Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Modra tehnologija

Mercedes-Benz E 300 bluetec

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Mercedes-Benzov razred E izpolnjuje svojo nalogo tako kot se šika. Kljub svojim šestim letom klasičnost in bogata opremljenost z lahkoto parira ostali konkurenci, prijemi po tehnični strani pa z združevanjem tehnologij iz gospodarskih vozil stopajo korak pred njo. Klasičnost limuzine ni tako zanemarljiva, kot bi si lahko kdo mislil; prej obratno. Mnogo kupcev je takšnih, ki prisegajo zgolj na takšno obliko prevoznega sredstva.
Modra tehnologija
Foto: Pavel Furlan
24. 10. 2008 ob 10:00
Komentarjev: 0

In takšne razred E še vedno zadovoljuje v vseh pogledih. Prepoznavnost je več kot očitna; z masko, lučmi, dolžino in vsemi detajli, ki nujno pripadajo tej hiši. Bogato odmerjena medosna razdalja na še bolj bogato odmerjeni dolžini karoserije obljublja udobno, prijetno in sproščujočo vožnjo, ugoden zračni količnik precej (na izgled niti ne) aerodinamične silhuete (Cx=0,28) pa tiho premikanje pri vseh hitrostih in seveda pomembno pripomore k manjši porabi goriva.

Oprema avantgarde prinaša avtomobilu še izpiljene detajle, ki ga napravijo kanček športnejšega, ali bolje, privlačnejšega. Če je notranjost razreda E v debatah razdelana že stokrat, gre potrditi, da je izdelana zgledno, ostaja imenitna in seveda, da je, tako kot v testni različici, najbogatejše opremljena. Na račun šestnajstih tisočev evrov seveda, ki jih je potrebno doplačati k osnovni ceni tako motoriziranega E-ja. V tej lepo ujemajoči se konjak barvi usnja, tapiserij ter letvic iz črnega ptičjega javorja in globoko črnino armaturne plošče vključno s strešnim oblazinjenjem (ki deluje tudi sicer precej imenitno), je vozniku in sopotnikom na voljo pravzaprav vse. Elektrifikacija obsega premikanje sedežev in zglavnikov ter volana z vsakičnim odmikanjem ob izstopanju. Štiripodročna klimatska naprava, odličen avdio-multimedijski sistem z navigacijo, kateremu manjka le sprejem TV-programov ter osvetlitev tal zunaj in znotraj pripomorejo k boljšemu počutju. Bočni zračni vreči varujejo delček zdravja tudi tistim na zadnji klopi. Škoda je le, da odklepanje avtomobila ne vsebuje funkcije 'keyless', da zapiranje pokrova prtljažnika ni elektrificirano ter da so vsi predalčki, vključno s tistim, motorizirano odpirljivim pod osrednjo tipkovnico, premajhni za odlaganje normalno velikih stvari, ki jih ponavadi prevažamo v avtomobilih.

Bluetec je oznaka, ki pri Mercedes-Benzovih avtomobilih prinaša pošteno nadgradnjo obstoječih turbodizelskih motorjev, katerih konstrukcija in tehnologija sta se preizkušali in kalili v 'tovornjaški' srenji že od leta 2006. Da je stuttgartskim inženirjem prenos tehnike na elegantne limuzine izvrstno uspel, gre razbrati iz obrazov tistih, ki se s takšnim avtomobilom vsaj enkrat zapeljejo. Ja, bluetec se v E300 odlično izkaže. Posodobitev trilitrskega agregata V6 z novo, pametnejšo elektroniko za boljši nadzor delovanja, piezo-električnimi vbrizgalnimi šobami za natančnejšo dozacijo goriva, keramičnimi ogrevalnimi svečkami za hitrejše vžiganje v hladnih dneh, optimiranim delovanjem turbinskega puhala z novo obliko lopatic za vedno polno dihanje, vračanjem izpušnih plinov za popolnejše zgorevanje (EGR), zadnjo generacijo katalizatorja s patentiranim sistemom lokalne proizvodnje amoniaka ter novo zasnovo katalizatorjev SCR (Selective Catalytic Reduction), ki so zmožni razgrajevati škodljive delce ter dušikove okside v izpušnih plinih brez dodajanja kakršnihkoli aditivov, je navdušujoča.

Končni rezultat moči je 211 KM pri 3400 vrt./min, še pomembnejši pa je navor. Tega je za kar 540 Nm, in to v območju 1600 do 2400 vrt/min. Zmogljivosti so prepričljive. 7,2 sekunde od 0 do 100 km/h ter 244 km/h takšnega, čeprav 1,8 tone težkega E-ja, z lahkoto uvrščajo med 'športnike'. Pri porabi pa je pravi šparovček. Zna se zadovoljiti z le sedmimi porabljenimi litri goriva na 100 prevoženih kilometrov, realna žeja testnih voženj pa se vrti glede na njegovo zajetnost okoli pohvalnih 8,7 l/100 km.

Pri teh dejanjih mu seveda pomaga odlični sedemstopenjski samodejni menjalnik s hitrimi prvimi tremi prestavami ter krepko 'podaljšano' sedmo; pri 130 km/h se motorna gred vrti le z 1900 vrtljaji na minuto. Naj bo v komfortnem, športnem ali ročno sekvenčnem režimu; njegovo delovanje je poezija. Po logiki ali občutku. S pogonsko celoto je korektno dobro usklajeno tudi podvozje. Uravnoteženost vzmetenja je v kombinaciji s sistemi 'anti-lift', 'anti-dive' in 'anti-squat' ter 15 milimetrov nižjo oddaljenostjo od tal vzorna, idilično udobje limuzine na trenutke kvarijo le precej trde Continentalove športne pnevmatike. Vožnja in lega na cesti je tej vzornosti pika na i. No, vsake toliko jo v ovinkih zmoti preobilica navora na zadnji, torej pogonski osi, saj zadek rahko 'cukne' vstran, vendar se sicer nevsiljivi ESP odzove brezkompromisno. Uglajenost razreda E tako ostaja nivoju referenčnega spiska.

Kakorkoli že; modra tehnologija se Mercedes-Benzovi limuzini razreda E zelo poda. In prav zaradi nje ga gre uvrstiti še stopničko višje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz E300 bluetec
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2987
moč v kW (KM) pri vrt./min 155 (211) pri 3400
največji navor v Nm pri vrt./min 450 pri 1600-2400
menjalnik sedemstopenjski, samodejni
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4852 x 1822 x 1484
medosna razdalja v mm 2893
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1735 (525)
največja hitrost v km/h 244
pospešek 0-100 km/h v s 7,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,1/5,9/7,5
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 56.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |