Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poliranje preteklosti

Chevrolet aveo 5v 1,4 LT

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nekoč kalos, danes aveo. Pri Chevroletu sedaj celotno družino v nižjem razredu označuje eno ime - aveo - tako da med kupci ne bo zmede, kam avtomobil spada. Kljub drugemu imenu pa ne gre za tako veliko spremembo, temveč bolj za prenovo, da bo avtomobil bolj privlačen. Če ima pet vrat, je tudi bolj praktičen pri vsakodnevnih opravkih in še vedno je, kot pričakujemo od Korejcev, v primerjavi s konkurenco ugoden.
Poliranje preteklosti
Foto: Matej Mihinjač
5. 1. 2009 ob 19:08
Komentarjev: 0

Za že znano obliko s popolnoma spremenjeno masko bo sprva marsikdo mislil, da so jo dodatno 'nafrizirali' v kakšni delavnici za predelave. Sam avtomobil je precej visok a ob poudarjenih blatnikih in visokih bokih ne izgleda nerodno. Malce bolj športno podobo ustvarjajo serijska 15-palčna lita platišča in nekateri dodatki na karoseriji, serijsko opremo pa dopolnjujejo še meglenki, usnjen volan in prestavna ročica, radio s šestimi zvočniki ter samodejna klimatska naprava. Prostora je v kabini glede na razred avtomobila dovolj, prav tako udobja, le na dolgih poteh boste pogrešali sedeže z več opore za hrbtenico. Voznikovo okolje je z novo generacijo bistveno lepše in tudi na oko bolj kvalitetno sestavljeno. Plastika je seveda še vedno cenena a vse se potem pozna tudi na končni ceni. Bolj pomembna je dobra ergonomija, ker so gumbi in ostale komande logično razporejeni, po drugi strani pa je volanski obroč prevelik in sedi se visoko, kar ne bo ustrezalo vsem okusom a je zato pregled iz avtomobila boljši in vrtenje volana lažje. Bolj zahtevni vozniki bodo po drugi strani nezadovoljni z občutkom na volanu, ker servo pri manjših hitrostih premalo pomaga, pri večjih pa preveč. Poleg tega se tudi karoserija precej nagiba med ovinki, kjer je precej očitno še siljenje nosu v ravni smeri. Aveo pač ne zna biti športen avtomobil, kar utegne nekatere mlade voznike odvrniti.

Primerjava z najnovejšimi dosežki na področju tehnike v avtomobilizmu bi avea postavila na dno lestvice. Realno gledano mu ne manjka nič, le konkurenca danes ponuja že toliko več. Če se zdi, da je okroglih 100 'konjev' za majhen avto veliko, se potem na cesti zdi, kot da jih ni. Vsekakor pa je potrebno motor precej priganjati, da kaj da od sebe in takrat začne postajati še moteče glasen. Verjetno bi prestava več v menjalniku s petimi stopnjami delno rešila to težavo in obenem zmanjšala porabo, ki je bila na testu daleč od tovarniško obljubljenih številk. Čeprav pri Chevroletu pravijo, da so z dodelavami na motorju dosegli za okoli 10 odstotkov manjšo porabo kot pri predhodniku, se je 45-litrski tank za gorivo v povprečju spraznil že po dobrih 500-tih kilometrih. Nezahtevnemu vozniku se po drugi strani ne bo zdelo, da pogonskemu sklopu kaj manjka, ker avto načeloma zadovolji potrebe dnevnih voženj in hkrati prepriča z nezahtevnim upravljanjem ter mehkim podvozjem. Ne smete pozabiti, da je še vedno največja prednost avea (in chevroletov nasploh) cena, ki upraviči zaostanek v nekaterih kategorijah. Pogled v cenik namreč pokaže, da nobeden od konkurentov ne zmore ponuditi tako opremljenega avtomobila s stotimi 'konji' za 11.725 evrov. Lahko pa bolj varnega. Vsaj po testih kalosa sodeč, ki je pred dvema letoma dosegel le tri zvezdice, čeprav verjamem, da so tudi na tem področju s prenovo dosegli kaj več.

Po novem avea izdelujejo na Poljskem, da bi se bolje prodajal v Evropi, kjer je že predhodnik dosegel kar lepo številko - 440 tisoč. Obenem je novi aveo prvi moderni chevrolet, ki ga izdelujejo na stari celini, vendar mu še vedno manjka več tehnološke naprednosti, da se bo bolj priljubil kupcem tukaj. Seveda s tem zraste tudi cena, ki je sploh v tem razredu zelo pomemben dejavnik in morda celo najboljša popotnica za čas, ki prihaja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki chevrolet aveo 1,4 16V
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1399
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (101) pri 6400
največji navor v Nm pri vrt./min 131 pri 4200
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3920 x 1680 x 1505
medosna razdalja v mm 2480
prtljažnik v litrih 220/980
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1133 (410)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 11,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/4,7/5,9
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.725

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 9 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |