Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škotski ovčar

Ford ecosport 1.0 ecoboost titanium

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Med vožnjo po tujih deželah Volanovci radi vozimo avtomobile, ki jih pri nas ni. Zato sem bil toliko bolj navdušen, da sem lahko prav jaz po prostrani škotski pokrajini preizkušal Fordovega urbanega SUV-ja ecosport.
Škotski ovčar
Foto: Matej Mihinjač
19. 12. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

atraktivna in agresivna oblika bo navdušila številne
litrski mlinček ecoboost je v ecosportu prožen in ob škotskih omejitvah tudi varčen
zadnji potniki lahko za več udobja med vožnjo prilagajajo naklon sedežev
zaradi majhnih mer je okreten tudi v mestih, kjer se počuti najbolje
manjše mere pripomorejo k večji okretnosti
občutno večji prtljažnik napram fiesti
nerodno rezervno kolo na vratih prtljažnega prostora lahko mimogrede obtolčete
vrata prtljažnega prostora se odpirajo samo na stran
stropne ročice boste iskali zaman
nesprejemljivo visoka cena v primerjavi z ostalimi urbanimi SUV-ji
hrupna notranjost pri večjih vrtljajih zaradi slabe zvočne izoliranosti
na žalost ecosporta ni v domači ponudbi
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (15 glasov)
video test ford ecosport 1.0 ecoboost titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V Evropi zelo priljubljeni križanci in na splošno vsi avtomobili, ki so bolj oddaljeni od tal, žanjejo lepe uspehe, zato se niti ne bi čudil, če vas bo ecosport prevzel. Vendar vseeno ustavite konje, saj ga boste pri nas zaman iskali v prodajni ponudbi. En velik problem ima: ceno. Če bi ga vendarle prodajali pri nas, bi stal enako kot kuga, torej dobrih 21 tisočakov brez popusta, kar je seveda nesprejemljivo. Težava je v tem, da ga izdelujejo v Indiji in Braziliji, kar poleg ostalih stroškov verjetno pomeni več dajatev pa smo tam. Če se to kdaj le uredi, pa boste imeli na voljo še en zelo atraktivno oblikovan avto, ki ga poganja samo litrski trivaljnik ecoboost, evropski motor leta.

Ecosport se odlično počuti na urejenih cestah, pa čeprav se lahko pohvali tudi s spodobnostjo prečkanja vodnih ovir do globine 55 centimetrov.

Ford ecosport na videz daje vtis pravega športnega terenca že samo s svojo 20-centimetrsko oddaljenostjo od dal. Videz vara, najbolje, v bistvu odlično, se počuti na urejenih cestah, pa čeprav se lahko pohvali tudi s spodobnostjo prečkanja vodnih ovir do globine 55 centimetrov. Če greste globlje, pa vas bo verjetno na gladini obdržalo veliko rezervno kolo, nameščeno na vratih prtljažnika! Šalo na stran, prav to kolo, ki morda deluje terensko, avtomobil podaljša za dodatnih 20 centimetrov in naredi parkiranje bistveno bolj nerodno. Je kar nekakšen paradoks: po eni strani se snovalci trudijo, da bi bil avtomobil kompaktnih mer, po drugi ga pa s tem podaljšajo, medtem ko potniki ne pridobijo dodatnega prostora. Prav tako se morajo vrata odpirati na stran, kar ni vedno najbolj praktično, ker se odprejo daleč nazaj, zato rabite spet veliko prostora. So pa po drugi strani kljuko za odpiranje elegantno skrili v zadnjo luč, da sem jo na začetku moral prav poiskati.

To mi je všeč in hkrati so mu znotraj namenili kar 20 uporabnih odlagalnih mest spredaj, medtem ko sem v vrata brez težav spravil tudi veliko plastenko pijače. Le slabe štiri metre brez kolesa zadaj meri ecosport pa ponuja res veliko prostora za potnike. Tudi za glavo ga je dovolj in zaradi višine karoserije ter odmika od tal lahko brez sklanjanja vstopate in izstopate. Če vozite fiesto, vam bo notranjost takoj znana, saj je ecosport v bistvu zasnovan na njej. Plastika je trda, kar ne moti, ker je dobro sestavljena, sem pa pogrešal več opore na udobnih sprednjih sedežih. Tudi položaj za volanom je odličen, preglednost pa je zaradi višjega sedenja seveda boljša. Najbolj udobno se bodo v ecosportu peljali štirje, še posebno pa bosta zadnja potnika navdušena nad naslonjaloma, ki se jima da nastaviti naklon, da je še bolj udobno. Po drugi strani boste zaman iskali stropne ročice. Kljub malenkost večjim meram v primerjavi s fiesto so uspeli povečati še prtljažni prostor za 70 litrov, tako da gre vanj skupno 346 litrov prtljage, ob prekucnjenih sedežih celo 1238 litrov, pa še z zelo nizkim nakladalnim robom se lahko pohvali, kar je spet velik plus.

Ecosport ni širok avtomobil, kar sem na ozkih škotskih cestah začel hitro ceniti. Že na začetku sem dejal, da je urbani SUV, zato ima pogon samo na sprednji kolesi, ker verjetno nihče v mestih ne potrebuje štirikolesnega. Se pa pozna, da je ecosport dobrih 130 kilogramov težji od fieste in ima malo trše vzmeti. Sport v imenu naj vas ne zavede, ker je športnosti v tem avtu kljub dobremu občutku na volanu toliko kot sonca na Škotskem; občasno posije, zato je bolj vodljiv od praktično vseh tekmecev. Gre pa za družinsko vozilo, zato mora biti vožnja bolj ali manj udobna in prijetna. V bistvu me je zmotila le slabša zvočna zatesnitev, da bi bilo v kabini tišje pri večjih hitrostih.

Ecosport je sicer v Evropi na voljo s tremi motorji: 1,5-litrskim dizelskim in dvema bencinskima, 1,5-litrskim in litrskim trivaljnikom ecoboost, ki je seveda poganjal testnega. Preizkusil sem ga že v drugih fordih in tudi v ecosportu ni razočaral. S svojimi 92 kilovati oziroma 125 'konji' in 170 Nm navora je vselej dovolj zmogljiv, le pri speljevanju ni tako odločen kot atmosferski motorji. Tudi ta ima značilen zvok trivaljnika, ročni menjalnik pri fordih še ni razočaral in tudi ta je s petimi stopnjami dovolj natančen, občasno se je malo zatikal le v vzvratno. Potrebe po šesti prestavi zaradi strogih omejitev, kjer se lahko na avtocesti pelješ največ 110 km/h, nisem čutil, je pa v drugih Fordovih modelih na voljo in ne bi bilo nič narobe, če bi bila tudi v dragem ecosportu. Povprečna poraba je bila precej zmerna zaradi majhnih povprečnih hitrosti in voženj po podeželskih cestah; na 100 prevoženih kilometrov se je odžejal z dobrimi 7 litri bencina, kar sem nekako pričakoval in je povprečen dosežek.

Ecosport sicer sproža kar zanimive reakcije na cesti. Večina model prvič vidi in jih kar malo začudi ogromna maska spredaj. V kinetično modri barvi, za katero je treba še malo globlje seči v denarnico, pa toliko bolj. Verjamem, da bi marsikoga pritegnil tudi pri nas, ampak ga zaradi cene vsaj zaenkrat še ne bo v domači ponudbi. V Nemčiji po drugi strani ponujajo skoraj 3.000 EUR popusta za vstopni model, ki ima ceno 19.200 EUR, testni pa je stal še slaba dva tisočaka več. Ja, če bi stal 16 tisočakov, bi še šlo, zato pa se pri nas za tolikšen znesek veliko bolj splača kupiti kugo, ki ima močnejši motor, več prostora, pač, več vsega. Ford mora le paziti, da ne zamudi kakšnega vlaka, ker konkurenca v tem segmentu žanje zelo lepe uspehe in ecosport bi bil lahko z nekaj dodelavami odlična protiutež. In kakšnim bolj izvirnim imenom, jasno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ecosport 1.0 ecoboost titanium
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 170 pri 1.400 - 4.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3999 x 1765 x 1708
medosna razdalja v mm 2520
prtljažnik v litrih 346
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1350 (365)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 12,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/4,7/5,3
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 19.200
cena testnega vozila v EUR 21.065
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.065

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |