Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Karate kid

Mazda3 MPS

Avtor prispevka: Miha Dovč
Filozofija ameriških 'muscle car' je enaka izgledu filmskih junakov tipov Rambo, Terminator... Nasprotnik/voznik že s hitrim pogledom lahko ošvrkne, s kakšnim kalibrom ima opravka. Pri azijskih bojevnikih je malenkost drugače. Dokler ne strgajo srajce s sebe, se pravzaprav ne vidi njihovih izklesanih teles in gore mišic. In prav tak prvi vtis je name pustila mazda3 MPS.
Karate kid
Foto: Matej Mihinjač
25. 12. 2008 ob 19:11
Komentarjev: 0

Živordeča barva – lepa, a nič posebnega. 18-palčna platišča – pha, že vsak mulc ima polnila za blatnike v velikosti 18 palcev. Samo ena izpušna cev, majhen nadstrešek nad zadnjim steklom in grafično malenkostno spremenjena zadnja svetila. Ne, trojka MPS res ne daje občutka, v katero ligo pravzaprav sodi po svojih zmogljivostih. A poznavalci ste do sedaj verjetno že ugotovili, da je to najmočnejše vozilo s pogonom zgolj na prednji kolesni par. Še en izdelek z dežele vzhajajočega sonca, ki vse moči ne bo mogel prenesti na cesto, bo dejal pesimist. Sam trdim, da lahko!

Agregat je najmočnejše 'srce', ki si ga lahko omislite pri Mazdi. Obenem 'tiktaka' še v CX-7, kjer nas je navdušil z zmogljivostmi, malo manj pa s porabo. A 191 kilovatov ima tu mnogo manj dela. Sedeži vas prijetno objamejo in hipoma dajo občutek varnosti. Vse ostalo je zopet bolj ali manj ista zgodba kot pri notranjosti. Kamor seže oko, je bilo že videno v 'civilni' trojki. Le skala hitrosti seže do 280 km/h, kar zopet malenkostno povrne izgubljeno samozavest. Aluminijaste pedalke so športno skupaj, zatorej ni prostora za široke čevlje. Poženem motor. Zvok? Nič posebnega v kabini a druga pesem zunaj. Prva prestava; igla vrtljajev hitro doseže rdeče polje tudi zaradi skoraj dizelsko kratke prve prestave, v drugi pa mazda3 MPS že brez sramu razkrije svoje čare. 260 'konjičev' zdirja prav tja, kamor je obrnjen volan. Drugače kot močno držanje z obema rokama ne pride v poštev. Velika zaloga moči na prednjih kolesih, ki imata težko delo krmariti vozilo in prenašati moč na cesto, zahteva odločne, močne, moške roke. Nobene cigarete ali telefona v rokah. Šest sekund do stotice z mesta ter elektronsko omejena hitrost na 30 kilometrov nižje, kamor seže skala hitrosti, sta zgovorna podatka o moči avtomobila. V redu, naravnost gre brez problema. Kaj pa med ovinki? MPS dolgo kljubuje fiziki. Zasluga gre odlično prilagojenemu podvozju, skrivnost pa se nahaja še med prednjima kolesoma, kjer je zapora diferenciala. Primer: v levem ovinku zunanje, torej desno kolo opravi daljšo pot, notranje pa je takrat razbremenjeno in se želi vrteti hitreje kot si želite vi, zato vozilo sili iz ovinka. Tu vskoči diferencial z zaporo, ki del moči, ki bi šla sicer v prazno, prenese na zunanje kolo, da avtomobil bolje sledi ovinku in da se notranje kolo ne vrti v prazno. Seveda v praksi vse ne deluje idealno, zato še vedno mine trenutek, da diferencial 'prime', manj veščim pa volan skoraj 'strga' iz rok. A je dejstvo, da se moč prenaša na podlago bistveno bolje kot pri nekaterih konkurentih in da igra pri tem manjšo vlogo tudi elektronska pomoč, ki dozira navor glede na kot volana v prvi in drugi prestavi.
 
A mazda3 MPS ima tudi drugo plat. Obenem zna biti povsem krotka, petvratna kombilimuzina za družinske potrebe. Samodejna klimatska naprava bo hitro ohladila razgreto voznikovo glavo, odličen avdiosistem znamke Bose zna predvajati tudi pravljice in otroške pesmi. Celo poraba, ki ob priganjanju doseže tudi dvajsetico, lahko pade pod dvomestno številko. Potovalni računalnik si še vedno deli zaslon s časomerom, ročna zavora pa je daleč od voznikove desnice in ima občutno prevelik hod.

Ne gre za postavljaški avtomobil. Pritajen športni izgled sicer ne bo povšeči pozerjem a vseeno bo njena pojava pritegnila marsikoga, sploh, ko bo turbinski puhalnik deloval s polnim tlakom in skozi izpušno cev spuščal prav nič sramežljivo sikanje in renčanje. 'Karate kid' mora vendarle znati pokazati tudi zobe.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda3 MPS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.261
moč v kW (KM) pri vrt./min 191 (260) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.435 x 1.765 x 1.465
medosna razdalja v mm 2.640
prtljažnik v litrih 290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.485 (425)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,5/7,5/9,7
poraba na testu v l/100 km 15,2
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.718

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |