{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čez petdeset let

Fiat 500 1,3 16V multijet lounge

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fiat 500 je nedvomno ikona. Vsaj za italijanski narod in njegove privržence. Njegov preporod po slabih petdesetih letih je čustveno ganil in v solze spravil vso širno Italijo in njene gospe in gospode, ki so se enkrat nazaj v takšnem avtomobilu prevažali, ljubili in kregali, priljubil pa se je tudi njihovim otrokom ali že vnukom, ki jih sedaj odprtih ust poslušajo, kako imeniten je ta avtomobil nekoč bil. Zato ga hočejo imeti vsi.
Čez petdeset let
Foto: Pavel Furlan
12. 11. 2008 ob 20:17
Komentarjev: 0

In ta, tokrat ne ljudski, pač pa šminkerski malček, je več kot popularen povsod po svetu, tudi pri nas. Njegova pojava kljub nekajmesečni prisotnosti na trgu ter popularizacija preko vseh kakršnihkoli že medijev, priljubljenosti fiata 500 ne umirja, temveč še krepi zanimanje zanj. Pri starem in mladem. In to kjerkoli se že ta fiat pojavi. Pri fiatu 500 ni pomembna niti oprema, niti motorizacija; statusna je njegova oblika. Oblikovalci so imeli zelo zapleteno, a hkrati precej enostavno delo. Po predlogah in načrtih iz lastnega arhiva so skrbno preučili vsakršno potezo, jo skušali napraviti za današnji čas še bolj privlačno in imenitno. Za gradnjo novega 'činkuečenta' so seveda inženirji iz razvojnega oddelka prispevali najboljšo tehniko, podkrepljeno z rešitvami najnovejših tehnologij, da bi le zadostili čim širšemu krogu bodočih kupcev. Živahnih in umirjenih karakterjev. In testna različica fiata 500 z opremo 'lounge' je namenjena tistim mirnejšim.

Navzven je s svojim simpatičnim kratkim gobčkom, okroglimi lučmi ter brčicami, kopastim strešnim lokom, majhnim zadkom, velikimi, na vogale potisnjenimi šestnajstpalčnimi kolesi, snežno belo barvo laka ter s krom paketom privlačen bolj kot Sophia Loren, individualizem vzdolžnega traku v barvah italijanske trobojnice ter panoramskega okna z zaveso pa sedejo nanj bolje, kot na prej omenjeno italijansko lepotico bikinke izpod rok Giorgia Armanija. Notranjost petstotke prav tako ohranja vse tiste svetle oblikovne prijeme, ki jih je ponujal njegov predhodnik, le da je tu odmerjena prostorsko veliko korektneje, opremljena bolj gosposko in zna biti, kot v testnem primerku, na momente tudi luksuzna.

V paketu 'lounge' je za to dobro poskrbljeno. Sedem zračnih blazin, vključno s tisto, ki varuje kolena, je tu serijskih, prav tako sta serijska ABS in EBD. Parkirni senzor je prijetna pomoč, kljub njegovi majhnosti in dobri preglednosti. Razvajanje s samodejno klimatizacijo prija, sodobnost pri predvajanju avdiovsebin ter telefonskih klicev izpolnjuje sistem Blue&Me. Za lažje vrtenje volana je tu dvostopenjsko ojačan servo s funkcijo 'city'. Najimenitnejši del pa je, poleg kopiranega dizajna zajetne armaturne plošče in večfunkcijskega merilnika, ki je po preglednosti popolnoma neposrečen, usnjeno oblazinjenje sedežev Frau®; v rdeči barvi, seveda, tako kot je bil nekoč v petstotici skaj. Kljub precej ozki kabini je v fiatu 500 počutje prijetno za tista dva, ki sedita spredaj. Dobri sedeži in steklo nad glavama imajo svoj čar. Klop zadaj pa naj bo namenjena zgolj otrokom, kajti tu ni prostora niti za glave niti za noge. Prtljažnik je s 180 litri velikosti avtomobila primeren, moč pa je v njem po polovicah podreti naslon klopi in prepeljati do 610 litrov prtljage.

Motorizacija fiata 500 je z 1,3-litrskim šestnajstventilskim turbodizelskim agregatom oznake multijet zadovoljiva za umirjene zadeve. Čeprav motor ponuja 75 KM (55 kW) moči ter 145 Nm navora pri 1500 vrt./min, niti s pospeški niti s končnimi hitrostmi ne zbuja nobene pozornosti. Kot slabo mu lahko štejemo mrtvost v območju pod 2000 vrtljaji v minuti. V prid mu šteje le izredno majhna poraba, ki ni niti pri testnem priganjanju presegla šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Petstopenjski menjalnik je dober, zameriti mu gre le stalno škrtanje ob pretikanju v vzvratno prestavo. Fiat 500 se pelje dobro, je poskočen in odziven avtomobilček. Uglasitev podvozja je razredu primerna, le poskakovanje zadnjega dela avtomobila ob vožnji preko kratkih grbin in prelomov postane moteče. Pri vsej imenitnosti fiata 500 pa velja omeniti še par stvari, ki pa zaljubljencev v ta avtomobil ne bodo motile. Zvočna izolacija potniške kabine je revna, njena izdelava je precej površna in plastika, uporabljena za njeno gradnjo, je surova in trda.

Ni kaj; fiat 500 je uspešnica, ki zna biti prepričljiva, igriva in zna nuditi vse tisto, kar je ponujal njegov davni predhodnik. Le na lepši in boljši način. Italijani bodo tudi čez petdeset let imeli kaj povedati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500 1,3 16V multijet
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 1500
menjalnik petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3546x 1627 x 1488
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 180
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1055 (375)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 15.250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |