Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova era

Volkswagen passat CC 1.8 TSI

Avtor prispevka: Miha Dovč
Kdo ima pri Volkswagnu zasluge za to, da se je passat CC znašel na avtomobilskem trgu? Tisti, ki jih ima, naj nadaljuje svoje delo. Zlobni jeziki, ki so opletali, da je Volkswagen za dolgočasne, predvidljive ljudi brez domišljije in okusa, se lahko sedaj zavežejo. Passat CC je lep.
Nova era
Foto: Matej Mihinjač
22. 11. 2008 ob 20:00
Komentarjev: 0

V živo še bistveno bolj kot na fotografijah. Prvi del je veliko prestižnejši kot pri običajnem passatu. Agresivnejši in predvsem elegantnejši 'nos' spominja na zastavonošo phaetona. Bočna linija je nizka, z nizkimi stranskimi stekli se dviguje do B-stebrička, nato pa se že začne spuščati proti zadku vozila. Na zadku nas pričakata dva para okroglih svetil. Pri Volkswagnu so passata CC poimenovali 'Comfort Coupe'. Da ne gre za pravega kupeja, je seveda jasno zaradi odvečnega para vrat za B-stebričkom. Diplomatsko se lahko izgovorim, da karoserijsko spada v isti razred kot Mercedes-Benzov CLS, vendar ga do tja loči še marsikaj, ne le podvojena cena.

Notranjost je prestižna nad pričakovanji. Kvalitetni materiali od plastike do aluminija. Pri Volkswagnu se očitno poslavlja tudi tradicionalna modra osvetlitev merilnikov in sredinske konzole, saj le-ti po novem sijejo v beli barvi na črni podlagi, igle merilnikov pa so rdeče. Novejša so tudi stikala klimatske naprave ter avdiosistem, ki mu po novem ukazujemo kar na zaslonu, občutljivem na dotik. Sedeži so odeti v blago, usnja pri Volkswagnu za to ceno res še nismo vajeni. Voznikovemu pri nastavitvah trdote hrbtnega dela, naslona in višine pomagajo elektromotorčki, medtem ko je oddaljenost od volana, torej osnovna nastavitev, še vedno ročna. Hecno. Zadaj vozeča (passat CC lahko sprejme le do 4 potnike) se definitivno ne bosta pritoževala nad odmerjenim prostorom za noge, bo pa glava potnika sklonjena, če je le-ta višji od 185 centimetrov. Oblika vozila tu pač terja svoj davek. Prtljažnega prostora je za 532 precej plitvih a dolgih litrov. Za prevoz daljših predmetov (smuči) pa se deljivo podreta zadnja sedeža.

Za pogon skrbi vedno znova pohvaljeni bencinski štirivaljnik, kateremu pri dihanju pomaga turbinski polnilnik. Iz 1,8 litra iztisne 160 'konjičev' ter 250 Nm navora, ki so na voljo že skoraj od prostega teka dalje. Največja odlika tega agregata je elastičnost, saj omogoča lenarjenje s prestavno ročico, obenem pa tudi hitra odzivnost in veselje do vrtenja v visoke vrtljaje. Poraba lahko hitro pade pod 7 litrov, ob izkoriščanju vse moči, ki je na voljo, pa doseže tudi dvakratnik te številke. V povprečju se zlahka zadovolji z 10 litri.

V vožnji passat CC blesti. Največji del zaslug za to gre prilagodljivemu podvozju, ki ima tri stopnje: comfort, sport in vmesno normal. Razlika med skrajnima stopnjama je občutna, saj poleg tršega podvozja 'tabletko viagre' dobi tudi progresiven servo. Zaradi aerodinamične oblike, dobre zvočne izolacije in kultiviranega agregata hrup poseže v kokpit, ko so avtocestne hitrosti na nedovoljeni strani.

Prvič sem v tem avtomobilu preskusil tudi sistem 'Lane Assist', ki nezbranim voznikom omogoča, da ostanejo na svojem voznem pasu. V praksi sistem deluje tako, da se vklopi nekje nad hitrostjo 70 km/h, ko senzorji zaznavajo črte na levi in desni strani vozila. Če vozilo začne nekontrolirano zapuščati svoj vozni pas, sistem obrne volan in vozilo usmeri na sredino pasu. Vendar se izklopi, če voznik po približno 10 sekundah ne vzame vajeti v svoje roke. Pred izklopom na to opozori s piskom. Sistem bi bil mogoče še učinkovitejši, če bi vozniku stresel sedež ali pocukal varnostni pas, vendar deluje odlično, če so talne oznake dobro vidne. Časi se spreminjajo. Tudi passat ni več dolgočasen avtomobil. Snovalcem je uspel veliki met, le pri izbiri imena jim je očitno zmanjkalo domišljije. Ampak ta mali greh se jim zlahka oprosti, sploh, če bodo tako tudi nadaljevali v svoji novi eri.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen passat CC 1,8 TSI
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, turbo, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.798
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.799 x 1.855 x 1.417
medosna razdalja v mm 2.711
prtljažnik v litrih 532
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.430 (490)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,4/6,0/7,6
poraba na testu v l/100 km 10,3
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 29.161
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Že razmišljate o nakupu električnega vozila?
876Nikakor, bencin bom kuril do groba. 875Se že zanimam za subvencijo. 874Mislim, da je še prehitro. 873Pravkar ga polnim.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 11 urami  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 12 urami  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 13 urami  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  |