Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dirkaško poreklo

Opel corsa 1,6 GSi

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Opel corsa GSi. Čeprav se morda ne sliši tako imenitna kot z oznako 'OPC' pa je za prave ljubitelje oplov po statusu definitivno enakovredna. GSi je pri oplovcih tako spoštovan, kot pri Volkswagnu GTI in Fordu RS. Skratka, dirkaško poreklo. In da je res tako, je corsa dokazala tudi na testu.
Dirkaško poreklo
Foto: Matej Mihinjač
9. 10. 2008 ob 10:54
Komentarjev: 0

Pravzaprav ima testna corsa s tisto najmočnejšo različico OPC ogromno skupnih točk. No, lahko bi rekli, da je njena omiljena, za vsakdan bolj praktična verzija. Kar pravzaprav ni nič narobe, saj na zunaj izgleda ravno tako dobro, v notranjosti je bolj ljudska, pri zmogljivostih pa zna še kako pokazati zobe. Ja, na zunanjosti trivratne karoserijske različice je agresivnost enako poudarjena s plastičnimi podaljški na odbijačih, optično ojačanimi pragovi, zajetnim spojlerjem na prtljažnih vratih ter sedemnajstpalčnimi platišči hišnega porekla. Zlitost v le eno (na testu živordečo) barvno skulpturo športnost še krepi.

Razlika z OPC pa je le v detajlih. Odbijači so oblikovno konzervativnejši. Izpušni sistem ni v sredini pač pa na levem robu. Difuzorja zadaj ni, prav tako ne spredaj škrg. In ogledala so tokrat običajna. Ljudskost notranjosti se kaže po tem, da je armaturna plošča enaka kot v vseh corsah, da se sedi na povsem običajnih, bočno podkrepljenih sedežih, ne na Recarovih specialkah, in da so barvne podloge na volanskih prečkah in na sredinski konzoli v mat aluminijevem odtenku. Kar naredi corso GSi navznoter posebno, so aluminijaste stopalke s trikotnimi gumijastimi gumbi za boljši oprijem na čevlje ter oglata prestavna ročica za boljši oprijem v dlani. Najvidnejše odstopanje pa je zagotovo barvna kombinacija tapiserije. Sedeži so namreč sešiti iz sive profilirane tkanine, na široko obrobljeni z živordečim blagom in zaključeni s prav takšnim šivom. Živordeče barve so tu tudi varnostni pasovi. Kot pika na i vsemu ostalemu. V ta 'i' pa je vključen tudi dolg spisek serijske opreme, ki jo ta corsa ponuja, od ogrevanja volana in sedežev, do tempomata, multimedijskega avdioaparata, potovalnega računalnika, štoparice, nadzora stabilnosti avtomobila, šestih varnostnih blazin, parkirnega senzorja ter senzorja za dež in nenazadnje tudi kompresorja za zrak, ki nadomešča rezervno kolo v že tako precej majhnem prtljažniku.

Motorni agregat. Iste zasnove kot pri OPC. Torej ecotec z 1,6 litra gibne prostornine, 16 ventili nad štirimi prečno postavljenimi valji, zmogljivo elektroniko ter turbinskim polnilnikom zraka, ki vliva moč motorju. Rezultat je v tem primeru za dvainštirideset 'konjičev' manjši, a z največ 150 KM (110 kW) pri 5850 vrtljajih še kako živ. In njegov navor je z 230 Nm v območju 1950 do 5850 vrt./min popolnoma enak kot pri močnejši različici. Prav tako kot hitri šeststopenjski menjalnik. Vlek je suveren v vseh prestavah in v celotnem območju. Corsa v tej kombinaciji pospeši od 0 do 100 km/h v 8,1 sekunde in doseže največjo hitrost 210 km/h. Bolj bistven podatek pa je, da je živahnost v območju normalnih hitrosti in pospeškov odlična, da se uživanje zlepa ne konča, in da je OPC le možnost izbire. Tudi za ceno ugodne testne porabe, ki je tokrat ostala pod desetimi litri na 100 prevoženih kilometrov.

Pri vsej dobroti, ki jo testna corsa nudi, je njen najšibkejši del podvozje. Pa ne zato, ker ne bi bilo kos zmogljivostim avtomobila, pač pa zato, ker so z njim inženirji hoteli dovršiti suvereno športnost avtomobila. A jim je zadeva ušla preko meje. Dobro vodljivost in odlično smerno stabilnost avtomobila so s pretrdimi blažilniki in pretogimi vzmetmi zabetonirali na prav vsako jamico na asfaltu in spremenili cesto v stalno skakajoči raj. In pri ostrih vožnjah je siljenje nosu iz ovinka stalnica prav zaradi tega, saj ima notranje kolo premalo oprijema za začrtano smer. Ja, športnost ima svojo ceno.

Če pri corsi GSi ogledamo skozi prste in ji oprostimo napake, potem je smisel, ki so ga pri Oplu hoteli doseči, pravi. Od tu naprej bo na obeh straneh zadovoljstvo. Naj živi GSi! Spet.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1,6 turbo ecotec GSi
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 5850
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1950 - 5850
menjalnik šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3999 x 1713 x 1488
medosna razdalja v mm 2511
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1100 (445)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,5/6,4/7,9
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 18.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 9. 2020
September 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
310102  mednarodna premiera - renault E-TECH
03040506
07  mednarodna premiera - sto let znamke Mazda
0809  domača premiera - citroën C5 aircross hybrid
10111213
1415  domača premiera - fiat 500 hybrid
1617181920
21222324  domača premiera - hyundai i30
25  domača premiera - BMW M closed room
2627
28  domača premiera - mazda MX-30
domača premiera - opel insignia
293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 234
peugeot 2008 185
hyundai tucson 171
škoda octavia 165
nissan qashqai 159

Podatki veljajo za avgust 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 38.791 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 1 dnevi  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 1 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 2 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 2 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 4 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 10 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  |