{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zadnje sekunde

Volkswagen golf 1,4 TSI DSG

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čez slab mesec zapelje na naše ceste že novi golf in marsikdo se vpraša, če je res že minilo toliko časa od predstavitve aktualne, pete generacije. Sploh ne, v bistvu je med nami šele štiri leta in prav nič ne kaže, da bi potreboval zamenjavo. Še manj, če ga poganja najsodobnejši bencinski motor 1,4 TSI z menjalnikom DSG s sedmimi stopnjami.
Zadnje sekunde
Foto: Matej Mihinjač
27. 10. 2008 ob 10:40
Komentarjev: 0

Gre za izjemno učinkovito kombinacijo, ki bo voznike razveseljevala tudi v novem golfu in še nekaterih drugih vozilih koncerna. In kljub temu, da je zamenjava tako blizu, Volkswagen razkazuje svojo tehnično (nad)moč. TSI, pravijo, bo kmalu tako prepoznavna kratica kot TDI. Če bo šlo tako naprej, utegne biti celo res. Bencinski agregati so v zadnjem času zopet v vzponu, predvsem po zaslugi vpeljave tehnologije neposrednega vbrizga goriva v valje ter uporabe turbinskih polnilnikov. Volkswagen je šel celo dlje in predstavil kombinacijo kompresorskega in turbinskega polnilnika za še večji izkoristek in boljše lastnosti pri nizkih vrtljajih, no, v testnem primeru pa gre le za eno turbino; kljub imenu.

Seveda ni govora o kakršnikoli podhranjenosti, saj iz majhne prostornine 1,4 litra pridela zelo uporabnih 90 kW (122 KM) in še bolj pomembnih 200 Nm navora že pri 1500 vrtljajih, s tem da isto vrednost ohranja vse do 4000 vrtljajev. V praksi to pomeni, da ne boste občutili skoraj nobene 'turbo-podhranjenosti' pri nizkih vrtljajih in da lahko menjalnik zelo hitro prestavlja v višja razmerja, če ne potrebujete veliko moči. Dejansko je elektronika nastavljena tako, da v trenutku, ko doseže okoli 1500 vrtljajev in je noga na stopalki za plin nežna, že prestavi naprej, tako da se pri 55 km/h peljete že s sedmo prestavo! Neverjetno a zelo učinkovito in predvsem varčno, saj je poraba tista, ki prepriča. Na testu se je povsem približala tovarniškim obljubam, ker je bila vožnja večinoma zelo umirjena; na daljši avtocestni poti s povprečno hitrostjo okoli 130 km/h je znašala 6,4 litra na 100 km, skoki v mesto so zahtevali med osem in devet litrov, vožnja na odprtih cestah pa tudi le dobrih pet litrov. In ker gre za bencinski motor, ki sploh ni slaboten, menjalnik pa v bistvu samodejni, lahko rečem le 'kapo dol'.

Pred kratkim so pri Volkswagnu navdušeno obelodanili, da so izdelali že več kot milijon menjalnikov DSG, ki je med kupci zelo priljubljen. Z novim, ki ima sedem stopenj, so šli še korak dlje. Ali korak niže, če želite. Prejšnji namreč ni bil dovolj majhnih mer, da bi ga vgrajevali tudi v manjše modele z manjšimi motorji, sedaj pa so s številnimi dodelavami dosegli tudi to. Po zaslugi suhe sklopke (ni več potopljena v olje) je tudi varčnejši in baje celo hitrejši, vendar o hitrosti debata sploh ni potrebna, saj prestavlja v trenutku. Bistveno hitreje kot sploh zna večina voznikov, prijetna novost pa je tudi lepše speljevanje in vklop vzvratne prestave, ki po novem manj 'cuka'. Če koga moti, da zelo hitro prestavlja gor, lahko to počne z ročico tudi sam, o kakovosti pa naj bi pričala dva milijona testnih kilometrov, ki so jih opravili pred serijsko proizvodnjo.

Tudi sicer slovi golf kot zanesljivo vozilo a po drugi strani tudi dolgočasno, brez nepotrebnih in agresivnih oblikovalskih prijemov. Gotovo bi bil testni bolj privlačen z večjimi platišči, vendar so 15-palčna po drugi strani bolj praktična in vožnja udobna. Za slednjo je značilno, da je zelo sproščena, ker voznik vedno najde idealen položaj v svojem delovnem okolju in tudi po dolgi vožnji ni utrujen. Prostora je dovolj, sicer ne rekordno veliko a zunanjim meram primerno, saj je golf že med manjšimi predstavniki razreda, ki kar raste in raste. Če upoštevate še korektno opremljenost s paketoma comfortline in poslovilnim edition, ki ga testni še ni imel (climatronic, ESP…), se s ceno okoli 21 tisoč evrov niti ne zdi predrag, čeprav nikakor ni poceni. In če razmišljate o dizlu, razmislite še enkrat; razlike je za skoraj 2.000 evrov (TDI s 105 KM), pri gorivu boste težko privarčevali toliko, vožnja pa je s takšnim motorjem bolj mirna in prijetna. Če lovite zadnje sekunde z aktualnim golfom in vas ne skrbi, da je novi pred vrati, ne morete udariti mimo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 1,4 TSI DSG
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, turbopolnilnik, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (122) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1500-4000
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4204 x 1759 x 1513
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1226 (614)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,7/4,9/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 20.951
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |