Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kristalizacija

Ford focus 2,0 TDCI titanium

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Zadnja prenova focusa je imela povsem jasen namen; skristalizirati situacijo ter dokončno okarakterizirati avtomobil tako kot je treba. Torej, focus je s posnemanjem potez večjega mondea pridobil nekaj elegance, posodobljeni detajli na njem pa so njegovo zgodbo prevesili športnosti v prid.
Kristalizacija
Foto: Pavel Furlan
8. 10. 2008 ob 11:54
Komentarjev: 0

Prav karakterizacija je prinesla v focusa polno mero športnosti. Namensko, saj naj bi se zanj odločali predvsem kupci, ki se največ vozijo sami ali v dvoje; družine si lahko vse to, kar dobrega ponuja Ford na tej platformi, privoščijo raje v modelu C-max, ki je prostornejši in uporabnejši. Focus še vedno ostaja povsem klasična kombilimuzina s petimi vrati, v kateri se najbolje počutita njegov voznik in sovoznik. V zadnji verziji navzven spremenjen le v agresivnejši a tudi markantnejši obraz, ki je lasten zadnjim hišnim trendom in kot tak precej bolj všečen in razpoznaven ter na zadku s konkretneje poudarjenimi prehodi na pločevini in novim dizajnom luči, kljub isti celotni bočni silhueti, bolj kupejevsko usmerjen. Primanjkljaj gre čutiti le pri navidezno večji oddaljenosti od tal in še ta je odvisna od velikosti platišč ter višine pnevmatik, na katerih stoji focus.

Notranjost je v osnovi enaka kot pred prenovo a polna izboljšav, novosti in svežine ter deležna krepko boljših materialov in boljše izdelave. Novi merilniki se spogledujejo z Audijevim dizajnom in unikatnostjo dodatnih hišnih prijemov, profilirana temno siva obloga sredinske konzole pa odlično sovpada s focusovim karakterjem. Ergonomija za volanom focusa ostaja enaka, torej odlična. Mogoče velja omeniti le spodrsljaj pri gradnji sedežev. Kompaktno trde a udobne sedeže so tu nadomestili športni sedeži, napravljeni iz precej mehkejše pene, ki so kratkomalo za sedenje precej slabši kot predhodni. A se sedeži odkupijo z dobrim bočnim oprijemom in izdatno nastavljivostjo. In na žalost se Ford kar noče in noče posloviti od neprijetnih trdih plastičnih oblog na vratih, ki so v območju notranje kljuke popolnoma brez podpore in se tam tapiserija prav grdo ugreza ob pritisku nanjo. Človek pa bi si želel tudi boljšo zvočno izolacijo, saj zna biti šum vetra kot tudi hrup motorja v kabini precej moteč. Paket titanium poleg temno sive barvne kombinacije notranjosti prinaša z avtomobilom cel kup opreme, ki obsega osem zračnih mehov, sistem stabilnosti vozila, parkirne senzorje, nastavitev trdote vrtenja volanskega obroča, športno podvozje, osemnajstpalčna kolesa, gretje prednjega vetrobranskega stekla, pametne brisalce, dvokanalno klimatsko napravo, Sonyjevo avdionapavo z MP3 in USB-predvajalnikom, povezavo bluetooth ter potovalni računalnik.

Testni focus predstavlja najzmogljivejšo dizelsko različico, ki jo je moč dobiti v takšni kombinaciji. Preverjeni dvolitrski turbodizelski motor z oznako TDCI in v tem primeru s 136 KM (100 kW) moči ter 360 Nm navora ima v sebi dovolj potenciala, da se tak focus pelje skoraj po vseh željah voznikov. Dovolj velika zaloga moči, predvsem pa široko območje največjega navora v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom omogočata precej dinamično vožnjo. Slabost pogonskega sklopa je le v območju najnižjih motornih vrtljajev; meja pod 1750 vrtljaji/min je kritična, saj je od tu dol zaradi lahkega vztrajnika in posledično majhne vztrajnosti motorja ter mirovanja turbine motor dobesedno mrtev. Nasprotno; prav zaradi majhnih vztrajnosti se motor od kritičnih vrtljajev navzgor zato s polno močjo zelo hitro zavrti do dovoljenih 4500, kjer se vmeša lučka za prestavljanje navzgor. Poraba zna pri odločnejši nogi preseči 10 litrov/100km, normalno pa se giblje okrog 7,5 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Pregovorno odlično podvozje focusa je temu motorju pisano na kožo. Lega na cesti je zelo dobra v vseh situacijah, vodenje natančno in kontrolirano. O stabilnosti ne gre izgubljati besed, le pri udobju velja omeniti dva režima, katera se pri focusu opazi. Mehko blaženje je prijetna lastnost ob zmerni vožnji, togost in klenost pa ob ostrih manevrih hvalevredna. Prav tu se izkaže v najlepši luči.

Če je mimo focusa zaradi njegove povprečnosti do prenove šlo skoraj preveč kupcev, gre verjeti, da bo sedaj (in vsekakor je tudi že) situacija drugačna, saj je posodobitev avtomobila prinesla tisto, kar je focusu do sedaj manjkalo. Kristalizacija je zagotovo uspela.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 2,0 TDCI
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4227x 1839 x 1500
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 396
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1391 (559)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/4,5/5,5
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 19.670
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |