Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Malo podjetništvo

Fiat fiorino 1,3 multijet 16V elegant

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mali dostavniki si pri nas bolj kot ne še utirajo pot, vendar se že kaže njihova priljubljenost zaradi kompaktnih mer, ki so nadvse pomembna lastnost v mestih. Slovenija sicer ne premore megalopolisov a njihovo uporabnost že znajo ceniti številni dostavljalci pošte ali podobnega. Fiat se je za novi fiorino združil s francoskim koncernom PSA in nastal je mali kombi z atraktivnim izgledom in zelo varčnim motorjem.
Malo podjetništvo
Foto: Matej Mihinjač
12. 12. 2008 ob 19:36
Komentarjev: 0

Za razliko od Peugeotovega in Citroënovega motorja 1,4 HDi ima Fiat svojega 1,3 multijet, za katerega moram reči, da me je bolj prepričal. Resda sta oba varčna a se zdi, da ima ob približno enaki porabi boljše zmogljivosti in bolj uporabno razporejen navor. 5,5 litra na sto kilometrov je številka, ki jo bo marsikatero podjetje znalo ceniti in ki je z nezahtevno vožnjo ni težko doseči. Prav tako v mestnih središčih, kjer je vožnja bolj stanje v koloni kot pa kaj drugega, poraba ni presegla sedem litrov. Zmogljivosti so seveda namenu primerne a fiorino nikakor ne daje občutka okornega in počasnega vozila, saj čisto konkretno pospešuje, po zaslugi kratkih prve in druge prestave pa tudi takrat, ko je obtežen, nima težav s premikanjem. Tudi fiorino ima le pet prestav a pomanjkanja šeste niti ne boste čutili, če ne boste opravljali veliko svojih poti po avtocesti. Vozne lastnosti so povsem v okviru pričakovanj, kar pomeni, da je lega vozila zanesljiva, ko je prazen in ko je naložen. Ker je vozilo že v osnovi precej lahko, mora biti vzmetenje, veliki nosilnosti na ljubo, nastavljeno trdo, zato prazen skače po luknjah v cesti kot kozliček in masira potnika v njem. Nasprotno je naložen bistveno bolj udoben in k sreči tudi motorju ne poide takoj sapa ob največ 600-kilogramskem tovoru. Nalaganje v tovorni prostor je izredno enostavno zaradi krilnih vrat, ki se odpirajo pod 90- ali 180-stopinjskim kotom, medtem ko širina kljub kompaktnim meram fiorina omogoča prevoz 'evropalete'. Dostop je v testnem primeru s paketom opreme 'elegant' še olajšan z drsnimi bočnimi vrati na desni strani, obenem pa lahko zložite sovoznikov sedež, odprete mrežna vratca za njim in v tem primeru peljete daljše stvari (do 2,49 metra). Nadvse uporabna je stropna luč zadaj, ki jo lahko vzamete iz ohišja in vam služi kot svetilka.

Mali fiorino je lahko privlačen tudi zaradi nezahtevnosti upravljanja. Marsikateri voznik se namreč ob pogledu na velike in okorne kombije kar zgrozi, kaj šele, da bi sedel za volan. Tu je seveda zgodba drugačna, saj meri (vsaj v dolžino) manj kot večina avtomobilov na naših cestah. Na pomanjkanje vzvratnega ogledala v kabini zaradi nezastekljenih površin zadka se je potrebno hitro navaditi, saj bočni ne pokrijeta celotnega kota okoli vozila, ko menjate vozni pas. Sta pa praktično globoki, da bodo bočna parkiranja karseda enostavna. Če je sedenje vsaj na krajših poteh kljub majhnim meram sedežev udobno, je lahko za nekatere voznike, ki sedijo bližje volanu, zelo moteče, da je tako malo prostora pod koleni. Plastika, ki zakriva drobovje pod volanskim obročem, namreč žuli v goleni, zato je potrebno sedež bolj odmakniti in potem zopet nergati nad preveč položnim volanom. Je pa zato slednji lahkoten za vrtenje, medtem ko pešce pri vzvratni vožnji s fiorinom opozarja piskanje. Ostalo je bolj ali manj enako kot v ostalih majhnih Fiatovih vozilih, zato je ukazovanje napravam enostavno, ob paketu za kadilce pa boste nekateri pogrešali 12-voltno vtičnico za napajanje zunanjih naprav.

Mali in veliki podjetniki imajo v zadnjem obdobju res veliko izbiro vozil za svoje potrebe. Ko bodo njihove najpomembnejše postavke kompaktne mere, majhen in dober motor, uporabna notranjost in simpatičen, moderen izgled, zna biti fiorino povsem na vrhu. Cena ni nizka, če ocenjujete, koliko pločevine dobite v zameno za denar, je pa še vedno ugodna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat fiorino 1,3 multijet 16V
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3864 x 1716 x 1721
medosna razdalja v mm 2513
prtljažnik v litrih 2500 – 2800
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165 (600)
največja hitrost v km/h 157
pospešek 0-100 km/h v s 16,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/3,8/4,5
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.430

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |