Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manj je več

Mazda2 1,3i CE plus

Avtor prispevka: Miha Dovč
Mazda2, ki je pred kratkim osvojila laskavi naslov Svetovni avto leta 2008, je dokaz, da lahko tudi z odvzemanjem dolžinskih centimetrov in kilogramov pridemo do avtomobila, ki lahko navduši. Vse skupaj pa je zapakirano v privlačno embalažo. Pentlja ni potrebna.
Manj je več
Foto: Matej Mihinjač
26. 11. 2008 ob 19:56
Komentarjev: 0

Prva mazda2 sicer ni bila povsem zgrešen avtomobil, a je bilo kmalu jasno, da ni iz pravega testa. Da bo nova mazda2 prodajna uspešnica, je že jasno; le počakati je potrebno. Srečo so imeli, ti Mazdini oblikovalci, da so stvar naštudirali in presodili ob samem začetku. Pred skoraj vso evropsko konkurenco. Mestni avtomobil mora biti čim manjši, torej avtomobilček. Mazda2 je. Potrebuje se ga le za skakanje okoli. V dvoje ali četvero, za kar se ne potrebuje udobja in luksuza. Pri Mazdi imajo za to večje avtomobile. V njem ne bo nihče prevažal hladilnika, vsaj v 250-litrskem prtljažniku mazde2 ne. In da se bo za povrh še dobro prodajal, mora biti lep. Nova mazda2 to je. Torej všečna enostavna oblika ostrih, dinamičnih potez, s poudarjenimi boki in prikritimi detajli standardnega hišnega trenda. S petimi vrati, majhnim prtljažnikom in veliko prostora za štiri osebe. A so konstruktorji v tem primeru storili še korak dlje; trdnost in togost ter posledično varnost avtomobila so s pomočjo optimalnega profiliranja jeklene karoserijske pločevine krepko povečali, obenem pa zmanjšali njegovo maso za preko 100 kilogramov. V nos pa so kot nalašč, a premišljeno, vgradili majhne in poskočne stroje, ki napravijo tole mazdo pravo pravcato igračo.

Če je navzven ta poskočnost avtomobila še nekako prikrita, izda igrivost mazde2 notranjost. Najprej armaturna plošča. Majhna, kot je bila nekoč v fičku. In tudi podobnih okroglin. Z miniaturnimi, zaradi žgoče rdeče osvetljave ne preveč dobro preglednimi merilniki pred voznikom. In malce manj miniaturnimi gumbi na polsferičnem radijskem sprejemniku ter z volanom, ki si ga lasti skupaj z roadstersko MX-5. In trdoplastičnimi oblogami na vratih, ki res zgolj zakrivajo mehanizme in ostre zaključke pločevine. Potem so tu še sedeži. Spet majhni in kratki, prijetno trdi ter zelo nizko postavljeni. Tudi zadaj, čeprav je klop vzdolžno pomična in ponuja na ta račun potnikom izdatno mero prostornosti. Za povrh pa še ročica menjalnika. Povsem dirkaška. Postavljena na greben sredinske konzole leži v rokah bolje kot bi si želel sam Sebastien Loeb. In podobno je sedenje ter vožnja v tej mazdi. Ne vem, kako je inženirjem to uspelo, a vožnja s to mazdo je pravi užitek. Nizko sedenje, dobra preglednost ter vse potrebno na ravno pravšnjem dosegu roke so osnova za dober začetek. Občutek na volanu je oster kot nož, natančnost in predvidljivost pisana na dušo, kontrola zaradi odlično nastavljenega in ravno prav utrjenega podvozja igriva a tudi udobna. Motor je prostornine litra in treh decilitrov a je v tej, ki ima osnovni paket opreme, tudi malenkostno slabotnejši. Ampak, ker se zelo rad vrti, ima opravka z majhno maso in ker so prestavna razmerja petstopenjskega ročnega menjalnika dobro preračunana, zna biti ta 'dvojka' precej poskočna. V veselje je vozniku tudi motorni zvok, ki dobro zareže v ušesa in še dodatno vzbuja adrenalin. Malce manj je ob priganjanju prijetna žeja, saj dobrih 8 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov ni malo. A ob umirjeni vožnji poraba z lahkoto pade tudi pod 7 litrov. Seveda ta mazda še zdaleč ni dirkalni stroj, le nekaj genov si deli z njimi. Zato je prijetna sopotnica tudi v umirjenih vodah, ko je vožnja tiha in zadovoljivo udobna. Kot takšna bo znala ujeti marsikatero nežno dušo.

In na koncu cena. Za 11 in pol evrskih tisočakov ne boste dobili samodejne klimatske naprave, usnjenega volana, elektronike za nadzor vozila ter potovalnega računalnika. Tu konkurenca za dani denar ponudi več. Vendar to še zdaleč ni pogubno za 'dvojko'. Če ne verjamete, še enkrat berite zgoraj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda2 1,3i
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.349
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 121 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.885 x 1.695 x 1.475
medosna razdalja v mm 2.490
prtljažnik v litrih 250 - 787
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 955
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 14,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,6/5,4
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 11.590
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |