Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Multipraktik

Subaru outback 2.0D lineartronic exclusive

Avtor prispevka: Anže Jereb
Subaru je svojemu najboljšemu in najbolj prestižnemu evropskemu modelu namenil samodejni menjalnik. Brezstopenjskega, ki skorajda nikoli ni ušesom prijetna zadeva, a ob povezavi z dizelskim motorjem sploh ni neprijeten.
Multipraktik
Foto: Gašper Miš
20. 11. 2014 ob 17:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

outback je zelo uspešen križanec klasičnega karavana in terenskega vozila
prostora je v notranjosti ogromno za potnike in tovor
voznikovo okolje je preprosto in pregledno, čeprav vsebuje vse potrebno
hvalimo udobje - od blaženja, do zvočne zatesnitve
dvolitrski turbodizelski motor je glede na deklarirano moč nadpovprečno živahen
terenske vrline bodo prepričale tudi zahtevne voznike
bokserski motor in posledično nizko težišče pomenita odlične vozne lastnosti
outback ponuja karakter, ki dandanes večini vozil manjka
notranjost je za cenovni razred preveč plastična
sem ter tja kakšno grbino outbackovo podvozje prestreže preslabo
menjalnik je počasen pri premikih iz drive v vzvratno ali v način park
nos je na trenutke prehitro rinil naravnost iz zavoja
poraba goriva je prevelika, tudi zaradi menjalnika
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (16 glasov)
video test subaru outback 2.0D lineartronic exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če mi kdo samo omeni brezstopenjski menjalnik CVT, pomislim na skuter. Ne, sesalec! Čeprav pravijo, da bi moral biti idealen, ker ves čas deluje v idealnem območju vrtljajev, v praksi ni ravno tako. V kombinaciji z bencinskim motorjem je z njim vsak avtomobil vedno glasen. Motorni vrtljaji se ob pritisku na plin namreč vedno dvignejo precej visoko in tam vztrajajo vse, dokler plina malce ne popustite. In dvignejo se v trenutku, sploh ne naraščajo zvezno. To pa pomeni, da vsako pospeševanje pomeni hrup v notranjosti.

Niti pri subaruju ni nič boljše, če ga poganja bencinski motor. Glasen je in poraba je velika. Dokler ni povezan z dizlom. Ja, to je pa novost pri njih! Niso prvi, ki so brezstopenjski menjalnik povezali z dizelskim motorjem, so pa zelo redki. Ampak takšna kombinacija je občutno boljša iz dveh razlogov. Za začetek se dizelski motorji ne vrtijo tako visoko in četudi se v kombinaciji s CVT-jem oziroma lineartronicom vseeno v trenutku dvignejo, se dvignejo manj. Do kakšnih treh tisočakov, pri bencinskem motorju pa do petih in tukaj je v glasnosti velika razlika. Potem pa je še razlika v navoru pri določenih vrtljajih. Turbodizelski agregat se burno odzove zelo hitro in pedala za plin tudi ne boste dolgo držali močno pritisnjenega. Vsekakor bistveno manj časa, kot pri kakšnem atmosferskem bencinarju.

Izkušnja je zdaj veliko boljša, hrupa je manj, bolj zvezno vleče, no, poraba je pa vseeno za liter večja kot pri ročnem menjalniku. Najbolj me moti, da dolgo rabi, da prestavi iz park v drive ali v vzvratno prestavo, morate prav počakati, preden speljete. Pa včasih malo cuka, ko se vozite počasi v koloni. To pa je v zvezi z novim menjalnikom praktično vse. A, še zapora diferenciala je v tem primeru elektronska in ne mehanska, tako da je manj prepričljiv na terenu. Še vedno je za večino čisto preveč zmogljiv, vseeno pa manj od različice z ročnim menjalnikom.

Kljub nekaj pomanjkljivostim me avto vseeno zelo prepriča. Ima karakter. Res! Super se pelje, tudi po slabih podlagah, čeprav nos malo preveč sili naravnost in sta previsa spredaj in zadaj za hude terenske vragolije predolga. Zna biti neverjeten potovalnik, zna pa vas pozimi tudi pripeljati na vrh Krvavca, če bi se odločili za kavo z razgledom. Ali za smučanje, seveda. In zelo dobro skriva hitrost. Ko smo v enem od zavojev, ki jih odpeljemo vsak dan večkrat, najprej menili, da nos prehitro sili iz zavoja in gume cvilijo za vsako figo, smo pogledali na merilnik hitrosti. Številka ni pomembna, je pa pomembno, da športni clio RS ne zmore istega zavoja varno prepeljati z enako hitrostjo in tukaj se vidi Subarujevo znanje pri snovanju podvozja, pa tudi nizko težišče, h kateremu pripomore motor bokserske zasnove.

Glede na to da gre za najboljši Subarujev model pri nas in za avtomobil, ki nikakor ni poceni, takšen stane 46.690 evrov, kakšno kritiko vseeno imam. Pri takšnem znesku so kupci zahtevni in prav je tako, prostora za nezadovoljstvo pa ni veliko. Zato se mi zdi notranjost preveč plastična, sicer je kakovostno sestavljena in ne škripa, ni pa na otip enako prijetna kot pri kakšnem evropskem tekmecu. In tudi podvozje je bilo na trenutke pretrdo, v tem cenovnem rangu pač postaneš že bolj zahteven. Vseeno pa bomo tisti, ki se radi veliko in dobro vozimo, še kako znali ceniti vse kvalitete outbacka. Še vedno jih ima in tudi menjalnik, če sem objektiven, še zdaleč ni slab.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru outback 2.0D lineartronic exclusive
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.400
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4790 x 1820 x 1605
medosna razdalja v mm 2745
prtljažnik v litrih 526
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1624
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,6/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 38.690
cena testnega vozila v EUR 46.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 46.690

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 6. 2020
Junij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011  domača premiera - DS7 crossback in DS3 crossback
121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |