseeno ne pričakujte. Vsaj na daljših poteh ne. Ker se zadaj sedi malo višje, se vsaj ne boste počutili tako utesnjeno, sicer je pa prostora, kot se od takšnega malčka pričakuje, veliko le za sprednja potnika.

Ta bosta uživala v odličnem okolju, s kvalitetnimi materiali, ki jih nima verjetno noben konkurent v tem segmentu, voznik pa še v odličnih voznih lastnostih. Lahko bi rekli, da je A1 le polo v dizajnerski obleki, ampak je ta zaradi nastavitev še bolj prilepljen na cesto. Morda je ravno tu težava. Ker so želeli ustvariti zelo dinamičen avtomobil, ima enostavno pretrdo športno podvozje, ki je na slabih cestah s tako velikimi kolesi preveč neudobno. Če izberete najmočnejši motor 1,4 TFSI, potem je to razumljivo, z dizelskim 1,6 TDI pa vzemite udobnejšo varianto in boste povsem zadovoljni. Razen če uživate v tem, da vas premetava na vsaki luknji. Ampak bo prave navdušence nad vožnjo razočaral potem še sam občutek. Kot da pri Audiju ne želijo narediti uživaškega malčka, ki bi tudi z občutkom izdajal svojo vrhunsko lego. Hecno je, da podvozje res drži. A1 leti skozi ovinke kot sneta sekira, ampak, da bi voznik doživljal za volanom podobno kot za tistim od minija, pa ni debate. Enostavno vse deluje nevtralno kot Švica in s tem očitno išče svojo skupino voznikov, ki se radi hitro vozijo in hkrati ne puščajo dragocenih let svojega življenja na cesti med živciranjem, če bo šlo ali ne. Itak vedno gre.

Motor je glasen a varčen, na testu je porabil od 5,5 do 6 litrov na 100 kilometrov. Cena pa… Hja, v bistvu se mi ne zdi pretirana. Osnovni stane 17 tisoč evrov, s tem motorjem malo čez 20 in z vso testno opremo, ki je ne potrebujete, skoraj 27. Jasno, glede na centimetre je veliko, ampak to je drugačen primerek kot pol cenejši konkurenti. In prav je tako, da tudi tisti z nekaj več denarja in željo po malčku lahko izbirajo.

Dizelski motor v majhnih avtomobilih ni pogosta izbira in tudi v tem primeru bi sam absolutno priporočil 1,4 TFSI. Poraba bo za kakšen liter res večja, ampak veselje v vožnji tudi nekaj šteje. Predvsem pa prijetnejši zvok. Nikakor pa sportbacka ne kupujte zaradi izrazite uporabnosti; prtljažnik je manjši kot pri večini podobno dolgih malčkov in dostop na zadnjo klop je kljub dodatnemu paru vrat še vedno neroden, ker je vse skupaj enostavno - mini. Ampak tukaj si lahko omislite streho v drugačni barvi, da ne bo tako dolgočasen na pogled kot testni. Že samo zato ga hočete imeti!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A1 sportback 1.6 TDI ambition
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 2.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3954 x 1746 x 1422
medosna razdalja v mm 2469
prtljažnik v litrih 270
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1240 (415)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,4/3,4/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.650
cena testnega vozila v EUR 21.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.806

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 7. 2017
Julij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102
0304  domača premiera - mini JCW workout 2017
0506070809
10111213141516
171819  domača premiera - škoda rapid
20212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: misoh
Obvestila
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 tedni  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 tedni  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 tedni  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 2 tedni  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 1 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 1 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 1 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 1 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 2 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 3 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 4 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 4 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 4 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 4 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 5 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 6 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 7 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 8 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 9 meseci  |