Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zadnje sekunde

Volkswagen golf 1,4 TSI DSG

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čez slab mesec zapelje na naše ceste že novi golf in marsikdo se vpraša, če je res že minilo toliko časa od predstavitve aktualne, pete generacije. Sploh ne, v bistvu je med nami šele štiri leta in prav nič ne kaže, da bi potreboval zamenjavo. Še manj, če ga poganja najsodobnejši bencinski motor 1,4 TSI z menjalnikom DSG s sedmimi stopnjami.
Zadnje sekunde
Foto: Matej Mihinjač
27. 10. 2008 ob 10:40
Komentarjev: 0

Gre za izjemno učinkovito kombinacijo, ki bo voznike razveseljevala tudi v novem golfu in še nekaterih drugih vozilih koncerna. In kljub temu, da je zamenjava tako blizu, Volkswagen razkazuje svojo tehnično (nad)moč. TSI, pravijo, bo kmalu tako prepoznavna kratica kot TDI. Če bo šlo tako naprej, utegne biti celo res. Bencinski agregati so v zadnjem času zopet v vzponu, predvsem po zaslugi vpeljave tehnologije neposrednega vbrizga goriva v valje ter uporabe turbinskih polnilnikov. Volkswagen je šel celo dlje in predstavil kombinacijo kompresorskega in turbinskega polnilnika za še večji izkoristek in boljše lastnosti pri nizkih vrtljajih, no, v testnem primeru pa gre le za eno turbino; kljub imenu.

Seveda ni govora o kakršnikoli podhranjenosti, saj iz majhne prostornine 1,4 litra pridela zelo uporabnih 90 kW (122 KM) in še bolj pomembnih 200 Nm navora že pri 1500 vrtljajih, s tem da isto vrednost ohranja vse do 4000 vrtljajev. V praksi to pomeni, da ne boste občutili skoraj nobene 'turbo-podhranjenosti' pri nizkih vrtljajih in da lahko menjalnik zelo hitro prestavlja v višja razmerja, če ne potrebujete veliko moči. Dejansko je elektronika nastavljena tako, da v trenutku, ko doseže okoli 1500 vrtljajev in je noga na stopalki za plin nežna, že prestavi naprej, tako da se pri 55 km/h peljete že s sedmo prestavo! Neverjetno a zelo učinkovito in predvsem varčno, saj je poraba tista, ki prepriča. Na testu se je povsem približala tovarniškim obljubam, ker je bila vožnja večinoma zelo umirjena; na daljši avtocestni poti s povprečno hitrostjo okoli 130 km/h je znašala 6,4 litra na 100 km, skoki v mesto so zahtevali med osem in devet litrov, vožnja na odprtih cestah pa tudi le dobrih pet litrov. In ker gre za bencinski motor, ki sploh ni slaboten, menjalnik pa v bistvu samodejni, lahko rečem le 'kapo dol'.

Pred kratkim so pri Volkswagnu navdušeno obelodanili, da so izdelali že več kot milijon menjalnikov DSG, ki je med kupci zelo priljubljen. Z novim, ki ima sedem stopenj, so šli še korak dlje. Ali korak niže, če želite. Prejšnji namreč ni bil dovolj majhnih mer, da bi ga vgrajevali tudi v manjše modele z manjšimi motorji, sedaj pa so s številnimi dodelavami dosegli tudi to. Po zaslugi suhe sklopke (ni več potopljena v olje) je tudi varčnejši in baje celo hitrejši, vendar o hitrosti debata sploh ni potrebna, saj prestavlja v trenutku. Bistveno hitreje kot sploh zna večina voznikov, prijetna novost pa je tudi lepše speljevanje in vklop vzvratne prestave, ki po novem manj 'cuka'. Če koga moti, da zelo hitro prestavlja gor, lahko to počne z ročico tudi sam, o kakovosti pa naj bi pričala dva milijona testnih kilometrov, ki so jih opravili pred serijsko proizvodnjo.

Tudi sicer slovi golf kot zanesljivo vozilo a po drugi strani tudi dolgočasno, brez nepotrebnih in agresivnih oblikovalskih prijemov. Gotovo bi bil testni bolj privlačen z večjimi platišči, vendar so 15-palčna po drugi strani bolj praktična in vožnja udobna. Za slednjo je značilno, da je zelo sproščena, ker voznik vedno najde idealen položaj v svojem delovnem okolju in tudi po dolgi vožnji ni utrujen. Prostora je dovolj, sicer ne rekordno veliko a zunanjim meram primerno, saj je golf že med manjšimi predstavniki razreda, ki kar raste in raste. Če upoštevate še korektno opremljenost s paketoma comfortline in poslovilnim edition, ki ga testni še ni imel (climatronic, ESP…), se s ceno okoli 21 tisoč evrov niti ne zdi predrag, čeprav nikakor ni poceni. In če razmišljate o dizlu, razmislite še enkrat; razlike je za skoraj 2.000 evrov (TDI s 105 KM), pri gorivu boste težko privarčevali toliko, vožnja pa je s takšnim motorjem bolj mirna in prijetna. Če lovite zadnje sekunde z aktualnim golfom in vas ne skrbi, da je novi pred vrati, ne morete udariti mimo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 1,4 TSI DSG
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, turbopolnilnik, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (122) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1500-4000
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4204 x 1759 x 1513
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1226 (614)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,7/4,9/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 20.951
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |