{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Po kapljicah

Hyundai i10 1.0 LPGi comfort

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nekaj 'plinarjev' smo v zadnjem času že preizkusili, hyundai i10 pa je verjetno eden najcenejših majhnih avtomobilov s predelavo na avtoplin. Ne le ob nakupu, ampak predvsem ob kasnejšem vzdrževanju.
Po kapljicah
Foto: Gašper Miš
28. 12. 2014 ob 18:05
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eden cenejših avtomobilov na trgu s tovarniško vgrajenim sistemom za avtoplin
ob uporabi avtoplina je vožnja zelo poceni
emisije škodljivih plinov so bistveno manjše kot pri uporabi bencina
tovarniška vgradnja s seboj prinese ugodnosti v sklopu garancije
motor se ob mestni in primestni vožnji izkaže kot dovolj zmogljiv
kljub zelo majhnim meram je kabina presenetljivo prostorna
malček je okreten in prijeten za vožnjo
podvozje je zanesljivo, vožnja pa kljub zasnovi udobna
izdelava je zelo dobra kljub cenenim materialom
rezervoar za plin je razmeroma majhen, kar pomeni pogosto točenje goriva
na avtocesti motorju v klanec hitro poide sapa
tempomat ni na voljo niti za doplačilo
omejitve zaradi pogona na plin; na primer prepovedan vstop v večino garažnih hiš
doplačilo 1.200 EUR se povrne malo prepozno
domači uvoznik bi lahko dodal še nastavek za polnjenje avtoplina
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (14 glasov)
video test hyundai i10 1.0 LPGi comfort
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Takšen, kot ga vidite na posnetkih, stane točno 11.630 EUR, kar je že v osnovi poceni. i10 je majhen avtomobil. Spada v razred, kjer se tepejo volkswagen up! in njegove izpeljanke, toyota aygo in francoska bratca pa čisto novi renault twingo. Prednost i10 (in to velika) je, da ima pet običajnih vrat s petimi običajnimi stekli, prostora za potnike je dovolj, le prtljažnik je majhen, kar je pač pričakovano. Tukaj smo ga že podrobno opisali.

V testnem je zato najpomembnejši pogon. Tovarniško vgrajen rezervoar ima le 34 litrov prostornine, kar pomeni, da bi ga morali teoretično napolniti z okoli 27 litri, no, v praksi smo ga z dobrimi 20-imi in ob porabi dobrih osem litrov na 100 km tako na plin prevozili le okoli 250 kilometrov. Pogosto točenje bo za tiste, ki se veliko vozite, dokaj nadležno, po drugi strani pa se vam ne splača nakup takšnega vozila, če niste dosti na cesti. To je kar dobro vedeti pred nakupom. Najlepše pa pride ob pogledu na račun: okoli 6 evrov vas bo stala 100 kilometrov dolga pot in to je danes zelo poceni. Trivaljni litrski motorček sploh ni prešibak, ker je i10 lahek. S svojim hecnim brnenjem nas je brez težav prevažal okoli in na avtocesti se nekako drži prometa, čeprav ga v dolge klance hitro zmanjka in ga je treba priganjati, s tem pa raste tudi poraba.

Gre tudi za enega najčistejših motorjev na trgu, saj poleg manj strupenih emisij izpusti tudi manj CO2, le 104 g/km ob tovarniško obljubljeni povprečni porabi. Razlika v moči motorja, ko vozite na bencin ali plin, je le 2 KM, tako da razlik kljub za 0,3 sekunde slabšemu pospešku do 100 verjetno ne boste opazili. Sam i10 je slabih 60 kilogramov težji po tovarniški predelavi, nekaj malenkostnih sprememb pa so naredili tudi na samem motorju, ki je v osnovi okoli 5 odstotkov močnejši in doseže največjo moč pri višjih vrtljajih. V notranjosti je od običajnega i10 drugačen le po zaslugi gumba levo za volanom, ki služi preklopu goriva, med merilniki pa sta zdaj kar dva za nivo goriva, eden za bencin, drugi za plin. Zunaj je na zadku desno dodana še oznaka blue. V bistvu je tempomat edina stvar, ki smo jo pogrešali, ker ga v plinski različici sploh ne morete dokupiti.

i10 je zelo simpatičen avtomobil, občutka preko volana je sicer premalo, kar je hiba vseh vozil te znamke, ampak v tako majhnem in predvsem mestnem avtu to ne moti preveč. Sedi se čisto v redu in ob dobri okretnosti je tole eden boljših malčkov. Dodatna masa v prtljažniku se ni kaj dosti čutila. Še tole: tovarniška predelava na plin avto podraži za 1.200 EUR, zato ga je smiselno vzeti, če se veliko vozite v mestih in okolici. Po trenutnih cenah boste, če upoštevamo le strošek goriva, na 100 kilometrov privarčevali povprečno 2,75 evra, torej bi razliko privozili nekje po dobrih 40 tisoč kilometrih. Vendar je potrebno upoštevati še malo večji strošek vzdrževanja, tako da se razlika pozna še malo kasneje. Pri Hyundaiju bi lahko dodali še nastavek za polnjenje (krožni adapter), ki stane vsega 43 EUR, da si ga ne rabite vsakič izposoditi na bencinskem servisu. Ker gre za enega najboljših malčkov na trgu v tem trenutku, boste tudi s 'plinarjem' težko brcnili v temo, če ste malo bolj 'eko' in če vam veliko pomeni, koliko plačujete za gorivo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i10 1.0 LPGi comfort
vrsta motorja bencinski s predelavo na LPG, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 51 (69) pri 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 93 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3665 x 1660 x 1500
medosna razdalja v mm 2385
prtljažnik v litrih 252
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1064 (406)
največja hitrost v km/h 153
pospešek 0-100 km/h v s 15,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,2/5,1 (8,3/5,4/6,5)
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 8.990
cena testnega vozila v EUR 11.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.630

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |