Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Po kapljicah

Hyundai i10 1.0 LPGi comfort

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nekaj 'plinarjev' smo v zadnjem času že preizkusili, hyundai i10 pa je verjetno eden najcenejših majhnih avtomobilov s predelavo na avtoplin. Ne le ob nakupu, ampak predvsem ob kasnejšem vzdrževanju.
Po kapljicah
Foto: Gašper Miš
28. 12. 2014 ob 18:05
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eden cenejših avtomobilov na trgu s tovarniško vgrajenim sistemom za avtoplin
ob uporabi avtoplina je vožnja zelo poceni
emisije škodljivih plinov so bistveno manjše kot pri uporabi bencina
tovarniška vgradnja s seboj prinese ugodnosti v sklopu garancije
motor se ob mestni in primestni vožnji izkaže kot dovolj zmogljiv
kljub zelo majhnim meram je kabina presenetljivo prostorna
malček je okreten in prijeten za vožnjo
podvozje je zanesljivo, vožnja pa kljub zasnovi udobna
izdelava je zelo dobra kljub cenenim materialom
rezervoar za plin je razmeroma majhen, kar pomeni pogosto točenje goriva
na avtocesti motorju v klanec hitro poide sapa
tempomat ni na voljo niti za doplačilo
omejitve zaradi pogona na plin; na primer prepovedan vstop v večino garažnih hiš
doplačilo 1.200 EUR se povrne malo prepozno
domači uvoznik bi lahko dodal še nastavek za polnjenje avtoplina
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (13 glasov)
video test hyundai i10 1.0 LPGi comfort
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Takšen, kot ga vidite na posnetkih, stane točno 11.630 EUR, kar je že v osnovi poceni. i10 je majhen avtomobil. Spada v razred, kjer se tepejo volkswagen up! in njegove izpeljanke, toyota aygo in francoska bratca pa čisto novi renault twingo. Prednost i10 (in to velika) je, da ima pet običajnih vrat s petimi običajnimi stekli, prostora za potnike je dovolj, le prtljažnik je majhen, kar je pač pričakovano. Tukaj smo ga že podrobno opisali.

V testnem je zato najpomembnejši pogon. Tovarniško vgrajen rezervoar ima le 34 litrov prostornine, kar pomeni, da bi ga morali teoretično napolniti z okoli 27 litri, no, v praksi smo ga z dobrimi 20-imi in ob porabi dobrih osem litrov na 100 km tako na plin prevozili le okoli 250 kilometrov. Pogosto točenje bo za tiste, ki se veliko vozite, dokaj nadležno, po drugi strani pa se vam ne splača nakup takšnega vozila, če niste dosti na cesti. To je kar dobro vedeti pred nakupom. Najlepše pa pride ob pogledu na račun: okoli 6 evrov vas bo stala 100 kilometrov dolga pot in to je danes zelo poceni. Trivaljni litrski motorček sploh ni prešibak, ker je i10 lahek. S svojim hecnim brnenjem nas je brez težav prevažal okoli in na avtocesti se nekako drži prometa, čeprav ga v dolge klance hitro zmanjka in ga je treba priganjati, s tem pa raste tudi poraba.

Gre tudi za enega najčistejših motorjev na trgu, saj poleg manj strupenih emisij izpusti tudi manj CO2, le 104 g/km ob tovarniško obljubljeni povprečni porabi. Razlika v moči motorja, ko vozite na bencin ali plin, je le 2 KM, tako da razlik kljub za 0,3 sekunde slabšemu pospešku do 100 verjetno ne boste opazili. Sam i10 je slabih 60 kilogramov težji po tovarniški predelavi, nekaj malenkostnih sprememb pa so naredili tudi na samem motorju, ki je v osnovi okoli 5 odstotkov močnejši in doseže največjo moč pri višjih vrtljajih. V notranjosti je od običajnega i10 drugačen le po zaslugi gumba levo za volanom, ki služi preklopu goriva, med merilniki pa sta zdaj kar dva za nivo goriva, eden za bencin, drugi za plin. Zunaj je na zadku desno dodana še oznaka blue. V bistvu je tempomat edina stvar, ki smo jo pogrešali, ker ga v plinski različici sploh ne morete dokupiti.

i10 je zelo simpatičen avtomobil, občutka preko volana je sicer premalo, kar je hiba vseh vozil te znamke, ampak v tako majhnem in predvsem mestnem avtu to ne moti preveč. Sedi se čisto v redu in ob dobri okretnosti je tole eden boljših malčkov. Dodatna masa v prtljažniku se ni kaj dosti čutila. Še tole: tovarniška predelava na plin avto podraži za 1.200 EUR, zato ga je smiselno vzeti, če se veliko vozite v mestih in okolici. Po trenutnih cenah boste, če upoštevamo le strošek goriva, na 100 kilometrov privarčevali povprečno 2,75 evra, torej bi razliko privozili nekje po dobrih 40 tisoč kilometrih. Vendar je potrebno upoštevati še malo večji strošek vzdrževanja, tako da se razlika pozna še malo kasneje. Pri Hyundaiju bi lahko dodali še nastavek za polnjenje (krožni adapter), ki stane vsega 43 EUR, da si ga ne rabite vsakič izposoditi na bencinskem servisu. Ker gre za enega najboljših malčkov na trgu v tem trenutku, boste tudi s 'plinarjem' težko brcnili v temo, če ste malo bolj 'eko' in če vam veliko pomeni, koliko plačujete za gorivo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i10 1.0 LPGi comfort
vrsta motorja bencinski s predelavo na LPG, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 51 (69) pri 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 93 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3665 x 1660 x 1500
medosna razdalja v mm 2385
prtljažnik v litrih 252
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1064 (406)
največja hitrost v km/h 153
pospešek 0-100 km/h v s 15,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,2/5,1 (8,3/5,4/6,5)
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 8.990
cena testnega vozila v EUR 11.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.630

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: markopeč
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |