Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova era

Volkswagen passat CC 1.8 TSI

Avtor prispevka: Miha Dovč
Kdo ima pri Volkswagnu zasluge za to, da se je passat CC znašel na avtomobilskem trgu? Tisti, ki jih ima, naj nadaljuje svoje delo. Zlobni jeziki, ki so opletali, da je Volkswagen za dolgočasne, predvidljive ljudi brez domišljije in okusa, se lahko sedaj zavežejo. Passat CC je lep.
Nova era
Foto: Matej Mihinjač
22. 11. 2008 ob 20:00
Komentarjev: 0

V živo še bistveno bolj kot na fotografijah. Prvi del je veliko prestižnejši kot pri običajnem passatu. Agresivnejši in predvsem elegantnejši 'nos' spominja na zastavonošo phaetona. Bočna linija je nizka, z nizkimi stranskimi stekli se dviguje do B-stebrička, nato pa se že začne spuščati proti zadku vozila. Na zadku nas pričakata dva para okroglih svetil. Pri Volkswagnu so passata CC poimenovali 'Comfort Coupe'. Da ne gre za pravega kupeja, je seveda jasno zaradi odvečnega para vrat za B-stebričkom. Diplomatsko se lahko izgovorim, da karoserijsko spada v isti razred kot Mercedes-Benzov CLS, vendar ga do tja loči še marsikaj, ne le podvojena cena.

Notranjost je prestižna nad pričakovanji. Kvalitetni materiali od plastike do aluminija. Pri Volkswagnu se očitno poslavlja tudi tradicionalna modra osvetlitev merilnikov in sredinske konzole, saj le-ti po novem sijejo v beli barvi na črni podlagi, igle merilnikov pa so rdeče. Novejša so tudi stikala klimatske naprave ter avdiosistem, ki mu po novem ukazujemo kar na zaslonu, občutljivem na dotik. Sedeži so odeti v blago, usnja pri Volkswagnu za to ceno res še nismo vajeni. Voznikovemu pri nastavitvah trdote hrbtnega dela, naslona in višine pomagajo elektromotorčki, medtem ko je oddaljenost od volana, torej osnovna nastavitev, še vedno ročna. Hecno. Zadaj vozeča (passat CC lahko sprejme le do 4 potnike) se definitivno ne bosta pritoževala nad odmerjenim prostorom za noge, bo pa glava potnika sklonjena, če je le-ta višji od 185 centimetrov. Oblika vozila tu pač terja svoj davek. Prtljažnega prostora je za 532 precej plitvih a dolgih litrov. Za prevoz daljših predmetov (smuči) pa se deljivo podreta zadnja sedeža.

Za pogon skrbi vedno znova pohvaljeni bencinski štirivaljnik, kateremu pri dihanju pomaga turbinski polnilnik. Iz 1,8 litra iztisne 160 'konjičev' ter 250 Nm navora, ki so na voljo že skoraj od prostega teka dalje. Največja odlika tega agregata je elastičnost, saj omogoča lenarjenje s prestavno ročico, obenem pa tudi hitra odzivnost in veselje do vrtenja v visoke vrtljaje. Poraba lahko hitro pade pod 7 litrov, ob izkoriščanju vse moči, ki je na voljo, pa doseže tudi dvakratnik te številke. V povprečju se zlahka zadovolji z 10 litri.

V vožnji passat CC blesti. Največji del zaslug za to gre prilagodljivemu podvozju, ki ima tri stopnje: comfort, sport in vmesno normal. Razlika med skrajnima stopnjama je občutna, saj poleg tršega podvozja 'tabletko viagre' dobi tudi progresiven servo. Zaradi aerodinamične oblike, dobre zvočne izolacije in kultiviranega agregata hrup poseže v kokpit, ko so avtocestne hitrosti na nedovoljeni strani.

Prvič sem v tem avtomobilu preskusil tudi sistem 'Lane Assist', ki nezbranim voznikom omogoča, da ostanejo na svojem voznem pasu. V praksi sistem deluje tako, da se vklopi nekje nad hitrostjo 70 km/h, ko senzorji zaznavajo črte na levi in desni strani vozila. Če vozilo začne nekontrolirano zapuščati svoj vozni pas, sistem obrne volan in vozilo usmeri na sredino pasu. Vendar se izklopi, če voznik po približno 10 sekundah ne vzame vajeti v svoje roke. Pred izklopom na to opozori s piskom. Sistem bi bil mogoče še učinkovitejši, če bi vozniku stresel sedež ali pocukal varnostni pas, vendar deluje odlično, če so talne oznake dobro vidne. Časi se spreminjajo. Tudi passat ni več dolgočasen avtomobil. Snovalcem je uspel veliki met, le pri izbiri imena jim je očitno zmanjkalo domišljije. Ampak ta mali greh se jim zlahka oprosti, sploh, če bodo tako tudi nadaljevali v svoji novi eri.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen passat CC 1,8 TSI
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, turbo, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.798
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.799 x 1.855 x 1.417
medosna razdalja v mm 2.711
prtljažnik v litrih 532
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.430 (490)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,4/6,0/7,6
poraba na testu v l/100 km 10,3
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 29.161
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 4. 2019
April 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - range rover evoque
03  domača premiera - porsche 911
04  domača premiera - audi e-tron
050607
08  domača premiera - toyota corolla
09  domača premiera - volkswagen T-Cross
1011121314
151617  mednarodna premiera - toyota camry
1819  domača premiera - Porsche driving experience
2021
222324  domača premiera - 120 let Opla
25262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: blaz958
Obvestila
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 tedni  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 3 tedni  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 1 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 1 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 1 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 2 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 5 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 5 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 5 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 5 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 5 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  |