Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čez petdeset let

Fiat 500 1,3 16V multijet lounge

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fiat 500 je nedvomno ikona. Vsaj za italijanski narod in njegove privržence. Njegov preporod po slabih petdesetih letih je čustveno ganil in v solze spravil vso širno Italijo in njene gospe in gospode, ki so se enkrat nazaj v takšnem avtomobilu prevažali, ljubili in kregali, priljubil pa se je tudi njihovim otrokom ali že vnukom, ki jih sedaj odprtih ust poslušajo, kako imeniten je ta avtomobil nekoč bil. Zato ga hočejo imeti vsi.
Čez petdeset let
Foto: Pavel Furlan
12. 11. 2008 ob 20:17
Komentarjev: 0

In ta, tokrat ne ljudski, pač pa šminkerski malček, je več kot popularen povsod po svetu, tudi pri nas. Njegova pojava kljub nekajmesečni prisotnosti na trgu ter popularizacija preko vseh kakršnihkoli že medijev, priljubljenosti fiata 500 ne umirja, temveč še krepi zanimanje zanj. Pri starem in mladem. In to kjerkoli se že ta fiat pojavi. Pri fiatu 500 ni pomembna niti oprema, niti motorizacija; statusna je njegova oblika. Oblikovalci so imeli zelo zapleteno, a hkrati precej enostavno delo. Po predlogah in načrtih iz lastnega arhiva so skrbno preučili vsakršno potezo, jo skušali napraviti za današnji čas še bolj privlačno in imenitno. Za gradnjo novega 'činkuečenta' so seveda inženirji iz razvojnega oddelka prispevali najboljšo tehniko, podkrepljeno z rešitvami najnovejših tehnologij, da bi le zadostili čim širšemu krogu bodočih kupcev. Živahnih in umirjenih karakterjev. In testna različica fiata 500 z opremo 'lounge' je namenjena tistim mirnejšim.

Navzven je s svojim simpatičnim kratkim gobčkom, okroglimi lučmi ter brčicami, kopastim strešnim lokom, majhnim zadkom, velikimi, na vogale potisnjenimi šestnajstpalčnimi kolesi, snežno belo barvo laka ter s krom paketom privlačen bolj kot Sophia Loren, individualizem vzdolžnega traku v barvah italijanske trobojnice ter panoramskega okna z zaveso pa sedejo nanj bolje, kot na prej omenjeno italijansko lepotico bikinke izpod rok Giorgia Armanija. Notranjost petstotke prav tako ohranja vse tiste svetle oblikovne prijeme, ki jih je ponujal njegov predhodnik, le da je tu odmerjena prostorsko veliko korektneje, opremljena bolj gosposko in zna biti, kot v testnem primerku, na momente tudi luksuzna.

V paketu 'lounge' je za to dobro poskrbljeno. Sedem zračnih blazin, vključno s tisto, ki varuje kolena, je tu serijskih, prav tako sta serijska ABS in EBD. Parkirni senzor je prijetna pomoč, kljub njegovi majhnosti in dobri preglednosti. Razvajanje s samodejno klimatizacijo prija, sodobnost pri predvajanju avdiovsebin ter telefonskih klicev izpolnjuje sistem Blue&Me. Za lažje vrtenje volana je tu dvostopenjsko ojačan servo s funkcijo 'city'. Najimenitnejši del pa je, poleg kopiranega dizajna zajetne armaturne plošče in večfunkcijskega merilnika, ki je po preglednosti popolnoma neposrečen, usnjeno oblazinjenje sedežev Frau®; v rdeči barvi, seveda, tako kot je bil nekoč v petstotici skaj. Kljub precej ozki kabini je v fiatu 500 počutje prijetno za tista dva, ki sedita spredaj. Dobri sedeži in steklo nad glavama imajo svoj čar. Klop zadaj pa naj bo namenjena zgolj otrokom, kajti tu ni prostora niti za glave niti za noge. Prtljažnik je s 180 litri velikosti avtomobila primeren, moč pa je v njem po polovicah podreti naslon klopi in prepeljati do 610 litrov prtljage.

Motorizacija fiata 500 je z 1,3-litrskim šestnajstventilskim turbodizelskim agregatom oznake multijet zadovoljiva za umirjene zadeve. Čeprav motor ponuja 75 KM (55 kW) moči ter 145 Nm navora pri 1500 vrt./min, niti s pospeški niti s končnimi hitrostmi ne zbuja nobene pozornosti. Kot slabo mu lahko štejemo mrtvost v območju pod 2000 vrtljaji v minuti. V prid mu šteje le izredno majhna poraba, ki ni niti pri testnem priganjanju presegla šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Petstopenjski menjalnik je dober, zameriti mu gre le stalno škrtanje ob pretikanju v vzvratno prestavo. Fiat 500 se pelje dobro, je poskočen in odziven avtomobilček. Uglasitev podvozja je razredu primerna, le poskakovanje zadnjega dela avtomobila ob vožnji preko kratkih grbin in prelomov postane moteče. Pri vsej imenitnosti fiata 500 pa velja omeniti še par stvari, ki pa zaljubljencev v ta avtomobil ne bodo motile. Zvočna izolacija potniške kabine je revna, njena izdelava je precej površna in plastika, uporabljena za njeno gradnjo, je surova in trda.

Ni kaj; fiat 500 je uspešnica, ki zna biti prepričljiva, igriva in zna nuditi vse tisto, kar je ponujal njegov davni predhodnik. Le na lepši in boljši način. Italijani bodo tudi čez petdeset let imeli kaj povedati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500 1,3 16V multijet
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 1500
menjalnik petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3546x 1627 x 1488
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 180
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1055 (375)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 15.250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |