Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvič v življenju

Dacia sandero 1.4 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V skupini Renault je lani le Dacia opazno izstopala po uspešnosti, kar pomeni, da so morali Francozi vsaj nekaj narediti prav. Poceni avtomobili so očitno tudi med Evropejci zaželeni, saj obstaja ogromno ljudi z zelo nizkimi dohodki in željami po novem avtomobilu. Obenem je jasno tudi, da se na Stari celini še vedno najbolje prodajajo avtomobili s prisekanimi zadki, kamor je z novim sanderom sedaj posegla še Dacia.
Prvič v življenju
Foto: Matej Mihinjač
9. 1. 2009 ob 19:05
Komentarjev: 0

V Romuniji, kjer sandero proizvajajo, so ga že izbrali za avto leta 2009. Pri nas in marsikje drugje bo takšen naziv seveda zelo težko dosegljiv. Malo so za to krivi predsodki, nekaj pa nepoznavanje. Avtomobil, narejen v Romuniji, namreč hitro odvrne slovenskega kupca, ki je najbolj navdušen nad nemškimi proizvodi, po drugi strani pa tudi prvo srečanje s sanderom ne navduši. Kdor se zapiči v izdelavo, takoj opazi za današnje čase že kar velike reže med posameznimi deli karoserije, ki na nekaterih delih ne dajejo občutka dolgotrajnosti, drugod pa izgledajo ceneno. Paket, hecno imenovan 'SUV', sicer malce popestri izgled zunanjosti s plastičnimi zaščitami spredaj, zadaj in na pragovih a se mu lahko mirno odpoveste, če vam ni zares izredno všeč. Ob pogostem točenju goriva vas bo v mrzlih dneh velikokrat razjezila ključavnica tanka za gorivo, ki zmrzne in grobim lahko celo odlomi ključ, če ne bodo pazili.

Z merami sandero skoraj presega svoj razred, predvsem v višino. Delna zahvala gre seveda tudi povečanemu odmiku od tal, ki ga je v tem primeru za 15,5 centimetra, saj je s tem vozilo primerno še za slabše podlage, kjer se sandero presenetljivo dobro znajde. Pozna se, da je blaženje malce ojačano, ker ni tako udoben kot znajo biti renaulti, se pa po drugi strani večina teh udarcev od spodaj v kabini tudi dobro sliši. Makadamskih poti in slabih cest se torej ne brani, če živite kje, kjer ceste niso najbolje urejene, kar v Sloveniji ni ravno redko.

Pri Daciji se hvalijo, da so njihovi avtomobili narejeni trpežno in za dolgo časa. Ker temeljijo na dobro preizkušeni mehaniki Renaulta, težko dvomim, da bo sedaj že precej stari 1,4-litrski bencinski štirivaljnik povzročal veliko težav. Motor je za tiste, ki so jim pomembne le številke, precej nezanimiv, saj iztisne le 55 kW in 112 Nm navora pri 3000 vrtljajih, zato so zmogljivosti večinoma podpovprečne oziroma zadovoljive tistim, ki se jim nikamor ne mudi. Med svojim delovanjem je kar glasen in prav nič skromen pri porabi, saj je tudi na testu kljub zelo majhnim zahtevam porabil nekje med sedem in osem litrov bencina na 100 kilometrov. Vendar sta varčnežem namenjena še dva dizelska agregata, za tiste, ki ne prevozijo toliko kilometrov letno, pa je vsekakor bolj primeren takšen kot je bil v testnem. Pohvaliti velja petstopenjski menjalnik, ki je vsaj po občutku na ročici bolj natančen kot je bil nekoč v cliu, le v mrzlih jutrih potrebuje nekaj trenutkov, da se olje v njem ogreje in lepo steče. No, o trpežnosti sem bolj začel dvomiti za volanom, saj je kljub pričakovano cenenim materialom in še kar privlačnemu izgledu izdelava slaba. Tudi v tem avtomobilu (kot v vseh dacijah doslej) se je premikal voznikov sedež, stopalka za zavore je stalno spuščala cvileče zvoke, tista za plin pa je včasih ostajala kar na mestu, tako da sem občasno lahko užival še v nekakšnem 'tempomatu'. Moteče je bilo tudi brisanje vetrobranskega stekla, ko je potrebno hkrati pritiskati ročico k sebi in imeti vklopljena brisalca, da deluje, hupa je le na levi obvolanski ročici, zato pa bo pozimi vsak voznik (še bolj voznice) vesel, da se kabina zelo hitro ogreje in da je v njej glede na razred veliko prostora. Prtljažnik ponuja kar 320 litrov za prtljago in se lahko poveča na 1200, s čimer se konkurenca ne more pohvaliti.

In še z eno stvarjo se nihče ne more hvaliti kot se lahko takšna dacia – seveda, s ceno! Nikjer ne dobite toliko niti za osnovno ceno 6.666, niti za ceno testnega primerka, ki je znašala dobrih 8 tisoč evrov. Marsikdo meni, da se za ta denar bolj splača kupiti boljši rabljen avtomobil, vendar ni malo takšnih, ki bodo navdušeni, da v garaži končno stoji nov. Morda celo prvič v življenju.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia sandero 1.4 laureate
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 112 pri 3000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4020 x 1746 x 1534
medosna razdalja v mm 2588
prtljažnik v litrih 320-1200
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (495)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,6/5,4/7,0
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.090
cena testnega vozila v EUR 8.090
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 8.090

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |