{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Šesta generacija

Seat ibiza 1,4 16V sport

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Vse se je začelo leta 1984, ko so Španci na 'mondialu' v Parizu s ponosom svetu prvič na ogled postavili ibizo. Avtomobil, katerega je Seatu oblikoval Giorgio Giugiaro, tehniko pa prispeval inženirski oddelek Porscheja, je ponujal mnogo za takrat. Tako značajsko športnega, kot tudi uporabnega. Na španski način, seveda. Auto emoción, bi rekli.
Šesta generacija
Foto: Pavel Furlan
24. 11. 2008 ob 20:00
Komentarjev: 0

Danes, po štirinajstih letih lahko rečemo, da se je ibiza skozi ves ta čas uspešno uveljavljala in dokazovala. Po druženju s šesto generacijo, ki je šele pred kratkim zapeljala na ceste, lahko temu ponovno pritrdimo. Res je, vsaka nova generacija ibize predstavlja pri Seatu prelomnico na nekaj novega, precej boljšega in drugačnega. Šesta generacija prinaša predvsem nov hišni stil, nove oblikovalske prijeme ter novo filozofijo, s katero bi Seat rad obdržal ali povečal svoj tržni kos torte.

Občutki pa ostajajo mešani. Športnost pri avtomobilu nedvomno ostaja na prvem mestu; ko gre za zunanji izgled in tudi ko se dotaknemo notranjosti. Kroj ostrih linij na pločevini postaja trendovski, veliki razpoznavni detajli so dobrodošli. Prijetnost ibize je korektna; všečna spredaj in s strani, na suhoparnost zadka se je potrebno pač privaditi. Agresivnost posameznih detajlov pa ugodno vpliva na ibizino športno noto. No, kot celota je navzven homogena in zna zadovoljiti, le na robovih ji manjka kakšen manjši modni dodatek v obliki spojlerja ali pragu, da bi ji lahko rekli, da je seksi. Vpričo sedemnajstpalčnih koles ter čustveno rdeče barve, ki je krasila testni primerek.

Notranjost ibize ubira svojo pot. Pohvalno je, da ne sledi globalnim trendom, pač pa jo Seat razvija samostojno, po lastnih občutkih. Tudi tukaj jim je uspelo. Takoj je jasno, da v ibizi inženirji niso niti v kabini niti v prtljažniku ustvarjali prostorskega čudeža, pač pa so notranjost uredili kompaktno in v stilu karakterja avtomobila. Sodoben pristop je razviden iz njene oblike, uporabljenih materialov, barvnih kombinacij ter končne obdelave površin. Vključno z lično izdelanimi detajli tipk ter res privlačno grafiko merilnikov. Vso modernost notranjosti pa nekako zagrinja občutek 'medicinske sterilnosti' zaradi obilice umetnih mas, ki obdajajo potnike v avtomobilu.

Zato pa se ibiza odkupi z odličnimi školjkastimi sedeži, ko gre za opremo sport, majhnim in za vrtenje všečnim usnjenim volanskim obročem, dobro preglednostjo in precejšnjo opremljenostjo. Seatu gre vseeno zameriti par stvari, ki so nove z ibizo vred. Digitalizirani merilnik nivoja goriva je 'neviden', indikator temperature motorja manjka, v francoskem stilu za volan postavljena ročica za upravljanje avdionaprave je preveč oddaljena od prstov, logika nastavljanja prezračevanja kabine je nelogična. Največ kritike pa gre na račun kot klobasica tenke in surovo plastične ročice ročne zavore.

Ko gre za vožnjo, se ibiza pričakovano izkaže v najboljši luči. Športno podvozje, ki je serijsko v tem paketu opreme, zna biti zelo udobno in hkrati kleno; odlična vodljivost je v ibizinih genih, stabilnost v smeri ji je pisana na kožo, neželenega nagibanja ni niti pri najostrejših vijuganjih. Zaradi tega je dobro počutje za volanom še boljše, vožnja ob ustrezno motorizirani ibizi pa bi bila čisto veselje. Ustrezno motorizirani, ker je takšna motorizacija, kot si jo lasti testno vozilo, enostavno neposrečena.

1,4-litrski bencinski agregat deluje kljub svojim 85 KM vselej podhranjeno, bodisi ob speljevanjih, na klancih ter pri prehitevanjih pri povsem normalnih hitrostih. Motor nima veselja do vrtenja, v spodnjem območju vrtljajev deluje za povrh še leno. Zgolj takšnih zmogljivosti ne bi smeli pustiti takšni ibizi. Še dobro, da so prve tri prestave v ročnem petstopenjskem menjalniku izračunane precej kratko in s tem vsaj delno zadovoljijo tisto, kar kupec pri avtomobilu pričakuje že v osnovi. A tudi na področju izbire motorjev je že in bo v prihodnje seznam še zajetnejši, zato se ni bati, da ne bi našli prave kombinacije, ki bo napravila ibizo takšno kot mora biti.

Avtomobilska čustva nadaljujejo svojo pot in šesta generacija ibize je že del njih. Ponovno uspešno. Za začetek seveda. Uporabno in zaenkrat le značajsko športno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ibiza 1,4 16V
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 63 (85) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 130 pri 3600
menjalnik petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4052x 1693 x 1415
medosna razdalja v mm 2469
prtljažnik v litrih 292
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1028
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/5,1/6,2
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 12.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |