Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manj je več

Mazda2 1,3i CE plus

Avtor prispevka: Miha Dovč
Mazda2, ki je pred kratkim osvojila laskavi naslov Svetovni avto leta 2008, je dokaz, da lahko tudi z odvzemanjem dolžinskih centimetrov in kilogramov pridemo do avtomobila, ki lahko navduši. Vse skupaj pa je zapakirano v privlačno embalažo. Pentlja ni potrebna.
Manj je več
Foto: Matej Mihinjač
26. 11. 2008 ob 19:56
Komentarjev: 0

Prva mazda2 sicer ni bila povsem zgrešen avtomobil, a je bilo kmalu jasno, da ni iz pravega testa. Da bo nova mazda2 prodajna uspešnica, je že jasno; le počakati je potrebno. Srečo so imeli, ti Mazdini oblikovalci, da so stvar naštudirali in presodili ob samem začetku. Pred skoraj vso evropsko konkurenco. Mestni avtomobil mora biti čim manjši, torej avtomobilček. Mazda2 je. Potrebuje se ga le za skakanje okoli. V dvoje ali četvero, za kar se ne potrebuje udobja in luksuza. Pri Mazdi imajo za to večje avtomobile. V njem ne bo nihče prevažal hladilnika, vsaj v 250-litrskem prtljažniku mazde2 ne. In da se bo za povrh še dobro prodajal, mora biti lep. Nova mazda2 to je. Torej všečna enostavna oblika ostrih, dinamičnih potez, s poudarjenimi boki in prikritimi detajli standardnega hišnega trenda. S petimi vrati, majhnim prtljažnikom in veliko prostora za štiri osebe. A so konstruktorji v tem primeru storili še korak dlje; trdnost in togost ter posledično varnost avtomobila so s pomočjo optimalnega profiliranja jeklene karoserijske pločevine krepko povečali, obenem pa zmanjšali njegovo maso za preko 100 kilogramov. V nos pa so kot nalašč, a premišljeno, vgradili majhne in poskočne stroje, ki napravijo tole mazdo pravo pravcato igračo.

Če je navzven ta poskočnost avtomobila še nekako prikrita, izda igrivost mazde2 notranjost. Najprej armaturna plošča. Majhna, kot je bila nekoč v fičku. In tudi podobnih okroglin. Z miniaturnimi, zaradi žgoče rdeče osvetljave ne preveč dobro preglednimi merilniki pred voznikom. In malce manj miniaturnimi gumbi na polsferičnem radijskem sprejemniku ter z volanom, ki si ga lasti skupaj z roadstersko MX-5. In trdoplastičnimi oblogami na vratih, ki res zgolj zakrivajo mehanizme in ostre zaključke pločevine. Potem so tu še sedeži. Spet majhni in kratki, prijetno trdi ter zelo nizko postavljeni. Tudi zadaj, čeprav je klop vzdolžno pomična in ponuja na ta račun potnikom izdatno mero prostornosti. Za povrh pa še ročica menjalnika. Povsem dirkaška. Postavljena na greben sredinske konzole leži v rokah bolje kot bi si želel sam Sebastien Loeb. In podobno je sedenje ter vožnja v tej mazdi. Ne vem, kako je inženirjem to uspelo, a vožnja s to mazdo je pravi užitek. Nizko sedenje, dobra preglednost ter vse potrebno na ravno pravšnjem dosegu roke so osnova za dober začetek. Občutek na volanu je oster kot nož, natančnost in predvidljivost pisana na dušo, kontrola zaradi odlično nastavljenega in ravno prav utrjenega podvozja igriva a tudi udobna. Motor je prostornine litra in treh decilitrov a je v tej, ki ima osnovni paket opreme, tudi malenkostno slabotnejši. Ampak, ker se zelo rad vrti, ima opravka z majhno maso in ker so prestavna razmerja petstopenjskega ročnega menjalnika dobro preračunana, zna biti ta 'dvojka' precej poskočna. V veselje je vozniku tudi motorni zvok, ki dobro zareže v ušesa in še dodatno vzbuja adrenalin. Malce manj je ob priganjanju prijetna žeja, saj dobrih 8 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov ni malo. A ob umirjeni vožnji poraba z lahkoto pade tudi pod 7 litrov. Seveda ta mazda še zdaleč ni dirkalni stroj, le nekaj genov si deli z njimi. Zato je prijetna sopotnica tudi v umirjenih vodah, ko je vožnja tiha in zadovoljivo udobna. Kot takšna bo znala ujeti marsikatero nežno dušo.

In na koncu cena. Za 11 in pol evrskih tisočakov ne boste dobili samodejne klimatske naprave, usnjenega volana, elektronike za nadzor vozila ter potovalnega računalnika. Tu konkurenca za dani denar ponudi več. Vendar to še zdaleč ni pogubno za 'dvojko'. Če ne verjamete, še enkrat berite zgoraj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda2 1,3i
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.349
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 121 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.885 x 1.695 x 1.475
medosna razdalja v mm 2.490
prtljažnik v litrih 250 - 787
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 955
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 14,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,6/5,4
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 11.590
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 6. 2017
Junij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - kia rio
0304  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
05  domača premiera - renault koleos in captur
06  domača premiera - opel insignia grand sport
07  domača premiera - mazda CX-5
08  domača premiera - nissan micra
09  domača premiera - suzuki swift
1011  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1213  domača premiera - seat ibiza
141516  domača premiera - BMW electric now tour 2017
domača premiera - kia picanto
1718
19202122  domača premiera - opel crossland X
232425
2627  domača premiera -jaguar land rover experience
28  domača premiera - volkswagen arteon
29300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 424
volkswagen golf 333
škoda octavia 286
renault captur 253
volkswagen polo 199

Podatki veljajo za maj 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 31.477 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Jureos
Obvestila
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 tedni  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 tedni  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 tedni  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 1 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 2 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 2 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 3 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 4 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 4 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 4 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 4 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 5 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 6 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 8 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 8 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 9 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 9 meseci  |  Iztok Krajnc