{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Njegova ekscelenca

Rolls-royce ghost

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Za petičneže je svet 'malo' drugačen. Pri nakupu avtomobila na primer ne razmišljajo, koliko več bo stal boljši les na armaturki, ampak, če ga še kdo nima v takšni barvi, da mu ne bo nerodno, ko bosta parkirala eden zraven drugega v Cannesu na filmskem festivalu. To bi bilo res nezaslišano.
Njegova ekscelenca
Foto: Matej Mihinjač
11. 12. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

neverjeten ugled, ki ga ima znamka v svetu avtomobilizma
klasična oblika merilnikov je aristokratska
pregrešno udobni sedeži so električno nastavljivi tudi zadaj
pogojno ločeno upravljanje z multimedijskim sistemom, ki ga lahko zaklene voznik
odlično zračno vzmetenje še vedno daje potnikom občutek vožnje na oblaku
splošno prepoznavna graciozna oblika
materiali v notranjosti so verjetno eni najbolj kvalitetnih na tržišču
zmogljiv dvanajstvaljni motor, ki šokantno hitro prestavlja konkreten kos 'pleha'
v vratih skrit dežnik pride zelo prav v angleškem muhastem vremenu
odpre vrata do posestev, ki 'navadnim' avtomobilom in smrtnikom niso odprta
sistem projiciranja hitrosti in smeri vožnje na vetrobransko steklo
ogromen volan je verjetno všeč samo skipperjem
nešteto enih in istih vprašanj mimoidočih o zmogljivostih in ceni
les na armaturni plošči bi bil lahko še malo bolj masiven
v Sloveniji zaradi davka na prestiž občutno dražji kot v tujini
4,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (36 glasov)
video test rolls-royce ghost
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Že od leta 1906 so vsi modeli znamke Rolls-Royce sinonim za najboljše, kar obstaja. Seveda se to po dobrih stotih letih nikakor ni spremenilo, saj so materiali zdaj še bolj skrbno izbrani in avtomobili še vedno izgledajo graciozno. Se je pa po drugi strani spremenila miselnost kupcev, vsaj nekaterih. Če so se včasih vozili samo na zadnji klopi, se lahko danes vozijo sami. Model wraith je na primer narejen izključno zato, da ga bodo lastniki vozili, v primeru rolls-roycea ghost pa se še vedno lahko odločijo, ali bodo vozili ali bodo voženi. V nobenem primeru jim ne bo težko. Predvsem pa je zanimivo, kot so se radi pohvalili predstavniki znamke, da kupci ghosta do zdaj sploh še niso vozili avtomobilov z znano figurino Spirit of Ecstasy. Kar 70 odstotkov kupcev je takšnih.

Rolls-royce ghost series I oziroma 'baby rolls', kot mu ljubkovalno pravijo, velja še vedno za ogromen avtomobil, vendar je od najprestižnejšega in predvsem večjega phantoma krajši za kar 44 centimetrov.

Skupna dolžina nanese na 5,4 metra. Tudi po nedavni posodobitvi, ki je ghostu samo malenkostno prevetrila izgled, ker je na trgu že od 'davnega' leta 2010. Nanj zelo spominja tudi model wraith, ki sem ga nedavno vozil v domovini. Jasno, imata enako osnovo, za še večje odstopanje od vsakdanjih modelov pa lahko poskrbi tudi dvobarven obraz, ki zajema masko, pokrov motorja in obrobo vetrobranskega stekla: poimenovali so ga 'wake channel' in spominja na sled letal. Še ena tradicionalna: že od vsega začetka je vsem modelom enako, da je višina od tal do vrha koles enaka višini od vrha koles do strehe. Tudi zato so tako nastopaški.

Oblika me je res prevzela, v živo dobiš tisti pravi občutek o pojavi tega avtomobila, ampak me je še bolj navdušila glamurozna notranjost. Se mi je bilo skoraj nerodno usesti na tisto mehko belo usnje s črnimi športnimi kratkimi hlačami. Na črne predpražnike iz jagenjčkove volne, ki je debela vsaj 10 centimetrov, je škoda sploh polagati umazane čevlje. Najbolje je biti kar bos, tako fin občutek je. Zadaj je prostor namenjen dvema, ki lahko med vožnjo gledata televizijo, vsak na svojem zaslonu, opravljata tekoče posle na priročnih mizicah ali pa si spustita naklon sedeža do te mere, da elegantno spita dobršen del vožnje. Krom tukaj ni kakšna svetleča plastika, všeč mi je, da so vsi elementi več ali manj masivni. Še najmanj les, ki se zdi v 'poceni rollsih' bistveno tanjši kot pri phantomu. Angleži znajo ustvariti pravi prestižni kokon za vse tiste, ki si to lahko privoščijo. Tehnika pa je seveda takšna, kot jo lahko najdemo v admiralski ladji znamke BMW, ki je od leta 1998 lastnik pravic do imena aristokratske britanske znamke. Zdaj imajo sedež na jugu Anglije, na mirnem podeželju posestva Goodwood, ki se razprostira na petdesetih kvadratnih kilometrih, zelo blizu pa je seveda še kako znano dirkališče. Kot da ga potrebujejo ...

Občutek med vožnjo je res poseben. Ne samo zaradi strahu pred tem, da boš kaj opraskal in doma jedel kruh in vodo, tudi zaradi pogledov ostalih v prometu ne, ker se hitro navadiš, da jih ne opazuješ več, ker vsi gledajo, če je notri kakšen Wayne Rooney. Ne, za ljubitelja avtomobilov je nekaj posebnega dokaj visoko sedenje, kjer te obkroža skoraj kot v patriji debela pločevina, v rokah pa držiš pretanek volan, ki je spet svojevrstna klasika, po občutku podobna tistim na plovilih. Vožnja po angleškem podeželju je lahkotna zaradi perfektnega zračnega vzmetenja in prilagodljivih blažilnikov, ki neprenehoma spreminjajo trdoto, da imajo potniki res občutek, da so na oblaku.

Ghost do stotice z mesta pospeši v vsega 4,9 sekunde in bi verjetno pospeševal tudi preko elektronske omejitve, ki pospeševanje ustavi pri 250 km/h.

Odlična je tudi zvočna zatesnitev, saj se v notranjosti večinoma ne sliši, kako pod pokrovom motorja brni 6,6-litrski dvanajstvaljnik z dvema turbopolnilnikoma. Proizvede 'skromnih' 420 kW oziroma 570 'konjev' in 780 Nm navora. In čeprav pri Rolls-Royceu v preteklosti moči sploh niso navajali, ker so bili prepričani, da je je vedno dovolj, se to odraža v notranjosti še vedno v pomanjkanju merilnika vrtljajev. V bistvu ima samo merilnik preostale moči, ki je na voljo. Ob lahkotni in vseeno ne počasni vožnji je na zalogi še vedno okoli 90 odstotkov potenciala.

Seveda jo je z malce truda mogoče spraviti tudi na 'nulo'. Hitrost nabira z izjemno lahkoto in šele v ovinku postane jasno, da ghost še zdaleč ni lahek avtomobil. Slabi dve toni in pol bi pokazala tehtnica in med hitenjem se začne obnašati kot slon, ki želi tekmovati z gazelo. Malo slabše se odreže kot wraith in če bi s takšno vožnjo šofer vozil svojega šefa na zadnjem sedežu, bi verjetno kar hitro izgubil svojo službo. Umirjeno in elegantno bo najbolje, vseeno pa sem na koncu spoštljivo prikimal inženirjem, da so uspeli nagibanje obdržati v mejah normale in s tem zakriti vso to maso.

Osemstopenjski samodejni menjalnik je povezan z navigacijo, da kar sam prestavi pred ovinkom v pravo prestavo, kar sem sicer že videl v nekaterih drugih cenejših nemških avtomobilih, manjkrat pa poslušal sistem 16 zvočnikov, ki skupaj premorejo kar 1300 vatov moči in ki samodejno prilagajajo zvok v primeru dežja, da boste uživali v vseh Vivaldijevih letnih časih. Vsi tehnološki cukrčki se upravljajo preko multimedijskega sistema, ki je spredaj spojen z 10,3-palčnim zaslonom. Razume enostavne glasovne ukaze, kot so kliči, sprejmi in podobno v več jezikih, spredaj in zadaj pa z vsem upravljate preko kontrolnika iDrive, pardon, v primeru ghosta se imenuje 'kontrolnik Spirit of Ecstasy'.

Ko sem po veliko prevoženih kilometrih, še enkrat pardon, miljah vrnil ghosta, je bilo usnje na sedežih še vedno snažno belo in noge v čevljih suhe, ker prezračevalni sistem ločeno upravlja s temperaturo zraka spodaj in zgoraj. Emblem na kolesih je bil tudi med vožnjo poravnan s cesto, ne samo, ko sem parkiral, cena v tehničnih podatkih pa je bila na koncu bolj ali manj za atrakcijo, posebnega pomena za prave kupce tako ali tako nima. Pri nas bi z vsem, kar požre še država, stal nekje 360 tisoč evrov, pa bi se šele začeli pogovarjati o barvi usnja na sedežih.

__________________________________________________________________________________________________________________

Spirit of Ecstasy

Ornamenti na pokrovih motorjev niso nič neobičajnega, Bentley še vedno vztraja pri njih, pri Mercedes-Benzu pa vam običajno dajo šrtleči emblem na izbiro v sklopu elegantne ali športne maske. Desetletja nazaj so okraski kitili avte vseh znamk, ki so dale kaj nase, od chryslerjev, buickov, chevroletov in fordov do cadillacov. No, danes si boste lahko najbolj šteli v čast, če boste doma polirali ravno Rolls-Roycevo figuro, ki je zasnovana na poziranju angleške igralke Eleanor Thornton.

Zgodovina ikonične gospe sega že v davno leto 1911, ko so jih pri Rolls-Royceu prvič pričeli lepiti na pokrove motorjev. Zanimivo, da so pred tem lastniki avtomobilov nanje lepili najbolj nemogoče figurice, ker je to pač bilo popularno. Doma izdelana skropucala na avte takega kova kajpak ne spadajo. Sprva so bili kipci malce večji kot sedaj in izdelani iz srebra, ker pa kraje le-teh zato seveda niso bile redkost, so kaj kmalu izbrali drugo, cenejšo zlitino, iz katere so jih izdelovali.

Spirit of Ecstasy uteleša duh Rolls-Roycea, simbolizira umirjenost, odsotnost vibracij, hitrost, tišino, posebno energijo in prestiž znamke. Predvsem pa resnično krasen kos pločevine.

Sredi tridesetih pa vse tja do petdesetih let prejšnjega stoletja je naša protagonistka klečala oz. zelo nizko tekla, da pri tistih bolj športnih različicah rolls-roycev vozniku ni zastirala pogleda na cesto. To pa je ljubezen do detajlov te angleške znamke. Vsak kipec je seveda izdelan ročno, danes pa lahko kupci izbirate tudi med precej dražjima različicama – tako, ki nosi na sebi 24-karatno zlato in drugo, ki je narejena iz kristala in se sveti. Cena enega spirita znaša okoli dva tisočaka evrov, zato le pazite, da je vsakič pospravljen pod pokrov motorja.

________________________________________________________________________________________________

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki rolls-royce ghost series I
vrsta motorja turbobencinski, dvanajstvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj 
prostornina v ccm 6592
moč v kW (KM) pri vrt./min 420 (570) pri 5.250
največji navor v Nm pri vrt./min 780 Nm pri 1.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5399 x 1948 x 1550
medosna razdalja v mm 3295
prtljažnik v litrih 396
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2360
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 21,2/9,8/14,0
poraba na testu v l/100 km 16,8
cena osnovnega vozila v EUR cca. 360.000
cena testnega vozila v EUR cca. 360.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR cca. 360.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">