{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za pol tona

Honda accord 2,2 i-DTEC executive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pri Hondi so stvari jasne. Gremo višje. Po kakovosti ponudbe. S svojimi avtomobili se želijo uvrščati med prestižnejše znamke, kamor sili tudi novi accord. Z obliko ohranjajo športno eleganco, navdušencem pa ponujajo vrsto novih tehnologij, ki so med najbolj naprednimi v razredu. Tudi če uspeh ne pride takoj, bodo z vztrajnostjo še daleč prilezli. Na glasbeni lestvici bi lahko rekli, da so tokrat naredili korak višje za pol tona.
Za pol tona
Foto: Matej Mihinjač
14. 11. 2008 ob 20:13
Komentarjev: 0

V primerjavi s predhodnim modelom novi accord verjetno ni toliko zrasel, da boste potrebovali novo garažo, če bi radi zamenjali starega. Se pa bolj kot šest centimetrov v dolžino poznata dva centimetra prirastka med osema. Kabina je tako bolj prostorna v dolžino, presenečajo pa nizka streha in nerodno zarezani zadnji bočni vrati, tako da potniki, ki sedajo na zadnjo klop, včasih udarijo z glavo ob avto. No, če ne bo nesrečnega slučaja, bodo znotraj navdušeni nad širino, saj je novi avto tudi za šest centimetrov širši od starega, kar se občutno pozna. Sploh spredaj sedečima je na odličnih usnjenih sedežih pri najboljšem paketu opreme na voljo obilica prostora in ramenske podpore, manjka le več opore v ledvenem delu. Za voznika, ki ima rad futuristično ureditev z obilico gumbov, bo okolica volana navdušujoča, vendar je vsega na oko kar preveč. Nemške znamke znajo enako količino informacij in elektronike spraviti v paket z manj gumbi in boljšo preglednostjo, kar na koncu pomeni tudi več aktivne varnosti.

Vendar accord z varnostjo vseeno navduši, saj ima goro novih tehnologij, ki znajo rešiti tudi kakšno življenje. Aktivni tempomat ACC so nadgradili s CMBS, ki je nekakšen sistem za prepoznavanje trka in zaviranje, saj ob voznikovi prepozni reakciji s serijo opozoril (napis 'zaviraj', zategovanje varnostnih pasov, lahko zaviranje) tudi sam zavira in deluje nad hitrostjo 15 km/h. Zelo zanimiv je sistem LKAS, pomoč pri ohranjanju smeri, ki deluje na jasno označenih voznih pasovih, kjer so zavoji dovolj blagi. Nad hitrostjo 72 km/h pomaga z rahlim dodajanjem volana, vendar preneha z delovanjem, če voznik spusti volan iz rok ali vozi več kot 180 km/h. Vse sisteme lahko z gumbi po potrebi tudi izklopite. Nad količino opreme, ki jo ponuja paket 'executive plus', ne bo nihče vihal nosu, saj na seznamu doplačil ostane le še kovinska barva. Prav tako je ključ končno zložljiv in če bi se bolj potrudili še pri izdelavi le-tega (nerodno zlaganje), bi bil paket tako rekoč popoln.

Prvi dizelski motor, ki so ga razvili pri Hondi in ki je poganjal prejšnji accord (i-CTDi), je bil za znamko prava revolucija a hkrati nuja, saj je takšen model potreboval varčen in zmogljiv motor. Čeprav se danes trend obrača nazaj v prid bencinskim motorjem, je Honda razvila novo generacijo 2,2-litrskega štirivaljnika (i-DTEC) s tretjo generacijo vbrizga preko skupnega voda (1800 bar), ki sedaj uporablja piezo-injektorje. Še pomembneje, dizelsko gorivo se sedaj vbrizgava v več stopnjah (do pet), da je poraba manjša in delovanje filtra saj ter katalizatorja bolj učinkovito. Zaradi prilagajanja normam o izpustu Euro 5, ki jih novi motor v celoti izpolnjuje, so razvili filter delcev, ki je nameščen neposredno ob motorju, da se hitreje ogreje na delovno temperaturo in učinkoviteje regenerira. Če vse to postavimo na cesto, kar bodoče lastnike gotovo najbolj zanima, pomeni, da je motor razmeroma varčen, čeprav ne rekordno (okoli sedem litrov na 100 km na testu), saj je v praksi tovarniško obljubljena poraba težko dosegljiva, in da so zmogljivosti navdušujoče kljub 'le' 150 'konjem'. Iz iste delovne prostornine namreč danes skoraj vsi konkurenčni agregati iztisnejo več moči a je Hondin v praksi povsem enakovreden. Zelo rad se po lenobi v nizkih vrtljajih zavrti krepko čez 4000 vrtljajev, kar je redko za dizelske agregate, in je lepo odziven na stopalko za plin, tako da je tudi po občutku športen. Celo zvok je drugačen od značilno dizelskega; zdi se globlji, bolj enakomeren in lepše uglašen, žal pa ne preveč tih.

Če gredo motorju večinoma pohvale, si jih manj zasluži šeststopenjski ročni menjalnik. Ima odlično majhno ročico z natančnimi in kratkimi gibi a nekam čudno preračunana razmerja, kar vas bo motilo pri vožnji po mestnih vpadnicah, ko so hitrosti med 40 in 70 km/h. Težko je namreč najti tisto pravo razmerje, saj so v eni prestavi vrtljaji že visoki, v naslednji pa prenizki. V ogromnem prostoru v merilniku vrtljajev, ki bi ga lahko mirno izkoristili še za kakšen zaslon s koristnimi informacijami, se nahaja prikazovalnik s puščicama, ki voznika opozarja, kdaj je pravi trenutek za prestavljanje, vendar je hecno, da kaže na primer puščico navzgor že pri 2000 vrtljajih, ko do konca pohodite plin in želite iz motorja iztisniti kar največ, kar pomeni vztrajanje do številke 4000. Vendar je še vedno koristen za tiste pozabljivce, ki radi predolgo vztrajajo pri visokih vrtljajih in brez potrebe trošijo gorivo. Pri Hondi pravijo, da je prihranek, če sledite puščicam, tudi petodstoten.

Če za obliko novega accorda pravim, da prej izžareva eleganco kot športnost, lahko enako označim tudi vožnjo. Udobje in umirjenost sta v prvem planu. Za 75 milimetrov razširjena koloteka in nižje postavljena motor ter tank za gorivo, ki vplivata na 18 milimetrov nižje težišče, sta le dejstvi, ki pripomoreta k boljši vozni dinamiki, ne pa toliko k občutku samemu, ki pri manjših hitrostih manjka predvsem zaradi električnega servoojačevalnika. Že prej zelo dobra lega na cesti je z novim podvozjem še boljša, malce pa accordu zmanjka pri zvočni zatesnitvi, ki kljub številnim rešitvam še ni na ravni najboljših. In takšen je celoten novi accord. Marsikje celo spredaj, kar je glede na visoko ceno tudi pričakovano, a še kakšnega pol tona za vodilnimi na tonski lestvici limuzin srednjega razreda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda accord 2,2 i-DTEC
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2199
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4726 x 1840 x 1440
medosna razdalja v mm 2705
prtljažnik v litrih 467
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (490)
največja hitrost v km/h 212
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/4,6/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 37.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |