Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Štafetna predaja

Subaru outback 2,0D

Avtor prispevka: Miha Dovč
Subaru je posebna znamka avtomobilov. Bokserski motor in štirikolesni pogon; dve asociaciji, ki se pojavita sami od sebe ob omembi avtomobila, ki ni zgolj prevozno sredstvo ampak tudi življenjski slog.
Štafetna predaja
Foto: Matej Mihinjač
30. 10. 2008 ob 10:38
Komentarjev: 0

Ker je bilo jasno, da se Subaru ne bo odrekel temu tako kot upokojenci dvigu pokojnin vsakega prvega v mesecu, ta tovarna ni nikoli prodajala osebnih vozil z dizelskim agregatom. Do sedaj. Zato so marljivi Japonci izbrali težjo pot. Razvili so dizelski agregat, ki ima še vedno nasproti ležeče valje (je bokserske zasnove) in ima zato isti, torej simetričen stalni štirikolesni pogon. Na zunaj boste novinca spoznali po veliki odprtini na sredini motornega pokrova, ki dovaja hladen zrak do vmesnega hladilnika. Nekakšen dizelski STi. Na zunaj dizelski outback ostaja nespremenjen. Z 20-centimetrsko oddaljenostjo od tal je nekakšen terenski karavan, v čigar razred spadata še Audijev allroad in volvo XC70. Glede oblike same ne bom izgubljal besed. Outback je daleč od pozerskega avtomobila, na trgu je že nekaj let a še vedno ne izgleda zastarelo. Tudi v notranjosti v osnovi ostaja enak bencinskim bratom.

Prva sprememba je, da nima ročice reduktorja, kjer je sedaj še eno držalo za pločevinko. Ostale spremembe pa so vidne na merilnikih. Poleg spremenjene skale merilnika vrtljajev je dodan še mali kazalček trenutne porabe goriva po vzoru vozil BMW. Zadnjo novost boste opazili v mraku, ko bodo merilniki z belimi številkami na črni podlagi obkroženi z rdečo osvetlitvijo. Lično, malo kičasto a še vedno očem prijetno. Usnjeni volan ima tri prečke, na njem so stikala tempomata, pogrešam pa še upravljalna stikala radijskega sprejemnika. Sedeži so udobni a vozniku nudijo premalo opore v hrbtnem delu, kar bi prišlo prav na daljših vožnjah. Povprečno zahtevnega voznika bodo vseeno znali zadovoljiti. Tudi zadaj sedeči bodo imeli kljub ne najdaljši medosni razdalji še dovolj prostora. Obenem je outback dobro založen z opremo, za popolno razvajanje sem pogrešal le pametni ključ in panoramsko okno.

Bistvo tega subaruja je vsekakor novi motor. Po nekajsekundnem ogrevanju in značilno bokserskem 'štartanju' pa se je oglasil ropot. Kot pri starem 'ljudskem' golfu. Na zunaj je bil ta ropot še bolj slišen, kar ni bil najbolj obetaven začetek a je po prevoženih nekaj kilometrih le začel pojenjati. Slovenski uvoznik nas je poučil, da motor potrebuje nekaj časa, da se sam 'nastavi', obenem pa nas je tišji tek prepričal pri drugih subarujih, ki smo jih že vozili s tem motorjem, tako da je bila to bolj hiba testnega vozila. No, ko se je kazalec temperature povzpel v svoje delovno območje, bi zvok sedaj že ogretega motorja zlahka primerjali z bencinsko gnanim.

Še boljši vtis pa je pustil pri vožnji. Do tisočaka in pol se ne dogaja kaj dosti, nato pa suvereno pospeševanje do štirih tisočakov in pol, kjer se začne rdeče polje in veselje velike večine dizlov že zdavnaj konča. Zraven se sliši le besno sikanje turbine. Še bolj pa navdušuje prožnost. V peti, na žalost zadnji prestavi (forester in impreza jih imata šest), je pospeševanje od 80 kilometrov do avtocestne omejitve in preko navdušujoče. Razlog je ogromna zaloga navora, že pri 1800 vrtljajih v minuti. Dvema bencinskima agregatoma se je v outbacku tako pridružil še tretji, turbodizelski, ki po zmogljivostih gladko poseka na papirju močnejšega štirivaljnega bencinskega brata. Obenem je manj potraten in že v štartu cenejši nakup. Da znajo mojstri pri Subaruju izvrstno uglasiti podvozje, je že dolgo znano a nas vedno znova preseneti, kako odlično požira luknje v cesti. Makadamski ali asfaltni. Le hitrim zavojem se karoserija upira.

Dizel je v outbacka prišel mogoče malo prepozno a bo prepričal vse simpatizerje Subarujevih vozil, ki so do nakupa oklevali predvsem zaradi vedno višjih cen naftnih derivatov. Štafetna palica se je od utrujenega bencinskega outbacka prenesla do dizelsko gnanega, ki počasi že dohiteva tekmece.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru outback 2,0D
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.730 x 1.770 x 1.545
medosna razdalja v mm 2.670
prtljažnik v litrih 459 – 1.649
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.505 (ni podatka)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,1/5,1/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 35.880
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |